شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

آموزش فارسی سازی تلویزیون

فارسی سازی تلویزیون از آن دسته اقداماتی است که بسیاری از کاربران برای انجام دادن آن با مشکل مواجه می شوند. منوی بیشتر تلویزیون های سونی، سامسونگ، ال جی و … در ابتدا لاتین است و این مسئله، تنظیمات دستگاه و کار کردن با آن را برای بسیاری از کاربران دشوار می سازد.

این درحالی است که با فارسی کردن منوی تلویزیون می توان تنظیمات را به سادگی انجام داد و حتی به بسیاری از قابلیت ها و تنظیمات پیشرفته تر هم دسترسی پیدا کرد. در ادامه روش ها و مراحل فارسی سازی تلویزیون در برندهای مختلف را به شما آموزش می دهیم؛ برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان هم می توانید با تکنسین های نمایندگی تعمیر تلویزیون تماس بگیرید.

آموزش فارسی سازی تلویزیون

فارسی سازی تلویزیون سامسونگ

اگر از تلویزیون برند سامسونگ استفاده می کنید، برای فارسی کردن منوی این دستگاه کافی است از طریق ریموت کنترل، گزینه تنظیمات یا settings را بزنید. پس از وارد شدن به منوی تنظیمات، روی گزینه option رفته و سپس ok را بزنید. در پنجره جدیدی که باز می شود، گزینه Local set را در حالت ed – Iran قرار دهید. در پایین همان صفحه، گزینه ای تحت عنوان Tuner وجود دارد که باید آن را روی حالت auto قرار دهید.

در زیر tuner گزینه دیگری تحت عنوان ch Table وجود دارد که باید آن را روی موقعیت Iran قرار دهید تا تنظیمات این بخش تمام شود. پس از طی کردن این مراحل، وارد بخش sub option شوید و در آنجا تنظیمات زبان را روی Iran بگذارید. در بخش Arabic/Hbrw هم قابلیت ttx group را انتخاب کرده و سپس بخش Region را روی حالت Asia – DTV قرار دهید. در بخش PnP language، گزینه Per را انتخاب کنید تا مراحل فارسی سازی تلویزیون سامسونگ به پایان برسند.

فارسی سازی تلویزیون سامسونگ
نحوه فارسی کردن تلویزیون سامسونگ

فعال سازی زبان فارسی در تلویزیون ال جی

برای فارسی سازی تلویزیون ال جی، باید دستگاه را بروزرسانی یا اصطلاحا آپگرید کنید. در صورتی که در ورژن جدید نرم‌افزار تغییرات زبان ایجاد شده باشد، با این بروزرسانی می توان از طریق منوی تنظیمات زبان فارسی را انتخاب کرد. بدین منظور، تلویزیون را به اینترنت وصل کرده  و حالت بروز رسانی اتوماتیک را فعال کنید.

در این حالت بعد از مدتی پیام بروزرسانی در صفحه تلویزیون نمایش داده می شود و با تایید مراحل بروزرسانی انجام می شود. راه دیگر این است که فایل آپدیت را دانلود و در یک فلش یا هارد اکسترنال ذخیره کنید؛ سپس با وصل کردن حافظه به تلویزیون، مراحل بروز رسانی را انجام دهید. 

فارسی کردن منوی تلویزیون سونی

در ادامه آموزش مراحل فارسی سازی تلویزیون سونی، نحوه فارسی کردن منوی تلویزیون های سونی را به شما آموزش می دهیم. اگر از تلویزیون این برند استفاده می کنید، می توانید زبان مورد استفاده برای پیام ها، منوها، نام پوشه ها، نام فایل ها و … را انتخاب کنید و زبان فارسی هم یکی از گزینه های موجود است.

 از منوی Home  گزینه تنطیمات (settings) را انتخاب کنید. در لیست منوها گزینه Common Settings را انتخاب کرده به منوی Language بروید. حالا بسته به کشور یا منطقه خرید، یکی از زبان های مورد نظر خود، مثلا فارسی را انتخاب کنید. به این ترتیب برای کار کردن با منوی دستگاه، می توانید از زبان فارسی استفاده کنید.

فارسی کردن منوی تلویزیون سونی
فارسی سازی منوی تلویزیون سونی
آموزش فارسی کردن تلویزیون سونی
5/5(2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *