شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر و تعویض قطعات لباسشویی ال جی

قطعات لباسشویی ال جی تمام آن تجهیزاتی است که منجر به تولید این دستگاه شده است. لباسشویی ال جی از اجزا و قطعات گوناگونی تشکیل شده است که هر کدام وظایف مربوط به خود را انجام می دهند.

از جمله این قطعات می توان به الکتروموتور دایرکت درایو، المنت، هیدروستات، برد الکترونیک، میکروسوییچ درب، برد کنترل، پمپ تخلیه، شیر برقی، ترموستات، سیم های رابط داخلی، تایمر، شفت آبکش، آبکش (درام)، بالانسر، دستگیره درب کامل، دیگ (چلیک)، فنر نگهدارنده دیگ، پولی آبکش، کمک، لاستیک درب، لولای درب، شیلنگ های رابط داخلی، تسمه و… اشاره کرد. هر یک از این اجزا هم قابلیت تعمیر دارند و هم تعویض. برای تعمیر لباسشویی ال جی همه این قطعات باید به صورت جداگانه بررسی و ارزیابی شوند.

تعمیر قطعات لباسشویی ال جی

بررسی قطعات ماشین لباسشویی ال جی

دیگ لباسشویی ال جی

دیگ لباسشویی ال جی یکی از قطعات این دستگاه است که شما کاربران عزیز به خوبی آن را می شناسید و می توانید تشخیص دهید که دقیقا کدام قسمت از لباسشویی ال جی است. دیگ همان بخش گردانی است که به کمک درب لباسشویی فضای داخلی آن کاملا بسته و قفل می شود و لباس ها در آن قرار می گیرند و با تنظیم دستگاه آب داخل دیگ می شود و نهایتا شست و شو آغاز می شود.

جنس دیگ معمولا از استیل، ورق گالوانیزه و یا ورق سیاه لعاب کارى شده است تا در برابر زنگ زدگى مصون بماند. در ماشین هاى جدید از پلاستیک مقاوم براى ساختن دیگ استفاده می شود. وظیفه دیگ، نگهدارى آب است. این قطعه از قطعات لباسشویی ال جی در هر مدل با فناوری و تکنولوژی متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته است.

آبکش لباسشویی ال جی

این بخش نیز یکی دیگر از بخش ها و قطعات لباسشویی ال جی است. آبکش استوانه ای است که لباس ها در داخل آن ریخته می شوند. آبکش به صورت دورانی حرکت می کند. در داخل آبکش، برآمدگی هایى وجود دارد که برای جلوگیرى از سرخوردن لباس ها در هنگام چرخیدن و متلاطم کردن آب به کار می روند و در نتیجه لباس ها به طور کامل با آب و مواد شوینده تماس پیدا می کنند. نوع و مدل آبکش با توجه به مدل لباسشویی متفاوت است. معمولا جنس آبکش ها از پلی پروپیلن است تا به لباس ها آسیبی وارد نیاید.

تعویض قطعات ماشین لباسشویی ال جی

تسمه ماشین لباسشویی ال جی

تسمه یکی دیگر از قطعات لباسشویی ال جی است که وظیفه انتقال نیروی موتور از پولی کوچک به پولى بزرگ را به عهده دارد. تسمه ها به صورت ذوزنقه اى و شیاردار موجود هستند. براى جلوگیرى از تلفات نیرو و خرابى تسمه، باید پولى کوچک و بزرگ در یک راستا باشند. اگر تسمه خراب شود، صدای دستگاه بیش از اندازه زیاد می شود. شل بودن بیش از حد تسمه، انرژى موتور را تلف می کند. اگر تسمه بیش از اندازه سفت بسته شود، به موتور آسیب مى رساند و احتمال شکستن فلکه بزرگ نیز وجود دارد.

هنگام تعویض تسمه، مشخصات فنى آن مانند طول و پهنا باید مد نظر قرار گیرد. تسمه ها از نظر شکل سطح مَقطَع به تسمه با مقطع ذورنقه، تسمه با مقطع ذوزنقه دندانه دار و تسمه شیار دار تقسیم می شوند و از نظر اندازه عرض و ضخامت به صورت M- 9.5- E- D- B- A  تقسیم می شوند. اندازه این تسمه ها به ترتیب از چپ به راست، کوچک می شود. در ماشین های لباسشویی، از تسمه های کلاس A- 9.5- M استفاده می شود.

انواع لرزه گیر ( کمک فنر ) و فنر

لرزه گیر ها نیز یکی دیگر از قطعات لباسشویی ال جی و هر لباسشویی دیگری هستند. برای نگهدارى دیگ از فنر و براى ایجاد تعادل دیگ، از انواع لرزه گیر استفاده می شود. لرزه گیرها در انواع مختلفی تولید می شوند؛ لرزه گیر فنرى، لرزه گیر روغنى،  لرزه گیر اصطکاکى ( هوایى )، لرزه گیر اصطکاکى ( کفشکى ).  معمولا براى نگهدارى دیگ در داخل بدنه، از دو تا چهار فنر استفاده می شود. برای ایجاد تعادل دیگ در داخل بدنه لباسشویی ال جی، از دو لرزه گیر (کمک فنر) استفاده می شود تا حرکت آن را در جهت هاى مختلف، محدود کنند و در قسمت پایین بدنه ماشین، بین دیگ و شاسی قرار بگیرند.

تعمیر قطعات لباسشویی ال جی

هر یک از قطعات لباسشویی ال جی که در بالا به آن اشاره کردیم، هم قابلیت تعمیر دارند و هم قابلیت تعویض. این تعمیرکار و تکنسین ماهر و مجرب است که بر اساس مشکل موجود و با ریشه یابی دقیق، تشخیص می دهد کدام گزینه مناسب حال لباسشویی ال جی است. با ظهور خرابی در قطعاتی نظیر برد الکترونیک، پمپ تخلیه، میکروسوییچ درب، برد کنترل شیر برقی، دینام، دیگ، تایمر و…  می توان به کمک یک تعمیرکار و متخصص ماهر آنها را تعمیر کرد.

زیرا هر کدام به تنهایی پتانسیل تعمیر و ترمیم شدن را دارند. اما باید در نظر بگیریم که تعمیرات هر یک از این اجزا از جمله تعمیر برد لباسشویی ال جی از لحاظ کارایی و عملکرد و هزینه به صرفه است یا خیر. این موضوع توسط یک کارشناس ماهر و مجرب مشخص می شود.

تعویض قطعات ماشین لباسشویی ال جی

دیگ (چلیک)، سیم های رابط داخلی،لاستیک درب، لولای درب، تسمه، فنر نگهدارنده دیگ و قطعاتی از این دست را می توان جزء اجزایی در لباسشویی ال جی دانست که تعویض آنها تاثیر بهتری در بهبود کارایی لباسشویی دارند. برای تعویض قطعات لباسشویی ال جی باید بسیار محتاط باشید.

تنها یک قطعه اصل و اورجینال است که می تواند جایگزینی خوبی برای تعویض باشد. از یک مرکز معتبر کمک بگیرید و با تعویض هر قطعه ای از ماشین لباسشویی ال جی حتما و قطعا برگه ضمانت نامه آن را نیز دریافت کنید.

رایج ترین مشکلات ماشین لباسشویی Lg

  • جمع شدن اب در لباسشویی
  • لباسشویی ال جی لباس ها را خوب نمی شوید
  • دیگ لباسشویی ال جی نمی چرخد
  • لباسشویی روشن نمی شود
  • لباسشویی برق می دهد
  • ماشین لباسشویی ال جی در حین کار صدا می دهد و تکان می خور د
  • درب لباسشویی بسته نمی شود
  • درب لباسشویی قفل شده و باز نمی شود
  • هنگامی که خشک کن شروع به کار می کند ؛ لباسشویی ال جی صدا می دهد
  • تایمر لباسشویی خراب شده است
  • لاستیک درب لباسشویی ال جی دچار مشکل شده است
  • تسمه ماشین لباسشویی ال جی پاره شده است
  • کمک ماشین لباسشویی خراب شده است
  • خرابی سه نظام ، کاسه نمد ، بلبرینگ و…

تعمیر لباسشویی ال جی

برای تعمیر لباسشویی ال جی روی مهارت تعمیرکاران ما حساب باز کنید. این تکنسین ها هر کدام سال های طولانی تجربه اجرای سخت ترین تعمیرات را دارند. دستگاه های تشخیص عیب در تعمیرگاه اصلی لباسشویی ال جی همگی به روز و متناسب با ساختار این محصول هستند.

آرشیوی مجهز از قطعات جانبی نیز در این واحد تعمیراتی وجود دارد که مسیر تعویض را هم امن و ایمن می سازد. هر یک از خدمات و سرویس های واحد تعمیر ماشین لباسشویی ال جی  همراه با گارانتی کتبی و رسمی است.

واحد های تعمیرات ال جی

کمپانی ال جی در زمینه های مختلفی فعالیت می کند. این کمپانی محصولات بسیار متنوعی دارد که از جمله آنها می توان به یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، اجاق گاز، کولر گازی، اسپلیت، ماکروفر، تلویزیون، دستگاه پخش فیلم، سینمای خانگی، لپ تاپ، تبلت، موبایل، مانیتور و تجهیزات وابسته به آنها و … اشاره کرد. هر یک از این محصولات در واحد های جداگانه بررسی و ارزیابی می شوند.

ابزار و تجهیزات واحد تعمیرات ال جی مدرن و پیشرفته است. تعمیرکاران با تجربه هستند و به راحتی می توانند از عهده تعمیر و ترمیم هر نوع مشکلی در هر یک از محصولات ال جی بر آیند. برای دریافت مشاوره های تعمیراتی، تماس بگیرید و بهترین گزینه را برای بهبود دستگاه lg خود انتخاب کنید.

نمایندگی ال جی

در نمایندگی ال جی انبوهی از خدمات در زمینه فروش و پس از فروش فراهم است. این نمایندگی همه تلاش خود را می کند تا کاربر راضی باشد. در تنها نمایندگی رسمی ال جی می توانید خدماتی نوین دریافت کنید. برای مثال می توانید از خدمات مشاوره ای قبل از خرید بهره مند شوید. با استفاده از این سرویس، درباره محصول مورد نظر اطلاعات جامعی به دست خواهید آورد.

امکان مقایسه خواهید داشت و در نهایت انتخابی بهینه و ارزنده را تجربه خواهید کرد. مشتری و رضایت او برای مدیریت نمایندگی مجاز ال جی بسیار با اهمیت است. برای کسب رضایت مشتری از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. در این نمایندگی فرصت های ویژه بسیاری فراهم است. تماس بگیرید و از چند و چون آنها مطلع شوید.

5/5(1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *