شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چرا لپ تاپ فلش رو نمی خونه؟

خوانده نشدن فلش در لپ تاپ ، جزء اون دسته از مشکلاتی هست که حسابی آدمو کلافه می کنه. توی این شرایط، هر چقدر فلش رو در میاریم و دوباره به لپ تاپ متصل می کنیم، مشکل حل نمیشه و فلش توی سیستم شناسایی نمیشه. این حالت برای خیلی از کاربرا به وجود میاد و باعث ناراحتی و نگرانی شون میشه. خب شناسایی نشدن فلش می تونه دلایل مختلفی داشته باشه که ما توی این مطلب، به صورت مفصل در موردشون صحبت می کنیم.

اما چیزی که اهمیت داره اینه که شما هم از این دلایل اطلاع داشته باشین و بتونین به موقع اونها رو برطرف کنین. به جز شرایطی که مشکل حاده و مربوط به قطعات داخلی سیستم میشه، بقیه ی موارد رو می تونین به راحتی برطرف کنین. با این وجود، اگه راه حل هایی که در ادامه بهتون ارائه میدیم نتونستن بهتون کمک کنن، می تونین از تکنسین های مجرب تعمیر لپ تاپ در نمایندگی لنوو کمک بگیرین.

خوانده نشدن فلش در لپ تاپ

دلایل خوانده نشدن فلش در لپ تاپ

همونطور که قبلا گفتیم، خونده نشدن فلش در لپ تاپ می تونه دلایل مختلفی داشته باشه. ممکنه فلش ایراد داشته باشه، پورت های USB خراب باشن، اتصالات داخلی دستگاه قطع باشه و یا یه ایراد نرم افزاری وجود داشته باشه. اگه فلش رو به لپ تاپ لنوو خودتون وصل کردین و خطای USB Device Not Recognized  رو در سیستم مشاهده کردین، معنیش اینه که یکی از پورت های usb دستگاه کار نمی کنه یا به هر دلیلی، سیستم قادر به شناسایی اون نیست و در سیستم عامل خونده نمیشه.

اگه پورت های دیگه رو بررسی کنین یا فلش رو روی یه سیستم دیه امتحان کنین، متوجه می شین که مشکل دقیقا از کجاست. در صورتی که هم پورت سالم بود و هم فلش ایرادی نداشت، بهتره  برای رفع مشکل خونده نشدن فلش در لپ تاپ از روش هایی که در ادامه ارائه میدیم استفاده کنین.

روش های رفع مشکل عدم شناسایی فلش در لپ تاپ

کاربردی ترین روش های رفع ایراد خونده نشدن فلش در لپ تاپ Lenovo عبارتند:

روش اول: برای این که لپ تاپ به راحتی فلش هایی که بهش وصل میشه رو شناسایی کنه، باید اول روی My Computer کلیک راست کنید و با استفاده از گزینه  Manage ، وارد منوی Device Manager بشید. توی بخش Manage for my computer و در قسمت  Universal Serial Bus controllers  ، باید ببینین چندتا قسمت زرد رنگ وجود داره؛

اگه این بخش ها دو تا باشن، یعنی شناسایی فلش یه مشکلی داره. در قسمت Universal Serial Bus controllers روی گزینه Enhanced host controller…  راست کلیک کنین و اونو Uninstall کنید. البته قبل از انجام دادن این کار، باید فلش مورد نظرتون رو از سیستم جدا کنین. وقتی درایو پاک شده توسط ویندوز و به صورت خودکار نصب شد، مشکل خونده نشدن فلش در لپ تاپ حل میشه.

رفع مشکل عدم شناسایی فلش در لپ تاپ
رفع مشکل نخواندن فلش مموری در کامپیوتر

روش دوم : خوشبختانه این روش نیازی به پاک کردن درایور نداره. اول لپ تاپ لنوو رو از برق جدا کنین و بعد اونو خاموش کنین. نکته ای که وجود داره اینه که سیستم های جدید فقط در ظاهر خاموش می شن و همچنانMotherBoard   در حال استفاده از منبع برق هست.

چون مادربرد محل قرار گرفتن پورت‏‌های USB هست، بعضی وقت ها باید خاموش-روشن  و یا  در اصطلاح reboot بشه. این کار باعث میشه که Micro Processor ، درایو های لازم رو از اول اجرا کنه و پورت‏ های USB مجددا شروع به کار کنن. فراموش نکنین که برای اجرای این مورد از روش های حل مشکل خوانده نشدن فلش در لپ تاپ ، باید باتری لپ تاپ رو هم بیرون بیارین.

رفع مشکل نخواندن فلش مموری در کامپیوتر

روش سوم: برای اجرا کردن این روش، باید به ترتیب زیر عمل کنین:

  • روی My Computer راست کلیک کنین و گزینه Manage رو انتخاب کنید.
  1. 2- از منوی Storage ، روی گزینهDisk Management  کلیک کنید.
  • تو پنجره ای که برای شما باز میشه، می تونید لیستی از درایو های مربوط به لپ تاپ تون رو ببینید.
  • اگه فلشی که از اون استفاده می کنین در این لیست قرار داشته باشه، همه چی روبراهه. اما اگه فلش تون توی این لیست نباشه، باید اونو ریکاوری کنین.
  • حالا روی درایو فلش راست کلیک کنین و در منوی باز شده، گزینه Change Drive Letter and Path رو انتخاب کنین.
  • گزینه ی Changeرو در پنجره ی نمایش داده شده انتخاب کنین و به این ترتیب، فرایند رفع مشکل خوانده نشدن فلش در لپ تاپ رو ادامه بدین.
  • در این پنجره در کشوی منوی سمت راست حرف W رو انتخاب کنین.
  • وقتی پیغام Changing The Drive Letter of a Volume Might Cause Programs No Longer To Run به نمایش در اومد، روی گزینه yes بزنید.
  • حالا باید فلش شما در My Computer ظاهر بشه.
چرا لپ تاپ فلش رو نمی خونه؟
چرا لپ تاپ فلش رو نمی خونه؟

نمایندگی لنوو در تهران

نمایندگی لنوو در تهران، یه مرکز تخصصی و حرفه ایه که به ارائه ی خدمات فروش و تعمیر محصولات این شرکت می پردازه. این مرکز، از واحد هایی تشکیل شده که هر کدوم وظیفه ی خاصی رو بر عهده دارن. این پارت بندی به افزایش تمرکز کارکنان کمک کرده و موجب منظم شدن روند خدمات دهی نمایندگی Lenovo شده.

سرویس های متنوع این نمایندگی، تخصص کارکنان بخش های فروش و تعمیرات، سرعت بالای خدمات رسانی، توجه به اصول مشتری مداری و نکاتی از این دست، مواردی هستن که به افزایش رضایت کاربران از این مجموعه کمک بسزایی کردن. واحد تعمیرات لنوو به عنوان یکی از تخصصی ترین بخش های فعال در این مرکز، با کیفیت ترین خدمات رو در زمینه ی بررسی و ترمیم محصولات این کمپانی به کاربران ارائه میده. نمایندگی  لنوو در تهران ، خودش رو در قبال کاربران متعهد میدونه و در مسیر ارائه ی بهترین خدمات به این عزیزان، از هیچ تلاشی فروگذار نمیکنه.

3.5/5(2 امتیاز)

یک پاسخ

  1. سلام
    من وقتی فلش رو به لپ تاپ میزنم اصلا نوتیفیکیشن وصل شدن هم نمیاد درایو فلش هم نمیاد اصا نمیخونه فلش رو در لپتاپ ایسوس مشکل چیه؟ از فلشه یا پورت های لپ تاپ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *