شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

مشکلات آنتن دهی موبایل سامسونگ

مشکلات آنتن دهی موبایل سامسونگ از جمله مسائلی است که موضوع اعتراضات برخی از کاربران سامسونگ شده است. این اختلال تمام امکانات اتصال را مختل می سازد و کاربر را در برقراری ارتباط یا استفاده از نت به طور کلی فلج می کند. در ادامه این مشکل را بررسی خواهیم کرد، اما باید بدانید که اگر مشکل عدم آنتن دهی دستگاه شما پیچیده باشد، حتما باید از یک مرکز معتبر تعمیرات گوشی سامسونگ کمک بگیرید.

 وقتی با مشکلات آنتن دهی موبایل سامسونگ روبه رو می شوید، دلایل گوناگونی را برای آن می توانید بیابید. مشکل ” Android No Service ” یا همان پریدن آنتن گوشی سامسونگ می تواند ریشه در مسائل گوناگون داشته باشد. اختلال در سیگنال رادیویی با نصب برنامه های مخرب در بروز این اختلال می توانند دخیل باشند.

مشکلات آنتن دهی موبایل سامسونگ

6 راه حل رفع مشکلات آنتن دهی موبایل سامسونگ

گوشی را restart کنید

گاهی برای حل مشکلات آنتن دهی موبایل سامسونگ تنها به یک ری استارت ساده نیاز دارید. دستگاه را خاموش کنید و یک دقیقه منتظر بمانید و سپس آن را روشن کنید. 

گوشی را restart کنید

از Airplane Mode کمک بگیرید

روش ساده دیگر برای حل مشکلات آنتن دهی موبایل سامسونگ استفاده از حالت پرواز است. به مدت 30 ثانیه این حالت را فعال کنید و مجددا Airplane Mode را خاموش کنید.

از Airplane Mode کمک بگیرید

اپراتور شبکه تلفن همراه را به طور دستی تنظیم کنید

می توانید این روش را نیز برای حل مشکلات آنتن دهی موبایل سامسونگ امتحان کنید؛ مسیر زیر را دنبال کنید

وارد settings یا تنظیمات گوشی شوید؛ Mobile networks را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. Network operators را انتخاب کنید و با ضربه زدن روی Search networks یا شاید هم Search manually منتظر باشید تا گوشی شما تمام اپراتورهای موجود شبکه تلفن همراه را نمایش دهد و در نهایت اپراتور شبکه تلفن همراه خود را انتخاب کنید.

عدم آنتن دهی گوشی سامسونگ

سیم کارت خود را بررسی کنید

سیم کارت هم می تواند علت پرش آنتن گوشی سامسونگ باشد. پس بررسی کنید که سیم کارت به درستی در محل خود قرار گرفته باشد.

سیم کارت خود را بررسی کنید

گوشی را از قاب خارج کنید

گرچه این مورد بسیار نادر است، اما غیرممکن نیست؛ زیرا تعدادی از قاب ها قدرت دریافت سیگنال را کم می کنند.

گوشی را از قاب خارج کنید

ریست کردن گوشی

اگر روش های بالا برای حل مشکلات آنتن دهی موبایل سامسونگ موثر نبود، باید از ریست کردن گوشی سامسونگ یا همان بازگشت به تنظیمات کارخانه استفاده کنید. قبل از این کار حتما از گوشی خود بکاپ بگیرید، زیرا تمام اطلاعات شما پاک خواهد شد.  اما توصیه می کنیم پیش از آن تمام موارد دیگر این مقاله را مطالعه کرده و در صورت لزوم از تکنسین های تعمیرات مشورت بگیرید. 

ریست کردن گوشی

تست آنتن گوشی با کد

یکی دیگر از کارهایی که می توان برای رفع مشکل آنتن دهی موبایل انجام داد، تست آنتن گوشی با کد است.

  • برای این منظور می توان ابتدا کد *#*#4636#*#* را شماره گیری کرد و سپس وارد Service mode شد.
  • در مرحله بعدی در بالای صفحه گزینه ای تحت عنوان اطلاعات دستگاه یا اطلاعات موبایل وجود دارد که باید آن را انتخاب کرد.
  • در صفحه بعدی گزینه Run Ping test را زده و ببینید که در انتهای صفحه گزینه Radio  در چه وضعیتی است. آن را روی حالت روشن بگذارید و در انتها گزینه ریبوت یا ریستارت را بزنید. حالا مراحل کار به اتمام رسیده می توانید مجددا وضعیت آنتن دهی گوشی را چک کنید.
تست آنتن گوشی با کد

فلش کردن موبایل

فلش کردن گوشی راهکاری است که معمولا در زمان هایی که سایر گزینه ها نمی تواند مشکل دستگاه را برطرف کند، مورد استفاده قرار می گیرد. در مواردی که کاربران یک رام سفارشی که متعلق به یک دستگاه دیگر است را روی گوشی خود نصب می کنند، ممکن است مشکل آنتن دهی در دستگاه به وجود بیاید که در این شرایط گزینه رفع مشکل فلش کردن موبایل است. برای رفع مشکل آنتن دهی موبایل باید دستگاه را فلش کرد و سپس رام اورجینال خود دستگاه را از طریق ریکاوری روی آن نصب کرد. با بازگشت دستگاه به حالت اصلی خود احتمال مشکل آنتن ندادن آن هم برطرف می شود. البته فلش کردن و نصب رام اصلی یک فرایند تخصصی است و بهتر است برای این که مشکلی در دستگاه به وجود نیاید، انجام آن را به یک مرکز تخصصی موبایل سپرد.

این مقاله را از دست ندهید: رفع مشکل نخواندن سیم کارت در گوشی

بررسی صحت رجیستری گوشی

یکی از رایج ترین دلایلی که گوشی شما آنتن ندارد، رجیستر نشدن آن است. همانطور که می دانید رجیستری فرایندی است که در دستگاه شما به عنوان یک دستگاه قانونی در سامانه همتا ثبت می شود تا ثابت شود که گوشی خریداری شده جزو کالاهای قاچاق نیست. در نتیجه مطمئن شوید که در سامانه همتا کد دستگاه شما رجیستر شده باشد. با ورود به سایت سامانه همتا یا شماره گیری کد دستوری این سامانه، می توانید با وارد کردن کد اختصاصی IMEI آن، بررسی کنید آنتن دهی موبایل مورد نظر را برطرف کرد. 

مورد مهم بعدی ناشناس شدن یا Null شدن شماره IMEI گوشی است. در این شرایط نیز دستگاه در آنتن دهی دچار مشکل می شود. اگر بعد از گرفتن کد *#06# به جای کد IMEI، کلمه Null را مشاهده کردید، به این معنی است که این کد دچار مشکل شده باید این مشکل را برطرف کرد تا آنتن ندادن دستگاه برطرف شود.

بررسی رجیستری گوشی

نحوه برطرف کردن مشکل Null شدن کد IMEI

  • برای رفع مشکل NULL شدن کد IMEI، ابتدا باید کد *#197328640# را شماره گیری کرد
  • سپس در قسمت command mode، روی گزینه common رفت.
چرا موبایل آنتن نمی دهد
  • حالا گزینه FTM را انتخاب کرده و آن را روی حالت OFF قرار دهید.
  • بعد از آن با زدن کلید منو، تغییرات را اعمال کرده از حالت common خارج شوید.
  • یک بار دیگر کد *#197328640# را شماره گیری کنید و با انتخاب گزینه دو، FTM را خاموش کنید.
  • در مرحله بعدی باتری و سیم کارت گوشی را درآورید و بعد از دو دقیقه، تنها باتری را در گوشی بگذارید حالا آن را روشن کرده و مجددا کد دستوری *#197328640# را شماره گیری کنید.
  • این بار مسیر Debug screen> phone control> Nas control را دنبال کرده و در نهایت گزینه PRC را انتخاب کنید.
  • این گزینه باید روی حالت ON قرار داشته باشد. به این ترتیب مشکل Null شده شماره سریال گوشی برطرف می شود و می توان با قرار دادن مجدد سیم کارت در دستگاه، مشکل آنتن دهی موبایل مورد نظر را برطرف کرد.
حل مشکل آنتن دهید موبایل

 تعمیر موبایل سامسونگ در تهران

موبایل سامسونگ یکی از محصولات شناخته شده و محبوب این کمپانی است. این محصول در مدل های بسیار متنوعی طراحی، تولید و عرضه می شود. هر مدل بسته به نوع و مقدار تکنولوژی که در آن استفاده شده است، کارایی های متفاوت و متنوعی دارد. در دپارتمان تخصصی سامسونگ، بخش تعمیرات و واحد تعمیرات موبایل سامسونگ، بهترین و با کیفیت ترین خدمات به کاربران ارائه می شود. واحد تخصصی تعمیر موبایل سامسونگ در تهران تمام سرویس های خود را همراه با ضمانت نامه های کتبی و رسمی ارائه می دهد.

تعمیرات سامسونگ

کمپانی سامسونگ در صنایع مختلفی از فناوری و تکنولوژی فعالیت دارد و به تبع آن محصولات بسیار گسترده و متنوعی را نیز تولید و روانه بازار می کند. لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، ماشین های اداری و دفتری و کالاهای دیجیتال و تجهیزات وابسته به آن کامل ترین تقسیم بندی از حوزه فعالیت های کمپانی سامسونگ است؛ به همین دلیل است که همواره به وجود مرکزی برای ارائه مطمئن ترین خدمات در حوزه تعمیرات سامسونگ نیاز است؛

هرچند کیفیت بالای محصولات سامسونگ همواره خرابی و اختلال را در این محصولات بعید به نظر می رساند، اما واقعیت این است که پیدایش اختلال در محصولات سامسونگ هم غیر ممکن نیست. به همین دلیل با همراهی و کمک های بی دریغ مرکز سخت افزار ایران، دپارتمان جامع و کامل تعمیرات سامسونگ راه اندازی شده است. به این ترتیب هیچ کاربری از کاربران سامسونگ برای دریافت خدمات و تسهیلات، بلاتکلیف و سردگم نخواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

3.6/5(26 امتیاز)

18 پاسخ

  1. سلام،گوشی s21ultra خریدم موقع فیلم زیاد داغ میکرد و دقیقا بعاز اتمام گارانتی انتنش کم شد تا بعداز یکماه کلا پرید و متاسفانه هنوز درست نشده
    سامسونگ اخیرا ابرو برا اسمش نزاشته مثلا افتاد تو رقابت با ایفون

    1. روز به خیر دوست عزیز،
      متأسفیم که با این مشکل روبرو شدید. درمورد مشکلات آنتن دهی ابتدا با اپراتور خود صحبت کنید، ممکن است ایرادی در این خصوص وجود داشته باشد. اگر مشکل حل نشد، در صورت تمایل می توانید با شماره 54114-021 تماس بگیرید، کارشناسان ما شما را در خصوص تعمیر موبایل سامسونگ راهنمایی خواهند کرد.

  2. باسلام، متاسفانه گوشی های سری A سامسونگ ازلحاظ نت و آنتن دهی ضعیف هستندحالابعضیها متوسط و بعضیها هم ضعیفتر، بنظرمن بجای گوشی سری A سامسونگ گوشی هواوی باهمان قیمت بخرید قطعا بنفعتان خواهد بود چون سامسونگ دیگه درچین، ویتنام، هند، عراق زده میشه و فقط روی سری S و F کار میکنه ومن خودم سری A دارم و از خریدش پشیمونم.

  3. سلام گوشیم ام 51 هست آنتن ندارم علامت دایره میاد جای سیمکارت

    1. سلام دوست عزیز،
      ابتدا از اپراتور خود درمورد فعا بودن سیم کارت و سرویس خود جویا شوید. اگر مشکلی در این خصوص وجود نداشت، لازم است تکنسین دستگاه شما را بررسی کند. ممکن است دستگاه در بخش خواندن اطلاعات سیم کارت دچار ایراد شده باشد. شما می توانید به صورت حضوری به یکی از شعب ما مراجعه کنید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، پیش از مراجعه می توانید با شماره 54114-021 تماس بگیرید.

  4. سلام
    مشکل آنتن دهی a23 من با تغییر حالت شبکه سیم‌کارت‌ها از روی اتوماتیک lte به 3g کاملا حل شد و توی جاهای بد آنتن هم خوب کار می کنه
    زمانی که از نت همراه استفاده میکنه دریافت سیگنالش داغون میشه
    بهتر از حالت‌های فرکانس بالا مثل lte و 4g استفاده نشه
    یا علی

  5. گوشی بنده سامسونگ B310دوسیم کارت میباشد چه کدی بزنم انتن بیاد

    1. وقت بخیر مشکل سخت افزاریه یه سلف رو باید رو برد تعویض کنید

  6. سلام گوشی a70 را امروز تعمییر کار باز کرد و برد شارژش را تعویض کرد الان گوشی فقط رو 4g انتن ضعیف داره که به سختی میشه تماس بر قرار کرد و وقتی ان را روی 2g یا 3g میگذارم به کلی انتن فطع می شود .لطفا راهنماییم کنید مشکل از کجاست

    1. سلام دوست عزیز، از دلایل ضعیف و قطع شدن آنتن موبایل میتوان به:
      خراب شدن سیم کارت یا
      مشکلات سخت افزار آنتن دهی مانند مدار آنتن گوشی و قطعات آن اشاره کرد.
      ابتدا جهت رفع مشکل به مقاله ی زیر مراجعه فرمایید:
      https://zoodkomak.com/pages/FreeContent/Boost-phone-antenna
      در صورت رفع نشدن مشکل، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره ذکر شده در سایت تماس بگیرید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه ارائه خدمات را به شما ارائه می دهند.

    2. سلام گوشی منم دقیقا همین مشکل رو داره هیچ تعمیرکاری ام نتونسته درستش کنه بنظرتون جکارش کنم؟

      1. روز به خیر دوست عزیز،
        گوشی شما باید توسط تکنسین بررسی شود. لطفاً به یکی از شعب ما مراجعه کنید تا تست دستگاه صورت بگیرد.

  7. A53 خریدم از نمایندگی، هم زود گرم میشه بخاطر اگزینوس، هم آنتن دهی ضعیف، بسیار ضعیف. کاش شک نمیکردم ورو انتخاب a52s میموندم

  8. باسلام و خسته نباشید
    من ده روز میشه تاج ال سی دی گوشی عوض کردم برایA70هیچ مشکلی نداشتم تا اینکه ۵روز بعد شبکه موبایل رو روی گوشیم نمیاره با همان سیمکارتها به اینترنت وصل میشم پیامک دریافت و ارسال میکنم ولی برقراری تماس ندارم میتونین راهنماییم کنین.با سپاس

  9. سلام من گوشی s21feتهیه کردم تمام این مراحل انجام دادم اما انتنم برنمیگرده به شعب سامسونگ هم م اجعه کردم پذیرش کردن بازم درست نشد دیگه نمیدونم باید چیکار کنم میشه کمکم کنید؟

  10. سلام در مورد آموزش خواستم پیام بزارم عاای بود با روشن کردن حالت هواپیما گوشی بحالت او ل خودش بازگشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *