شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

موتور لباسشویی سامسونگ

موتور لباسشویی سامسونگ مهمترین و در عین حال مشکل ساز ترین بخش این دستگاه است. موتور، واحد مرکزی ماشین لباسشویی است که کل دستگاه را به کار می‌اندازد. بدون موتور لباس شویی سامسونگ هیچ کدام از بخش های این دستگاه کار نخواهد کرد. اگر ماشین لباسشویی‌ سامسونگ شما کار نمی کند، احتمالا مشکل در موتور ریشه داشته باشد.وقتی موتور لباسشویی سامسونگ مشکل داشته باشد، برق لازم برای کار کردن اجزای داخلی ماشین لباسشویی، مثل آژیتاتور، گیربکس، پمپ و کلاچ را فراهم نمی شود. برای تعمیرات لباسشویی به شکل اساسی باید از یک مرکز تعمیراتی معتبر و مجهز کمک بخواهید.

از نظر کارکرد، باید گفت که موتور لباسشویی در قسمت پشت دستگاه قرار دارد و به زیر دیگ بسته شده است. موتور با ایجاد نیروی چرخش باعث حرکت دیگ می شود. این امر با استفاده از یک تسمه و پولی انجام می شود که موتور را به دیگ متصل کرده است. موتور به وسیله برد دستگاه هدایت می شود و زمان فعال شدن و غیرفعال شدن آن به صورت اتوماتیک انجام می شود. موتور با ورود آب و قطع شدن جریان آن، به حرکت درآمده و زمانی که نوبت به خالی کردن آب ماشین می‌رسد، غیر فعال می شود و در این هنگام پمپ تخلیه شروع به کار می کند. همچنین خشک کردن لباس ها نیز توسط موتور انجام می شود.

تعمیر موتور لباسشویی سامسونگ

انواع موتور لباسشویی سامسونگ

با توجه به اینکه ماشین لباسشویی سامسونگ از چه مدلی است و از چه تکنولوژی استفاده می کند، دارای موتور های مختلفی است که در حالت کلی به صورت زیر دسته بندی می شود.

موتور های تسمه ای یا معمولی

 موتور های تسمه ای اولین نوع موتور لباسشویی سامسونگ هستند که امروزه کمتر استفاده می شوند. این موتور ها صدا و لرزش نسبتا زیادی در هنگام کار دارند، اما به دلیل ساختار و سیستم ساده، معمولا تعمیر کردن یا تعویض آنها به راحتی انجام می شود؛ این موضوع از جمله مزایای موتور های تسمه ای است.

موتور ماشین لباسشویی دیجیتال یا بدون تسمه

موتور های دیجیتال یا بدون تسمه جایگزین موتورهای تسمه ای شده اند. در موتورهای دیجیتال یا بدون تسمه، هیچ گونه گیربکسی وجود ندارد و از جریان برق مستقیم استفاده شده است. برای راه اندازی نیاز به برد راه انداز یا درایور دارند، انواع مختلفی دارند و  هر کدام برای موارد خاصی استفاده می شوند.

مکانیزم کار ماشین لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی سامسوگ با غلطاندن لباس ها در آب گرم و کف دار کردن آنها، عملیات شستشو را انجام می دهد. این ماشین از اجزای مختلفی ساخته شده که در فرایند شستشو به هم کمک می کنند. دیگ ماشین، ورودی های آب گرم و سرد، بخشی که پودر شستشو را به دستگاه منتقل می کند، برد، تسمه ، موتور و … . در میان همه این اجزا اگر موتور لباسشویی سامسونگ خراب باشد و سوخته باشد، عملا باقی قطعات هم از کار می افتند و کارایی خود را از دست می دهند؛ در این صورت باید تعمیر لباسشویی سامسونگ به صورت کلی و همه جانبه انجام شود.

تعمیر موتور لباسشویی سامسونگ

موتور لباسشویی سامسونگ از طریق یک تسمه، پولیِ سبد شستشو را به کار می اندازد. شنیدن صدایی مثل وز وز هنگامی که دستگاه روشن می شود، نشانه ایراد در موتور لباسشویی سامسونگ است. گاهی ممکن است با بوی خفیف سوختگی همراه باشد.

اگر موتور لباسشویی خراب شود، در مرحله اول باید بررسی کنیم که آیا امکان تعمیر وجود دارد یا خیر. این تشخیص بر عهده یک تعمیر کار مجرب است که بتواند مسیر درست رفع ایراد موتور را از مسیر تعمیر یا تعویض انتخاب کند. اگر هیچ علامتی از فرسودگی موتور وجود نداشته باشد، ولی باز هم لباسشویی کار نکند، باید خازن و اجزای میکانیکی موتور لباسشویی سامسونگ را بررسی کنیم.

اجرای تمامی این مراحل به تخصص و دانش مرتبط نیاز دارد. تنها یک تکنسین و تعمیرکار مجرب می تواند این کار را انجام دهد. پس توصیه اکید داریم که هرگز شخصا برای تعمیر موتور لباسشویی سامسونگ وارد عمل نشوید و کار را به کاردان بسپارید.

علائم خرابی موتور لباسشویی سامسونگ

آب پمپ نمی‌شود و ماشین نمی‌چرخد

مشکل از موتور است و اگر موتور سالم باشد، احتمالا سوییچ درب مشکل دارد.

آب پمپ می‌شود ولی ماشین نمی‌چرخد

خرابی سوییچ درب یا شکستن رابط در این مشکل دخیل هستند.

ماشین لباسشویی لباس‌ها را نمی‌چرخاند

این مشکل به دلیل خراب شدن سوییچ درب، رابط موتور، پاره شدن تمسه یا کلاچ، خراب شدن موتور درایو یا انتقال دهنده ایجاد می شود.

لباس‌ها خشک نمی‌شوند

خیس ماندن لباس‌ها بعد از اتمام کار لباس شویی سامسونگ، نشان می دهد که ماشین به درستی کار نمی کند. احتمالا رابط موتور خراب است.

بروز مشکل در هر چرخه

اگر ماشین لباسشویی سامسونگ در هر چرخه به طور کامل نچرخد، ممکن است موتور درایو آن خراب شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. خرابی گیربکس اتوماتیک کلاچ نیز در این مشکل دخیل است.

تعویض موتور لباسشویی سامسونگ

موتور لباسشویی از جمله اجزایی است که در صورت خرابی امکان تعمیر آن وجود دارد اما برخی مواقع نیز چنین امکانی فراهم نبوده و تنها راه حل مشکل تعویض موتور خواهد بود. سوختگی موتور مهمترین عاملی است که تعویض آن را به همراه دارد. در صورت بروز چنین مشکلی، تعمیر موتور هزینه ای به اندازه تعویض آن برای کاربر به دنبال خواهد داشت؛ ضمن آنکه این امر ممکن است مشکل را به صورت دائمی رفع نکند. بنابراین منطقی است که جهت جلوگیری از هزینه های اضافی و کارکرد مناسب دستگاه، در چنین شرایطی موتور را تعویض کرد. برای تعویض موتور باید به مدل و نوع دستگاه توجه داشت و موتور مناسبی برای آن انتخاب شود. البته این امر از حوزه تخصص شما خارج است و باید توسط کارشناسان فنی تعمیر لباسشویی سامسونگ انجام شود.

تعمیر لباسشویی سامسونگ در محل

لباسشویی ها از حجم و وزن بالایی برخوردار هستند. این موضوع حمل و نقل آنها را دشوار کرده است. از سوی دیگر، جا به جایی دستگاه در برخی از شرایط ممکن است باعث آسیب رسیدن به دستگاه شده و خرابی های متعددی در آن ایجاد کند. از این نظر، در صورت بروز مشکل در دستگاه، تعمیر لباسشویی سامسونگ توسط نمایندگی تعمیرات سامسونگ در محل مشتری انجام می شود. این امر باعث کاهش هزینه حمل و نقل شده و از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری می کند. تعمیر پمپ، تعمیر موتور، عیب یابی مدار الکتریکی، رفع ارورهای دستگاه، تعمیر درب، تعویض شیربرقی، بررسی مشکلات مربوط به تخلیه آب و مواردی از این قبیل، نمونه هایی از سرویس های ارائه شده در محل می باشند.

نمایندگی تعمیر لوازم خانگی سامسونگ

لوازم خانگی یکی از بخش های مهمی است که نمایندگی سامسونگ در آن به صورت گسترده فعالیت دارد. در این بخش محصولات بسیار متنوعی نظیر انواع یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، اجاق گاز، کولر گازی، اسپلیت، ماکروفر و … را طراحی، تولید و عرضه می کند. هر یک از این محصولات به صورت مجزا و مستقل در تعمیرگاه های مربوطه بررسی و ارزیابی می شوند.

نمایندگی تعمیر لوازم خانگی سامسونگ یک مرکز مجهز و معتبر است که از ابزارآلات جدید و مدرن برای ارائه خدمات تعمیرات لوازم خانگی استفاده می کند. این مرکز در همه سرویس های تعمیراتی خود کیفیت خدمات را در راس امور قرار می دهد. امکانات و تسهیلات بسیاری برای کاربران سامسونگ در نظر گرفته است که همه نگرانی های آنها را بر طرف خواهد کرد. همراه با همه سرویس های تعمیراتی ضمانت نامه کتبی و رسمی و معتبر ارائه می شود که تضمین کنند سلامت و کیفیت خدمات رسانی است.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول درباره کمپانی سامسونگ و محصولات آن را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *