شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

همه چیز درمورد ارتقا حافظه لپ تاپ

ارتقا حافظه لپ تاپ جزء اون کاراییه که خیلیا ممکنه بهش نیاز داشته باشن. بعد از چند سال که از لپ تاپ تون استفاده می کنین و کلی برنامه و فایل مختلف توش ذخیره می کنین، متوجه میشین که سرعتش به شدت افت کرده و کار کردنش باهاش روز به روز سخت تر میشه. خب این اتفاق به این دلیل میفته که حافظه دستگاه پر شده و پردازش ها به راحتی انجام نمیشن. تو این شرایط ارتقا حافظه و تعویض رم با یه نمونه پر ظرفیت تر می تونه خیلی راحت مشکل رو برطرف کنه. اما باید بدونین که ارتقا حافظه تو لپ تاپ های لنوو کار چندان راحتی نیست و نیاز به رعایت نکاتی داره. شما می تونین برای آشنایی با این نکات، مقاله امروز ما رو بخونین و در صورت نیاز، با همکارای ما تو واحد تعمیرات لپ تاپ نمایندگی لنوو تماس بگیرین تا بیشتر راهنمایی تون کنن.

ارتقا حافظه لپ تاپ

کلیت ارتقا حافظه لپ تاپ

خب قبلا هم گفتیم که کاهش سرعت لپ تاپ یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتیه که کاربرای این دستگاه باهاش مواجه میشن. این مشکل به این شکل بروز پیدا میکنه که وقتی قصد اجرای یه برنامه یا نصب یه برنامه جدید روی سیستم رو دارین، این کار با سرعت خیلی پایینی انجام میشه. ارتقا حافظه لپ تاپ یکی از کاربردی ترین روش هاییه که می تونه این مشکل رو برطرف کنه. خوشبختانه lenovo از جمله شرکت هایی هستش که امکان ارتقا و تعویض رم رو برای کاربرای لپ تاپ هاش فراهم کرده. یعنی شما می تونین حافظه لپ تاپ لنوو خودتون را افزایش بدین و فضای سیستم رو برای پردازش های بیشتر و عملکردهای بهتر باز کنین. ادامه مطلب رو از دست ندین.

ابزار افزایش حافظه لپ تاپ لنوو

برای ارتقا حافظه لپ تاپ لنوو، اول باید به وب سایت این شرکت برید و ضمن جستجوی مدل دستگاه، مطمئن بشین که مدل لپ تاپ تون قابلیت ارتقا رو داره. همچنین شما باید بدونین که تا چه مقداری می تونین رم لپ تاپ تون رو افزایش بدین. بعد از اینکه از این مورد مطمئن شدین، باید ابزار مورد نیاز برای این کار رو فراهم کنین. توصیه می کنیم در صورتی که تجربه باز کردن لپ تاپ رو ندارین، به هیچ عنوان این فرایند رو انجام ندین. ابزاری که شما برای ارتقا رم لپ تاپ لنوو خودتون نیاز دارین، یه پیچ گوشتی با سَری های قابل تعویض و شیارهای مختلف، اسپارجر (ابزارهای پلاستیکی که برای بازکردن قطعاتی به کار میرن که تحت فشار روی هم سوار شدن) ، انبر و یک ذره بین هستن. استفاده از این تجهیزات ساده به شما کمک می کنه که مراحل ارتقا حافظه لپ تاپ رو به راحتی انجام بدین و دچار اشتباه جبران ناپذیری نشین. اگه نیاز به کمک و راهنمایی داشتین، میتونین روی مهارت و تجربه متخصصین ارشد آی تی تو واحد تعمیرات لنوو حساب کنین.

مراحل ارتقا حافظه لپ تاپ lenovo

برای ارتقا حافظه لپ تاپ لنوو ، باید مراحل زیر رو به ترتیب انجام بدین:

  • لپ تاپ رو خاموش کنین و آداپتور برق رو ازش جدا کنین.
  • باتری و هر کابلی که به لپ تاپ متصله رو جبران کنین.
  • لپ تاپ لنوویی که قصد تعویض رم اون رو دارین، وارونه کرده و قاب شکاف حافظه رو پیدا کنین.
  • با استفاده از یه پیچ ‌گوشتی، قاب زیرین دستگاه رو باز کنین.
  • در این مرحله ارتقا حافظه لپ تاپ ، شما به رم دسترسی پیدا کردین و باید گیره های دو طرفش رو فشار بدین.
  • رم رو از لپ تاپ بیرون بیارین.
  • رم جدید رو نصب کنین.
  • قاب ماژول رم رو ببندین و پیچ اونو سفت کنین.
  • باتری لپ تاپ لنوو خودتون رو بهش وصل کنین و آداپتور برق و تبدیلش رو هم متصل کنین و لپ تاپ رو روشن کنین.

نکات مهم در مورد ارتقا رم لپ تاپ

ارتقا حافظه لپ تاپ فرایندیه که اگه درست انجام نشه، می تونه خطرها و تهدیداتی رو برای رم دستگاه و یا سایر بخش های این دستگاه ایجاد کنه. یکی از نکات مهم در هنگام ارتقا حافظه لپ تاپ که رعایت کردن اون مانع از بروز چنین مشکلاتی میشه، اینه که برای بیرون آوردن رم قدیمی و جایگزین کردن رم جدید، فشاری به سایر قطعات دستگاه وارد نشه. اگه فشاری به قطعات لپ تاپ وارد بشه، ممکنه که بخش های پلاستیکی بشکنن و تعویض اونا برای شما هزینه بر باشه. نکته دیگه این که حواستون به کابل های بین قطعات مختلف باشه؛ پارگی شون خیلی دردسر ساز میشه. فراموش نکنین که برای جدا کردن کابل های نواری، برچسب یا قفلی پشت شیار جایی که کابل به انتها می رسه رو حتما آزاد کنین. به هیچ عنوان فرایند ارتقا حافظه لپ تاپ رو با زور و فشار انجام ندین که به لپ تاپ آسیبی نرسه.

نمایندگی لنوو در تهران

در صورت نیاز به خرید یا تعمیر هرکدوم از محصولات لنوو، میتونین به نمایندگی رسمی این شرکت در مراجعه کنین. این مرکز، به واسطه ی ارائه ی خدمات با کیفیت و تعهد و تخصص کاری کارکنانش، شاهد حضور برجسته ترین کارشناس ها تو بخش های فروش و تعمیراتش هست. این کارشناسا، با استفاده از امکانات ویژه ی نمایندگی لنوو در تهران و با تکیه بر مهارت و تجربه ی بالایی که دارن، خدمات مورد نیاز کاربرها در بخش های فروش و تعمیرات رو با بهترین کیفیت به اونها ارائه میدن. همچنین محصولاتی از جمله: انواع گوشی و تبلت، لپ ‌تاپ، کامپیوتر و تجهیزات جانبی، از طریق بخش فروش نمایندگی لنوو در تهران و به صورت اورجینال به شما عزیزان عرضه میشه.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”]
امتیاز شما به این نوشته