شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چرا آب پکیج سرریز می شود؟

یکی از مشکلات رایجی که برای تأسیسات گرمایشی رخ می دهد، سرریز شدن آب پکیج است. این مشکل هم خیلی آزار دهنده است و هم تداوم آن می تواند نگران کننده باشد. آب دادن پکیج می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که باید هرچه زودتر شناسایی و برطرف شوند. تشخیص محل دقیق نشتی و دلیل بروز آن، کار آسانی نبوده و نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. نکته ای که باید مد نظر قرار گیرد، این است که سیستم کاری پکیج به شکلی طراحی شده که توسط یک یا دو مبدل، کار گرمایش آب برای مصارف گرمایشی و مصرفی را انجام می دهد. 

صرف نظر از اینکه حجم و اندازه ی پکیج ال جی مورد استفاده ی شما چقدر است یا پکیج از نوع تک مبدله  یا دو مبدله است ، دلایل زیادی می تواند این سیستم را دچار مشکل کرده و منجر به سرریز شدن آب آن شود. در ادامه ضمن بررسی این دلایل، روش های برطرف کردن هر کدام از آن ها را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد. لازم است یادآوری کنیم که در صورت نیاز، می توانید از متخصصین تعمیرات پکیج در نمایندگی رسمی ال جی مرکز سخت افزار ایران، برای رفع مشکل سرریز شدن آب پکیج استفاده کنید.

سرریز شدن آب پکیج

دلایل سرریز شدن آب پکیج

همانطور که اشاره کردیم، سرریز شدن آب پکیج دلایل متعددی دارد. مهم ترین دلایل بروز این اتفاق، شامل موارد زیر است:

آب بندی نادرست اتصلات زیر پکیج

نصب پکیج مقوله ای است که اگر اشتباه انجام شود، میتواند مشکلات متعددی را در عملکرد دستگاه ایجاد کند. به همین خاطر هم این کار باید به شکل اصولی و توسط افرادی انجام شود که بعدا مشکلی ایجاد نشود. یکی از معایب ناشی از نصب اشتباه پکیج ، نصب نامنظم اتصالات زیر دستگاه بوده که باعث میشود آب دستگاه سرریز کرده و  شما را به دردسر بیندازد. برای رفع این مشکل، باید اتصالات را بررسی کرده و مشکل آن ها را برطرف کنید.

سوراخ شدن مبدل ها

یکی دیگر از دلایل سرریز شدن آب پکیج ، سوراخ شدن مبدل ها است. در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم که سیستم پکیج با استفاده از یک یا چند مبدل کار می کند. اگر این مبدل ها ترک خورده یا سوراخ شون، آب دستگاه به بیرون نشت میکند و سرریز می شود. با رفع نشتی پکیج، تعویض یا تعمیر مبدل آن، مشکل برطرف میشود. توجه داشته باشید که برای تشخیص و رفع محل نشتی مبدل های پکیج ال جی، حتما باید از تکنسین های مجرب این حوزه کمک بگیرید. همکاران ما در بخش تعمیر لوازم خانگی واحد تعمیرات ال جی، تخصصی ترین خدمات رو در این زمینه به شما عزیزان ارائه میدهند.

پاره شدن لوله و اتصالات داخلی

گاهی هم ممکن است در اثر حرارت زیاد پکیج یا مشکلات دیگر، لوله ها و اتصالات داخلی دستگاه پاره شوند. در این حالت باید اول لوله مورد نظر را پیدا کرده و در گام بعدی، آن را با نمونه های جدید و سالم تعویض کنید. خراب شدن اورینگ و یا واشر به عنوان قطعات داخلی اصلی پکیج، مهم ترین دلایل بروز این اتفاق به شمار میروند و همانطور که گفتیم، حرارت زیاد هم میتواند مشکل را تشدید کند.

خرابی شیر تخلیه دستگاه

شیر تخلیه یکی از مهم ترین قطعات پکیج هست که خرابی آن، روند تخلیه ی آب را با اختلالات جدی مواجه می کنه. بدیهی هست که وقتی آب از مسیر درست از دستگاه خارج نشود، در سیستم جمع شده و سرریز می کند برای رفع مشکل سرریز شدن آب پکیج lg در این حالت، باید شیر تخلیه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز، تعمیر یا تعویض شود.

نشتی آب از پمپ

اگه پمپ پکیج به هر دلیلی دچار نشتی شود، آب سیستم به بیرون سرریز می کند و دردسرهایی را برای شما ایجاد خواهد کرد. پمپ سیرکولاتور در داخل پکیج، برای گردش آب در مسیر مدار گرمایش و گرم کردن رادیاتور ها و یا لوله های 5 لایه کاربرد دارد. این پمپ ها اغلب مقاومت بالایی دارند ولی بعد از چند سال عموما دچار سوختگی شده یا ضعیف میشن که با اصلاح سیم کشی یا تعویض پمپ، مشکل  به راحتی برطرف میشود.

نشتی آب از محل شیر پرکن دستگاه

یکی دیگه از دلایل سرریز شدن آب پکیج ، وجود نشتی در محل شیر پرکن دستگاه هست. در این حالت برای تعمیر پکیج ال جی باید لوله ای که دچار نشتی شده شناسایی و تعویض شود. توجه داشته باشید که خرابی این قطعه منجر به بالا رفتن فشار داخلی پکیج شده و به همین دلیل باید در اسرع وقت مورد بررسی و تعمیر یا تعویض قرار بگیرد. همکاران ما در نمایندگی lg مرکز سخت افزار ایران، ضمن اطلاع کامل از این نکته، اقدام به تعمیر یا تعویض شیر پرکن پکیج در سریع ترین زمان ممکن می کنند.

نمایندگی رسمی ال جی

نمایندگی رسمی ال جی ، خدمات و سرویس های مرتبط با فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت بزرگ و پر طرفدار را به کاربران محترم ارائه می دهد. این مرکز توانسته در طول سال ها فعالیت خود، در جلب رضایت شما کاربران گرامی موفق عمل کند. همکاران ما در این نمایندگی تلاش می کنند با سرلوحه قرار دادن اصول مشتری مداری، رضایت هرچه بیشتر شما را فراهم کنند. فروش جدیدترین محصولات lg به صورت اورجینال، تعمیرات ال جی و همینطور سرویس های گسترده ی پس از فروش، اصلی ترین خدماتی هستن که با مراجعه به نمایندگی رسمی ال جی، می توانید از آنها بهره مند شوید.

امتیاز شما به این نوشته