شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چرا مایکروفر جرقه میزنه؟

ال جی زون امروز، به بررسی یکی از رایج ترین و ابلته مهم ترین مشکلات مایکروفر های ال جی اختصاص داده شده. شاید براتون پیش اومده باشه که مایکرفرتون جرقه زده و حسابی از این مساله ترسیده باشین. جقه زدن این دستگاه، می تونه ناشی از عوامل مختلفی باشه که توی این مطلب به تفصیل در موردشون صحبت می کنیم. به طور کلی، مایکروفرها ساختار پیچیده ای دارن و مشکلاتشون جوریه که هر کسی توانایی برطرف کردنشون رو نداره. جرقه زدن مایکروفر هم جزء همین مشکلاته که هم نگران کننده س و هم باید در اسرع وقت برطرف بشه. وگرنه ممکنه خطرناک باشه یا بخش های دیگه ی دستگاه رو خراب کنه. در ادامه ی این مقاله، شما عزیزان رو با دلایل بروز این مشکل آشنا می کنیم و اطلاعاتی رو بهتون ارائه می دیم که میتونه برای رفع ایراد مورد بحث موثر باشه. ضمن این که می تونین برای رفع این مشکل، از متخصصین تعمیر مایکروفر در نمایندگی رسمی ال جی کمک بگیرین.

دلایل جرقه زدن مایکروفر

خب همونطور که گفتیم، جرقه زدن مایکروفر میتونه دلایل مختلفی داشته باشه. در این قسمت، به مهم ترین دلایل ایجاد این مشکل در ماکروفرهای lg اشاره می کنیم:

دیوید ولتاژ بالا

اتصال کوتاه یا خراب شدن دیود ولتاژ بالا، یکی از اصلی ترین دلایل جرقه زدن ماکروویو به شمار میره. اگه وقتایی که دستگاه فعاله، داخل محفظه جرقه میزنه، قطعا دلیلش همینه. دیوید قطعه ای هست که کنار خازن و مگنترون قرار میگیره و گرمای لازم برای پخت رو در دستگاه ایجاد میکنه. فراموش نکنین که برای بررسی این قطعه، حتما باید برق دستگاه رو قطع و خازن رو دشارژ کنین؛ در غیر این صورت ممکنه خطر برق گرفتگی شما رو تهدید کنه. حالا با یه مولتی متر یا فازمتر، رسانا بودن دیود رو بررسی کنین. اگه مقاومت در یک جهت بالا و در جهت دیگه کم بود، یعنی دیود سالمه و اگه مقاومت از هر دو جهت یکسان بود، نشونه ی خرابی این قطعه هست. برای رفع مشکل جرقه زدن مایکروویو در این حالت، باید دیود رو تعویض کنین. البته توصیه می کنیم به هیچ عنان خودتون این کار رو انجام ندین و حتما از همکارای ما در نمایندگی تعمیرات ال جی کمک بگیرین.

پخش شدن غذا در مایکروفر

یکی دیگه از دلایل جرقه زدن مایکروفر ، پخش شدن مواد غذایی داخل این دستگاهه. یا این که ممکنه روغن به سقف دستگاه چسبیده باشه. بنابراین اگه دیدین ماکروفر ال جی شما جرقه میزنه و صدا میده، اول این موضوع رو بررسی کنین و سطیح داخلی دستگاه رو تمیز کنین. اگه علی رغم انجام این کار مشکل برطرف نشد، مشکل از جای دیگه س که در ادامه، اون موارد رو هم مورد بررسی قرار میدیم.

رفع مشکل جرقه زدن ماکروفر ال جی

خب حالا که با مشکل جرقه زدن مایکروفر و دلایل ایجاد اون آشنا شدین، بد نیست با فرایند ترمیم این دستگاه هم آشنا بشین. اول از همه باید یادآوری کنیم که تعمیر این دستگاه به تخصص و مهارت بالایی نیاز داره و اگه اشتباهی توی مراحلش صورت بگیره، خطر برق گرفتگی برای تعمیرکار وجود داره. همکارای ما در نمایندگی تعمیرات ال جی ، با استفاده از تجهیزات پیشرفته ای که در اختیار دارن و با تکیه بر تجربه و مهارت بالای خودشون در زمینه ی تعمیر لوازم خانگی، تخصصی ترین خدمات رو برای رفع مشکل مورد بحث به کاربرا ارائه میدن. همکارای ما بعد از بررسی دقیق دستگاه و تشخیص مشکل، قطعات آسیب دیده رو ترمیم می کنن و به این ترتیب، مشکل جرقه زدن مایکروفر رو حل می کنن. همچنین اگه هر کدوم از بخش های همزن، دیود، مقاومت ها، موتور یا … نیاز به تعویض داشته باشن، این فرایند در نمایندگی مجاز ال جی مرکز سخت افزار ایران، با استفاده از قطعات اصل و اورجینال انجام میشه و عملکرد ماکروفر شما به حالت عادی برمیگرده.

تعمیرات ال جی در تهران

در راستای ارائه ی خدمات تخصصی و جلب رضایت شما مشتری های عزیز، واحد تعمیرات ال جی در تهران راه اندازی شده. انواع محصولات کمپانی چند منظوره ی lg از جمله لوازم خانگی، لپ تاپ، مانیتور، تلویزیون، موبایل، تبلت و … در این واحد به صورت تخصصی و حرفه ای، بررسی و ترمیم میشن. وجود تجهیزات پیشرفته و به کارگیری اونها توسط تعمیرکارهای با تجربه و دوره دیده، باعث شده که فرایند تعمیر در این نمایندگی شکل تخصصی به خودش بگیره. در صورت بروز هرگونه مشکل یا ابهام در مورد محصولات ال جی و تعمیرات اونها، مشاورهای ما در بخش تعمیرات ال جی در تهران، برای رفع مشکل و ارائه راهنمایی های لازم در خدمت شما دوستان عزیز هستن.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa,%d8%a7%d9%84-%d8%ac%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86″]
امتیاز شما به این نوشته