شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چرا کولر گازی باد گرم می دهد؟

کولرگازی دستگاه پر کاربردیه و استفاده از اون صرفه های اقتصادی زیادی برای کاربر اداره. با این حال، مشکلات و ایرادهایی هم داره که بعضا ایجاد میشن و کاربرا رو دچار دردسر میکنن. یکی از رایج ترین مشکلات این دستگاه مربوط به زمانی هست که باد اون گرم میشه و فرایند خنک سازی رو انجام نمیده. خب این اتفاق به خصوص زمانی که درجه حرارت هوا بالا باشه خیلی آزار دهنده هست و باید در اسرع وقت برطرف بشه.

موارد مختلفی رو به میشه به عنوان دلایل بروز این ایراد ذکر کرد که تشخیص درست و برطرف کردن اونها، نیاز به مهارت و دانش فنی تکنسین های حوزه  تعمیر کولرگازی داره. ما توی این مقاله، دلایل و روش های رفع مشکل باد گرم کولرگازی رو مورد بررسی قرار میدیم تا بتونین به موقع از شر این ایراد راحت بشین. اه مساله جدی و ناشی از خرابی قطعات داخلی دستگاه بود، میتونین برای دریافت سرویس ها و خدمات تخصصی تر، روی مهارت همکارای ما در مرکز سخت افزار ایران حساب کنین.

باد گرم کولر گازی

دلایل باد گرم کولر گازی

موارد زیر، مهم ترین دلایلی هستن که باعث گرم شدن باد گرم کولرگازی میشن:

1. از کار افتادن کمپرسور

خرابی یا از کار افتادن کمپرسور، به عنوان اصلی ترین دلیل باد گرم کولر گازی شناخته میشه. ممکنه پیچ پروانه ی خنک کننده هرز شده باشه یا این که رله خراب باشه. همچنین این احتمال وجود داره جریان برق دریافتی کمپرسور کم باشه و این قطعه نتونه درست کار کنه. به هر حال هر کدوم از این مواردی که ذکر کردیم، میتونه منجر به گرم شدن باد کولرگازی شما بشه. نکته ای که باید مورد توجه قرار بدین اینه که بررسی و تعمیر یا تعویض کمپرسور یه اقدام تخصصی هست و مهارت و تجربه ی بالایی میخواد. بنابراین توصیه می کنیم برای طی شدن هرچه بهتر و سریع  تر این فرایند، از متخصصین تعمیرات کولر در نمایندگی مجاز پاناسونیک مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرین.

2. تمام شدن گاز کولر گازی

کولرگازی با گاز مخصوصی به اسم فریون کار میکنه که اگه تموم بشه، کمپرسور رو از کار میندازه؛ در نتیجه، دستگاه نمیتونه محیط رو به خوبی خنک کنه. با شارژ کردن گاز مشکل دستگاه هم برطرف میشه و دیگه باد گرم رو حس نخواهید کرد. البته برای شارژ کولر گازی نکات مهمی رو باید در نظر داشته باشین که پیشنهاد میکنیم در بخش آموزش شارژ کولر گازی این نکات رو مطالعه کنید تا هنگام شارژ کولر گازی به مشکل برنخورین.

3. انسداد فیلتر هوا

فرایند گردش هوا در کولرهای گازی، توسط فیلترهایی انجام میشه که اگه مسدود باشن، عملکرد دستگاه رو مختل میکنن. انسداد و گرفتگی این فیلترها باعث میشه که کویل های خنک کننده برفک بزنن و به دنبال اون، باد گرم از کولر گازی شما منتشر بشه. توجه داشته باشین که فیلترهای هوا دائما در معرض آلودگی هایی مثل گرد و خاک و چربی قرار دارن و به همین خاطر هم همیشه باید تمیز بشن. برای رفع مشکل باد گرم کولر گازی در این شرایط، کافیه فیلتر هوا رو با استفاده از یه برس و کمی سرکه و آب یا محلول مایع، شستشو بدین و تمیز کنین.

4. سرویس نکردن کولر گازی

یکی دیگه از دلایل باد گرم کولر گازی، سرویس نکردن دستگاه هست. با توجه به عملکردی که این محصول داره، لازمه که به صورت منظم اونو سرویس کنین تا مشکلات و ایرادهای احتمالیش قبل از جدی تر شدن تشخیص داده و برطرف بشن. اگه شما هم جزء کاربرایی هستین که برای سرویس و مراقبت از کولر گازی وقت نمیذارین و به این کار اعتقادی ندارین، بهتره بدونین که این مساله میتونه زمینه ساز بروز مشکلات بسیاری در این محصول بشه. کارشناس های تعمیرات اسپلیت توصیه میکنن که برای جلوگیری از گرم شدن باد کولر گازی ، به صورت دوره ای و منظم اونو سرویس کنین.

5. سایر دلایل گرمای باد کولر گازی

علاوه بر موارد ذکر شده، باد گرم کولر گازی دلایل دیگه ای هم داره؛ به عنوان مثال، برفک زدن اوپراتور، خرابی کلید چند حالته ، خراب بودن فن ، هرز شدن پروانه اواپراتور، پاره شدن تسمه پروانه، بسته بودن ورودی هوا، خرابی اورلود، خرابی استارت ، نصب نامناسب کولر گازی، قرار دادن پنل خارجی کولر گازی در مکان نا مناسب، و … مواردی هستن که میتونن باعث ایجاد مشکل مورد بحث بشن. تداوم هر کدوم از این مشکلات، میتونه بخش های دیگه ی دستگاه رو هم دچار مشکل کنه؛ به همین خاطر لازمه که در اسرع وقت اقدام به تعمیر دستگاه و رفع مشکلاتش کنین. همکارای ما در نمایندگی رسمی Panasonic برای بررسی و تعمیر تخصصی کولرگازی در خدمت شما هستن.

6. سوختن فن

یکی دیگه از دلایل باد گرم کولر گازی ، سوختن فن یا موتور این دستگاهه. دلایل مختلفی میتونه باعث سوختن این بخش ها بشه ولی با تعمیر یا تعویض فن و موتور، میشه مشکل رو برطرف کرد.

مرکز خدمات پیشه کمک

پیشه کمک، به دلیل خدمات گسترده و با کیفیت در طول سالها فعالیتش، تونسته به اولین انتخاب کاربران در بین سایر مراکز خدماتی تبدیل بشه. این مرکز، با بهره گیری از مجرب ترین کارکنان در دو حوزه ی فروش و تعمیرات، سطح تخصصی خدمات رو به شکل قابل توجهی افزایش داده و رضایت کاربرا و مراجعین رو جلب کرده. ایجاد واحدهای تخصصی تعمیرات برای هر محصول، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه گارانتی خدمات و …، اصلی ترین خدماتی هستن که در مرکز سخت افزار ایران به کاربرها ارائه میشه. تکنسین های مجرب بخش تعمیرات پیشه کمک، تمام تلاششون رو میکنن که خدمات تعمیری رو در بالاترین سطح کیفی به کاربرا ارائه بدن.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *