شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

آموزش شارژ کولر گازی ال جی

آموزش شارژ کولر گازی ال جی یکی از آموزش های پر متقاضی در زمینه تعمیرات کولر گازی ال جیه که خیلی از کاربرای این دستگاه دنبال اون هستن. توی سایتای مختلف روش های مختلفی برای شارژ این دستگاه توضیح داده شده که همشون هم درست اند، اما ما اینجا میخوایم با زبون ساده تر و قابل فهم تر آموزش شارژ کولر گازی ال جی رو برای شما شرح بدیم.

کولر های گازی از جمله کولر گازی ال جی برای انجام عمل تهویه و خنک کردن محیط از گازهای فریونی R22-R410A-R407A استفاده میکنن. کمبود یا نبود این گاز در این سیستم ها تمام سیکل تبرید رو مختل کرده و با مشکل جدی مواجه میکنه.

بهتره که بدونین یکی از دلایل اصلی که کولر گازی خنک نمیکنه، کم شدن گاز اونه. وقتی چنین اتفاقی میوفته بهتره بررسی کنین که چرا کمبود گاز در کولر گازی اتفاق افتاده؛ (مثلا نشتی گاز در کولر گازی وجود داشته یا اینکه اختلال دیگه ای در کار بوده) بدیهیه که اول باید مشکل اولیه رو حل کنیم و بعد سراغ مشکل ثانویه که خالی شدن شارژ کولره بریم. به طور کلی منظور از شارژ کولر گازی اینه که مقدار خاصی از مبرد به سیستم در طی یک سری مراحل تزریق بشه.

آموزش شارژ کولرگازی ال جی

مهمترین نکته در مورد شارژ کولر گازی ال جی

اصلی ترین نکته ای که توی آموزش شارژ کولر گازی ال جی به اون اشاره میشه اینه که کاربر نوع گاز کولر خودش رو بدونه؛ r22 یا r410 یا R–407 C. باید بدونین که شارژ مبرد R-22 به صورت گاز و شارژ مبرد های R- 410 A و R- 407 C به دلیل خواص شیمیایی شون به صورت مایع انجام میشه.

مشخص کنین که میخواین شارژ گاز تکمیلی انجام بدین یا شارژ گاز کامل. چون روش اجرای هر کدوم فرق داره. قبل از شارژ کردن حتما حتما نشت یابی کنین؛ یعنی کمپرسور و لوله مویی های کولر، اتصالات جوش داده شده، پمپ های فشار، لوله های رزوه ای و یا هر جایی دیگه که خطوط گاز مبرد ممکنه درکنار سایر اجزاء کولر گازی ارتعاش پیدا کنه یا به اونا برخورد کنه، چک کنین و دلیل تخلیه گاز دستگاه رو پیدا کنین و حتما اونو رفع کنین.

بعد از برطرف کردن نشتی حتما سیستم رو وکیوم کنین و از خالی بودن اون از هرگونه رطوبت و هوا مطمئن بشین. در غیر این صورت شارژ گاز اسپلیت بی فایده ست. به این نکته هم توجه کنین که با توجه به کارکرد دستگاه شما، فصل هم در مسیر شارژ دستگاه موثره. منظور اینکه توی فصل سرد باید یه سری کارای اضافه بر سازمان انجام بدیم تا بتونیم گاز کولر رو شارژ کنیم.

آموزش اضافه کردن گاز مبرد کولر گازی ال جی

  • شیر های منیفولد گیج رو ببندین و شیلنگ فشار پایین ( آبی رنگ ) رو به شیر خط گاز متصل کنین. برای مبردهای R–410 Aو R–407 C از شیلنگ فشار بالا ( قرمز رنگ ) و شیر خط مایع استفاده کنین.
  • شیلنگ وسط ( زرد رنگ ) رو به کپسول مبرد متصل و شیر کپسول رو باز کنین.
  • در این مرحله از آموزش شارژ کولر گازی ال جی با شل کردن سر پیچ شیلنگ زرد از سمت منیفولد گیج، شیلنگ رو هواگیری کنین. شیلنگ متصل شده به شیر سرویس رو هم هواگیری کنین.
  • دستگاه رو روشن کنین و اجازه بدین کمپرسور کار کنه
  • در مبرد R-22 شیر فشار پایین و در مبرد R–410 A و R – 407 C شیر فشار بالای منیوفولد رو باز کنین.
  • با اندازه گیری فشار از روی گیج یا آمپراژ از روی ترمینال تغذیه برق یا میزان وزن مبرد از روی کاتالوگ، میزان شارژ رو چک کنین.
  • شیر منیفولد گیج و شیر کپسول مبرد رو ببندین.
  • دستگاه رو خاموش کنین.
  • شیلنگ های منیفولد گیج رو از روی شیر سرویس و کپسول مبرد باز کنین.

آموزش شارژ کولر گازی ال جی برای کولری که تازه نصب‌شده و نو است

  • دستگاه رو کاملا از منبع برق جدا و خاموش کنین
  • شیر های منیفولد گیج رو ببندین و شیلنگ فشار پایین ( آبی رنگ ) رو به شیر خط گاز متصل کنین.
  • برای مبردهای R- 410 A و R- 407 C از شیلنگ فشار بالا ( قرمز رنگ ) و شیر خط مایع استفاده کنین.
  • شیلنگ وسط ( زرد رنگ ) رو به کپسول مبرد متصل و شیر کپسول رو باز کنین
  • با شل کردن سر پیچ شیلنگ زرد از سمت منیفولد گیج، شیلنگ رو هواگیری کنین
  • در این مرحله از آموزش شارژ کولر گازی ال جی از روی جدول میزان شارژ مبرد در کاتالوگ فنی دستگاه، میزان شارژ مبرد رو بر حسب کیلوگرم استخراج کنین.

آموزش شارژ کولرگازی ال جی در فصل سرد

شارژ کولر گازی همان طور که اشاره کردیم در فصل سرد و فصل گرم کمی متفاوته. به طور طبیعی شارژ کولر گازی فقط در صورتی شدنیه که دستگاه در حالت سرمایش کار کنه؛ اما در فصل زمستان به دلیل اینکه دمای هوا پایین و محیط سرده ، امکان راه اندازی دستگاه در حالت سرمایش وجود نداره و چون نمیشه کولر گازی رو در حالت گرمایش شارژ کرد، باید یه سری اقدامات اضافه انجام داد تا کولر تشخیص بده که هوای محیط گرمه.

مثلا میشه سنسور دستگاه رو توی آب گرم قرار بدیم. در هر صورت باید یه کاری کنیم که کولر فریب بخوره و فکر کنه که هوای محیط گرمه. وقتی سنسور تشخیص بده که هوای محیط گرمه، برد دستگاه فرمان روشن شدن کمپرسور رو میده. در نتیجه کولر گازی در حالت سرمایش روشن میشه. این موقع ست که میشه کولر رو شارژ کرد. یادتون نرده که بعد از شارژ باید با برگردوندن دستگاه به حالت گرمایش فشار گاز چک بشه.

نمایندگی ال جی، چیزی بیشتر از یک دوست

نمایندگی مرکزی ال جی تمام خدمات مورد نیاز کاربران رو در کوتاه ترین زمان فراهم میکنه. خدمات فروش و پس از فروش در این نمایندگی توسط تیمی از برترین مشاوران و تعمیرکاران ارائه میشه. نمایندگی ال جی با گردآوری گروهی از متخصصان، بهترین خدمات رو برای کاربران فراهم کرده. نمایندگی ال جی برای کاربران همراه و همیشگی خود چیزی بیشتر از یک دوست صمیمیه و همواره در فکر تامین رفاه کاربرانشه. همه خدمات این نمایندگی تضمین شده ست.

1/5(1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *