شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چرا یخچال فریزر برفک می زند؟

چرا یخچال فریزر برفک می زند؟ این یکی از متداول ترین سوالاتی است که کاربران از کارشناسان نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی می پرسند. طبق آنچه کارشناسان تعمیر یخچال بیان می کنند، اگر هوای مرطوب و گرم وارد محفظه یخچال شود، به دلیل پایین بودن دمای اواپراتور، با ورود هوا به جایخی، رطوبت هوا میعان شده و به صورت قطرات آب در می آید. چون دما در اواپراتور زیر صفر درجه است، این قطرات فورا به حالت جامد در می آیند و در نتیجه، برفک تشکیل می شود.

بنابراین برفک همان ذرات آب موجود در هواست که به دلیل ورود به اواپراتور از حالت گازی شکل به حالت جامد درآمده اند. برفک زدن یخچال فریزر می تواند نشانه ای از عملکرد نا مناسب یکی از قطعات داخلی این دستگاه باشد. به همین دلیل لازم است این مساله در اسرع وقت مورد بررسی قرار گرفته و برطرف گردد. در ادامه  ضمن بررسی دلایل برفک زدن یخچال فریزر سامسونگ ، در مورد روش های رفع این مشکل اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه خواهیم نمود. گفتنی است متخصصین ما در نمایندگی سامسونگ، خدمات مربوط به ترمیم این مشکل را به شما عزیزان ارائه خواهند نمود.

چرا یخچال فریزر برفک می زند

مضرات برفک زدن یخچال فریزر

برفک زدن یخچال فریزر سامسونگ مشکلاتی را برای این دستگاه به دنبال دارد. یکی از مضرات بروز این مشکل، این است که سطح لوله ها توسط برفک پوشیده شده و مثل یک عایق، مانع از انتقال حرارت در جایخی می گردد. به این ترتیب، دمای یخچال به سطح مطلوب پایین نمی آید و مواد غذایی به اندازه مورد نیاز خنک نمی شوند و در نتیجه، کارآیی یخچال کاهش پیدا می کند.

همچنین وقتی یخچال برفک می زند، به دلیل سرد نشدن دستگاه تا دمای مورد نظر، ترموستات عمل اتومات را انجام نمی دهد و کمپرسور مدام در حال کارکردن است؛ در نتیجه بروز این حالت، ترموستات از کار افتاده و مصرف انرژی یخچال سامسونگ نیز به شدت افزایش پیدا می کند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، در صورت مشاهده برفک در یخچال فریزر خود، هرچه سریع تر با همکاران ما در نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ تماس گرفته و اقدام به تعمیر یخچال خود نمایید.

دلایل برفک زدن یخچال فریزر سامسونگ

برفک زدن یخچال فریزر سامسونگ بسته به نوع و مدل این محصول ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. در یخچال های مجهز به سیستم نو دیفراست، از کار افتادن تایمر برفک زدایی می تواند منجر به ایجاد برفک و ماندگاری آن در دستگاه شود. خرابی ترمودیسک نیز از جمله دلایلی است که منجر به بروز مشکل در سیستم برفک زدایی شده و به این ترتیب، برفک زدن یخچال فریزر را به دنبال خواهد داشت.

یکی از دلایل  مهم برفک زدن یخچال نپوشاندن روی غذاهای داخل یخچال است! چون بخار متصاعد از غذاها منجر به ایجاد برفک بیشتر می شود و یخچال باید انرژی زیادی را برای آب کردن این برفک ها صرف کند. پس بهتر است که همیشه روی غذاها را با درب یا محافظ های مخصوص بپوشانید.این نکته یکی از 18 نکته ساده نگهداری از یخچال است. که با رعایت ان ها می توانید عمر یخچال فریزر خود را افزایش دهید.

خراب بودن ترموفیوز را نیز باید به دلایل بروز مشکل مورد بحث اضافه کنیم؛ طبق اطلاعات تعمیرکاران نمایندگی تعمیر لوازم خانگی، ترموفیوزها دماسنج هایی هستند که میزان حرارت ایجاد شده توسط المنت را اندازه می گیرند و در حالتی که این دما بیش از حد افزایش یابد، المنت را از مدار خارج می کنند. خرابی المنت، از کار افتادن فن اواپراتور، و مواردی از این دست نیز جزء دلایلی هستند که منجر به برفک زدن یخچال سامسونگ می گردند.

برفک زدن یخچال فریزر سامسونگ

روش های از بین برد برفک یخچال فریزر

برای از رفع مشکل برفک زدن یخچال فریزر سامسونگ ، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

برفک زدایی نوفراست

برفک زدن یخچال فریزر سامسونگ در مدل هایی که مجهز به سیستم نوفراست هستند، با استفاده از یک تایمر، ترمودیسک و المنت حرارتی انجام می گردد. نحوه عملکرد این سیستم به گونه ای است که با توجه به تعداد باز و بسته شدن درب یخچال و یا بر اساس مدت زمان تنظیم شده، دستگاه به صورت اتوماتیک و در فواصل زمانی معین خاموش و روشن می شود.

سپس المنت داخلی برفک های ایجاد شده را آب می کند و آب را مانند سیستم دیفراست اتوماتیک به ظرف تبخیر منتقل می کند. به این ترتیب دیگر نباید نگران علت های شکل گیری برفک و چگونگی برطرف کردن آن در یخچال سامسونگ خود باشید.

دیفراست اتوماتیک:

خوشبختانه یخچال های جدید سامسونگ به سیستم دیفراست یا برفک زدایی اتوماتیک مجهز شده اند. به این ترتیب دیگر لازم نیست هنگام ذوب کردن برفک ها یخچال را از پریز کشیده و مواد غذایی را از آن خارج کنید؛ با زدن دکمه دیفراست، یخچال به طور اتوماتیک خاموش شده و آبی که در اثر ذوب برفک ها ایجاد می شود از طریق لوله ای به ظرف تبخیر که در بالای کمپرسور تعبیه شده وارد می شود. بنابراین برفک زدن یخچال فریزر سامسونگ در این مدل ها به راحتی برطرف شده و نیازی به دخالت کاربران در روند این اقدام نخواهد بود.

دیفراست دستی:

برای دیفراست دستی یخچال، باید این محصول را به صورت دوره ای (حداقل 3 ماه و حداکثر 6 ماه) برفک زدایی کنید. به این منظور لازم است که اول درجه ترموستات را روی حالت خاموش گذاشته و حتما دو شاخه یخچال را از پریز بکشید. سپس درب یخچال را به مدت دو تا سه ساعت باز بگذارید.

متخصصان تعمیرات یخچال توصیه می کنند برای اینکه مدت نگهداری مواد غذایی بیرون یخچال خیلی زیاد نباشد، تا زمانی که یخ های موجود در یخچال نرم می شوند دست نگه دارید و سپس مواد غذایی را از یخچال خارج کنید. توجه داشته باشید که طبق توصیه کارشناسان تعمیر یخچال، برای رفع مشکل برفک زدن یخچال فریزر سامسونگ به هیچ عنوان از وسایل نوک تیز یا وسایلی مانند قاشق، چاقو یا کف گیر استفاده نکنید؛ این کار می تواند باعث آسیب دیدگی لوله های اواپراتور شده و هزینه گزافی را به شما تحمیل نماید.

نمایندگی سامسونگ در  تهران

نمایندگی سامسونگ در تهران ، مرکزی معتبر و مجاز برای ارئه خدمات و سرویس های مرتبط با محصولات متنوع این شرکت می باشد. این نمایندگی نیازهای جامعه را به خوبی درک کرده و بر اساس این نیازها، اقدام به عرضه جدیدترین تولیدات کمپانی سامسونگ به صورت اورجنیال و تعمیرات تخصصی این محصولات نموده است. دو بخش فروش و تعمیر در نمایندگی samsung به پیشرفته ترین تجهیزات و برنامه های روز دنیا مجهز شده اند و مجرب ترین کارشناسان هر دو حوزه در آنها فعالیت می کنند. حضور این کادر حرفه ای و مجرب، وزنه سنگینی است که موجب ارتقا قابل توجه سطح کیفی خدمات نمایندگی سامسونگ در تهران شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت ها و خدمات متنوع نمایندگی رسمی سامسونگ می توانید به سایر بخش های وب سایت مراجعه نمایید.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”]
امتیاز شما به این نوشته