شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چگونه دمای مک بوک را کاهش دهیم؟

به طور کلی ساختار لپ تاپ جوریه که در معرض خطرها و آسیب های مختلفی قرار داره. از آلودگی بخش های خارجی و داخلی گرفته تا شکستن و ضربه خوردن و نفوذ مایعات و … انواع اتفاقات ممکنه سلامت و عملکرد این دستگاه رو تحت تاثیرات منفی قرار بده. یکی از این موارد که اگه کنترل نشه، میتونه منشأ بروز مشکلات جدی در سیستم مک بوک بشه، افزایش دمای این محصول هست. معنی این جمله این نیست که بدنه ی لپ تاپ اپل باید همیشه خنک باشه و هیچ حرارتی در اون احساس نشه. به هر حال با توجه به عملکرد لپ تاپ و این که همه ی قطعاتش توی یه محیط کوچیک کنار هم قرار گرفتن، گرم شدنش بعد از چند دقیقه کار کردن کاملا طبیعیه. ولی شما باید با ترفندها و روش هایی، این گرما رو کاهش بدین و کنترل کنین تا آسیبی به قطعات و بخش های مختلف سیستم نرسه. باید اینو بدونین که افزایش دمای بیش از حد، میتونه برای قطعاتی مثل مادربرد، هارد، پردازنده و … خیلی خطرناک باشه. کارشناس های تعمیر لپ تاپ اپل در  در نمایندگی اپل، روش هایی رو به شما پیشنهاد میدن که با استفاده از اونها، میتونین علاوه بر خنک کردن مک بوک ، از بروز مشکل در قطعات داخلی این دستگاه جلوگیری کنین.

خنک کردن مک بوک

کاربردی ترین روش های خنک کردن مک بوک

روش هایی که در زیر بهشون اشاره می کنیم، بهتون کمک میکنن که دمای لپ تاپ apple تون رو پایین بیارین و به این ترتیب، از خرابی قطعات داخلی اون جلوگیری کنین:

تمیز کردن محفظه های گردش هوا

اگه هوا به اندازه ی کافی و به راحتی توی لپ تاپ گردش نداشته باشه، فرایند خنک سازی انجام نمیشه و نمیشه افزایش حرارت این دستگاه رو کنترل کرد. بنابراین یکی از روش های خنک کردن مک بوک ، اینه که محفظه های گردش هوا رو به خوبی تمیز کنین. این محفظه ها همیشه در معرض آلودگی قرار دارن و عواملی مثل گرد و خاک، پرز فرش، مو و … اونا رو مسدود میکنه. از طرفی، انسداد این محفظه ها رو عملکرد فن هم تاثیر منفی میذاره و ممکنه اونو از کار بندازه. با استفاده از یه اسپری هوای فشرده، میشه خیلی راحت این محفظه ها رو تمیز کرد و گرد و خاک اونا رو از بین برد. برداشتن گرد و خاک در درز‌ها و مجراهای لپ ‌تاپ هم خیلی موثره و با کاهش دمای دستگاه، مانع از خرابی قطعات داخلی اون در دراز مدت میشه.

تنظیم برق مصرفی

خب یکی از کارهایی که خیلی میتونه تو کاهش حرارت مک بوک بهتون کمک کنه، اینه که برق مصرفی رو روی حالت تعادل تنظیم کنین. این کار باعث میشه که سیستم، فقط همون اندازه که نیاز داره از برق استفاده کنه و به این ترتیب، حرارت اون زیاد نشه.

استفاده از فن های جانبی

یکی از مواردی که کارشناس های it در واحد تعمیرات اپل خیلی روش تاکید دارن، استفاده از فن جانبی برای لپ تاپ هست. این نوع فن ها که با عنوان کول پد هم شناخته میشن، کمک خیلی زیادی به خنک شدن مک بوک میکنن و استفاده از اون ها برای کاربرا ضروری هست. کول پد ها نوعی دستگاه خنک کننده ی جانبی هستن که معمولا دارای یک یا دو فن بوده و به خنک کردن لپ تاپ کمک میکنن. قرار دادن لپ تاپ روی این پایه ها، هم دمای اونو کاهش میده و هم از افزایش حرارت سیستم شما جلوگیری میکنه.

کاهش دمای محیط

یه نکته ای که معمولا کمتر بهش توجه میشه، دمای محیطی هست که لپ تاپ در اون مورد استفاده قرار میگیره. خب این کاملا طبیعیه که در صورت گرم بودن محیط، حرارت لپ تاپ اپل هم افزایش پیدا کنه. یه کاری که برای خنک کردن مک بوک لازمه انجام بدین، کاهش دمای محیط هست. به هیچ عنوان تو محیط های خیلی گرم از سیستم استفاده نکنین و سعی کنین دمای محیط رو به یه تعادل نسبی برسونین تا بتونین دمای لپ تاپ تون رو هم کنترل کنین.

روشن نگه نداشتن مک بوک

خیلی وقتا پیش میاد که حین کار با لپ تاپ، یه کاری برامون پیش میاد و چند دقیقه ای پشت سیستم نیستیم. خیلی از کاربرا توی این شرایط، سیستم رو خاموش نمیکنن و بعضا تا چند ساعت هم کارشون طول میکشه. خب این مساله باعث میشه که مصرف انرژی سیستم افزایش پیدا کنه و به دنبال اون، حرارت دستگاه به شدت بالا بره. بنابراین، برای خنک کردن مک بوک و جلوگیری از آثار مخرب افزایش دمای این دستگاه، بهتون توصیه می کنیم وقتایی که با دستگاه کاری ندارین، اونو خاموش کنین.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل ، خدمات حوزه ی فروش و تعمیر محصولات این شرکت رو به صورت مجاز و قانونی به شما کاربرای عزیز ارائه میده. واحدهای فروش و تعمیرات این نمایندگی، توسط افرادی اداره میشن که از سالها تجربه کاری برخوردار هستن و زیر و بم حوزه های مذکور رو به خوبی میشناسن. به همین خاطر هم کیفیت خدمات و سرویس های این مرکز در بین کاربران مشهور شده و به انتخاب اول اونها تبدیل شده. علاوه بر کادر فنی حرفه ای و استفاده از ابزار پیشرفته، این مجاز بودن فعالیت های نمایندگی اپل در مرکز سخت افزار ایران هست که مقدمات رضایت کاربران رو فراهم کرده. نمایندگی apple در راستای فعالیت قانونی، تمام مجوزهای لازم رو از سازمان ها و موسسات ذی ربط دریافت کرده و به این ترتیب، اعتماد کاربر ها و مشتری های خودش رو جلب کرده.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”]
امتیاز شما به این نوشته