شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

روشن نشدن کولر گازی

روشن نشدن کولر گازی، خصوصا در مناطق گرم میتواند بسیار آزار دهنده باشد. این اتفاق می‌تواند به دلایل متعددی چون خرابی کمپرسور، خالی شدن گاز دستگاه و یا وجود اشکال در سایر قطعات روی دهد. سرویسکاران نمایندگی تعمیر کولر گازی به کرات با چنین اختلالی مواجه شده اند و پس از عیب یابی و تشخیص دقیق مشکل، آن را برطرف نموده اند. از آن جا که هر کولرگازی ای فارغ از مدل و سری، ممکن است در طول عمر مفید خود با چنین اختلالی مواجه شود، تصمیم گرفتیم مقاله‌ی پیش رو را به بررسی دلایل روشن نشدن کولر گازی، اختصاص دهیم. مطالعه توضیحات پیش رو به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک کاربر بتوانید با اقدامات لازم در زمان مواجهه با مشکل روشن نشدن کولر گازی آشنا شوید. 

نکته: توصیه میکنیم برای جلوگیری از بروز مشکلاتی نظیر روشن نشدن دستگاه خود، هر چند ماه یک بار، به صورت دوره ای کولر گازی خود را مورد بازبینی و سرویس قرار دهید.

روشن نشدن کولرگازی

مشکلاتی که روشن نشدن کولر گازی را در پی دارند

در این بخش به بررسی علل روشن نشدن کولر گازی خواهیم پرداخت:

1. وجود اتصالات برقی در کولر گازی

بروز اتصالات برقی در هر دستگاهی میتواند زمینه ساز مشکلاتی نظیر خاموش شدن ناگهانی و یا روشن نشدن دستگاه باشد. تشخیص و رفع این مشکل از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر کولرگازی خاموش و روشن می شود، لازم است، اتصالات خانه را چک کنید تا از صحیح بودن اتصالات برقی مطمئن شوید. کولرهای گازی به جریان برقی معادل 220 ولت نیاز دارند. اگر این مقدار به درستی به کولر منتقل نشود و میزان برق موثری نرسد، مشکلات خاموش شدن را به همراه خواهد داشت.

پیشنهاد سایت: ریست کردن کولرگازی

2. اختلال در سیستم تهویه کولر گازی

اختلال در سیستم تهویه ی کولر یکی دیگر از دلایل روشن نشدن کولر گازی است. این سیستم هم از بخش مهم کولر گازی به شمار می‌رود. اگر سیستم تهویه ی مرکزی روشن نشد، پیشنهاد می شود حتما با متخصصان نمایندگی ما تماس بگیرید.

3. کثیفی فیلتر کولرگازی

کثیفی فیلتر کولرگازی از دیگرمواردی است که می‌تواند سبب روشن نشدن کولر گازی است. بنابراین در صورت مواجهه با این مشکل بهتر است این بخش از دستگاه را نیز بررسی کنید.

4. وجو برفک روی لوله های گازی

برفک زدن لوله ها یا کندانسور کولر گازی، امری‌ست که میتواند مشکل زا باشد. لازم است توسط سرویس کار مورد بررسی قرار بگیرد.

5. خرابی برد کولر گازی

خرابی برد کولر گازی ممکن است با نشانه هایی نظیر روشن نشدن کولر گازی، همراه باشد. در چنین مواقعی حتما کارشناسان واحد تعمیرات کولر گازی را در جریان خرابی قرار دهید.

6. خرابی ترموستات

ترموستات هم بخش مهمی از کولر گازی است. علت روشن نشدن کولر گازی می تواند ناشی از خرابی ترموستات باشد.

رفع مشکل روشن نشدن کولر گازی

مشکل روشن نشدن کولر گازی، علاوه بر موارد بالا، ممکن است دلایل دیگری نظیر خرابی اورلود، کابل کشی غلط، از کار افتادگی رله استارت کولر، گرفتگی مسیر گاز و… اتفاق افتاده باشد. به همین خاطر نیاز به عیب یابی و بررسی دقیق کارشناسان نمایندگی تعمیرات کولر گازی دارد. این مجموعه با تکیه بر دانش نظری و فنی خود و با بهره مندی از تجهیزات پیشرفته ای که در اختیار دارد، میتواند هر گونه مشکل را در زمانی کوتاه شناسایی و مرتفع کند. در این نمایندگی مشکل روشن نشدن کولرگازی برندهای مختلف از جمله سامسونگ، ال جی، پاناسونیک، و … بررسی و رفع می شود. 

نمایندگی کولر گازی

نمایندگی تعمیر کولر گازی، با تکیه به تخصص و تبحر بالای خود به یکی از کارآمد ترین نمایندگی‌های حال حاضر کشور در زمینه ی فروش و ارائه ی خدمات فروش، بدل شده است. این مجموعه قادر است صفر تا صد خدمات مورد انتظار کاربران، در جای جای کشورمان را ارائه دهد. شما عزیزان نیز در صورت تمایل به خرید این محصول و یا دریافت خدمات پشتیبانی مرتبط با آن، قادر خواهید بود از طریق برقراری تماس با هر یک از شعب این نمایندگی، به صورت کامل در جریان سرویس های مرتبط با کولرهای گازی قرار گیرید.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *