شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

آموزش بازکردن قفل لپ تاپ سامسونگ

آموزش بازکردن قفل لپ تاپ سامسونگ شاید به شما کمک کند که بتوانید این مشکلتان را خودتان حل کنین. بازکردن قفل لپ تاپ یا شکستن رمز بایوس با روش های مختلفی انجام می شود. حتما میدانید که در صورتی که بایوس پسورد داشته باشد، نمی توان وارد آن شد و  حتی گاهی نمیشه دستگاه را بوت کرد.

ساده ترین راه برای پاکسازی یا ریست پسورد بایوس این است که به طور فیزیکی پاور را از دستگاه جدا کنیم یا همه کابل ها را قطع کنیم؛ یا برای چند دقیقه باتری رو از مادربرد جدا کنیم. گاهی هم می شود جامپر CMOS خود مادربرد را پاک کرد. توی این روش ها اما و اگرهایی وجود دارد که ممکن است موثر واقع بشوند یا خیر. معمولا در دستگاه هایی موثرند که از یک باتری برای حفظ تنظیمات BIOS/CMOS استفاده می کنند. در نتیجه با قطع کردن برق، تنظیمات BIOS/CMOS و پسورد پاک می شود.

آموزش بازکردن قفل لپ تاپ سامسونگ

روش بازکردن قفل لپ تاپ سامسونگ

استفاده از پسورد مادر

آموزش بازکردن قفل لپ تاپ سامسونگ را با استفاده از پسورد مادر شروع می کنیم. Backdoor یا در پشتی بایوس کمک می کند که قفل شکسته شود. بهتر است که قبل از استفاده از هر ابزاری بایوس را با استفاده از backdoor رمزگشایی کنید. فراموش نکنید که پسوردها به کوچک و بزرگ بودن حروف حساس هستند. در این خصوص می توانید از کارشناسان تعمیرات لپ تاپ سامسونگ در واحد نرم افزاری هم کمک بگیرید. 

استفاده از نرم افزار CMOS De-Animator

CMOS De-Animator در مقایسه با اکثر ابزارهای هک و ریست BIOS ابزاری به روز است و می تواند رمز عبور BIOS را از طریق ویندوز ریست کند. تنها کافی است که این ابزار را به عنوان administrator اجرا کنید. 

باز کردن قفل لپ تاپ با نرم افزار CMOS De-Animator

پس روی آن کلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کنین. سپس روی دکمه Proceed کلیک کنید و بعد لپ تاپ را ریستارت کنید.

باز کردن قفل لپ تاپ BIOS Master Password Generator

وقتی که سیستم بوت شد، می توانید ارور بررسی کلی CMOS را ببینید که امکان دسترسی به بایوس بدون پسورد را می دهد. CMOS De-Animator همه تنظیمات را به مقدار پیش فرض تغییر داده و تمام پسوردهای ذخیره شده بایوس را بعد از ریبوت پاک میکند. در CMOS De-Animator  گزینه های بکاپ و ریستور هم وجود دارد.

استفاده از ابزار PC CMOS Cleaner

در ادامه آموزش بازکردن قفل لپ تاپ سامسونگ، پیشنهاد می دهیم که از ابزار PC CMOS Cleaner استفاده کنید. PC CMOS Cleaner صرف نظر از برند دستگاه، میتواند رمز عبور کاربر را بازیابی، حذف و رمزگشایی کند. PC CMOS Cleaner  یه سی دی قابل بوت لینوکسی است، بنابراین نباید نگران سازگاری سیستم عامل باشید.

استفاده از نرم افزار Clear CMOS

آموزش بازکردن قفل لپ تاپ سامسونگ به کمک نرم افزار Clear CMOS به این صورت است که با استفاده از یک نرم افزار کرکینگ به نام Hirens BootCD 15.2 قفل لپ تاپ برداشته می شود.

مشکلات مختلفی ممکن است رخ دهد که نیاز به آشنایی با تنظیمات لپ تاپ داشته باشد، برای مثال رفع مشکل کرش کردن لپ تاپ سامسونگ، نیاز به آشنایی با برخی دستورات سیستمی ویندوز دارد. 

برنامه مستر پسورد

استفاده از BIOS Master Password Generator

قطع برق و جدا کردن چند دقیقه ای باتری از مادربرد بیشتر روی رایانه های دسکتاپ و کمتر در لپ تاپ ها موثر است، زیرا برای امنیت بیشتر لپ تاپ، پسورد در لپ تاپ معمولا روی تراشه EEPROM به صورت جداگانه ذخیره شده و متکی بر باتری بایوس نیست. با قطع برق این روش جواب نمی دهد. البته در لپ تاپ های قدیمی موثر است. با این حال این مرحله از آموزش بازکردن قفل لپ تاپ سامسونگ به این شکل است که باید وارد CMOS Set UP شده و پسورد خود را وارد کنید.

آنلاک کردن لپ تاپ با بایوس مستر پسورد generator

اگه چند بار پسورد اشتباه را در لپ تاپ وارد کنید، پیغام System Disabled یا Password check failed System Halted را مشاهده میکنید که معمولا همراه با یه شماره است. این شماره را یادداشت کنید. سپس سیستم را ریستارت کنید. 

وارد وب سایت BIOS Master Password Generator شده و شماره را داخل کادر مربوطه وارد کنید و دکمه Get password را بزنید، با این روش می توانید تمام پسوردهای نزدیک به مدل لپ تاپ خود را پیدا کنید.

به یاد داشته باشید با توجه به مدل لپ تاپ خود، ممکن است بعد از وارد کردن کد نیاز به فشردن دکمه Enter یا Ctrl+Enter داشته باشید. اگه وب سایت BIOS Master Password Generator یا کدهای موجود در آن مشکل را حل نکردند، به بلاگ  Dogbert مراجعه کنید و برحسب مدل لپ تاپ خود ابزار master password مناسب را دانلود و اجرا کنید.

نمایندگی سامسونگ

نمایندگی سامسونگ مرکزی است که از هر لحاظ می توانید به آن اعتماد کنید. این نمایندگی با همکاری مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. این نمایندگی در حوزه فروش، پس از فروش و  تعمیرات سامسونگ فعالیت می کند. ضمم اینکه تمام امکانات لازم برای ارائه خدمات به کاربران سامسونگ را فراهم کرده. این نمایندگی به همه کاربران محترم ساکن تهران و شهرستان ها خدمات ارائه می دهد. می توانید آدرس شعبه ها، ساعات کاری و شماره های تماس نمایندگی سامسونگ را در بخش تماس با ما پیدا کنید. 

5/5(2 امتیاز)