شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

دلیل مشکل روشن نشدن آیفون چیست؟

تا به حال مشتریان زیادی با مشکل روشن نشدن موبایل اپل روبرو بودند. طبیعتاً به دلیل گران بودن گوشی های اپل، چنین ایرادی باعث نگرانی می شود. ضمن اینکه غلب افراد بدون اینکه دستگاهشان ضربه خورده باشد، با چنین ایرادی روبرو می شوند. خوشبختانه تکنسین های تعمیر موبایل ما به راحتی می توانند این ایراد را حل کنند. باتوجه به پرتکرار بودن مشکل روشن نشدن آیفون، بر آنیم در این مقاله توضیحاتی در مورد آن ارائه دهیم.

چرا آیفون روشن نمیشه؟

چرا موبایل اپل من روشن نمی شود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که میتوانند منجر به روشن نشدن موبایل اپل گردند، که اغلب با خاموش شدن اتفاقی خود را نشان می دهند.

  • در وهله اول مسائل نرم افزاری بررسی می شوند. وجود فایل های مخرب و تداخلات نرم افزاری، اصولاً دلایل شایعی هستند که با آن بر می خوریم. در بدترین حالت فلش کردن گوشی تنها راه چاره خواهد بود. 
  • اگر مشخص شود که ایراد نرم فزاری وجود ندارد، تکنسین به سراغ بررسی سخت افزاری خواهد رفت. برخی ایرادات در برد، چیپ ها، حتی ال سی دی، منجر به روشن نشدن آیفون می گردد.

رفع مشکل روشن نشدن آیفون

حالا که متوجه شدیم روشن نشدن آیفون می تواند دلایل مختلفی داشته باشد قصد داریم در مورد روش های رفع آن ها صحبت کنیم. برای برطرف کردن این مشکل، کارشناسان نمایندگی تعمیرات اپل از روش های زیر استفاده می کنند:

ریستور کردن موبایل اپل

ریستور کردن هم یکی از اقداماتی است که تکنسین ها موقع روشن نشدن آیفون انجام می دهند. این کار اطلاعات گوشی را پاک کرده اما به شما این اطمینان را می دهد که مشکل دستگاه از کدام بخش آن است. ممکن است بپرسید وقتی گوشی روشن نمی شود چگونه می توان آن را ریستور کرد؟ جالب است بدانید که این کار در حالت DFU Mode انجام می شود. مهندسین نرم افزار واحد تعمیر موبایل apple به بهترین شکل با ترفندها و روش های انجام این فرایند آشنا هستن و آن را بدون کوچک ترین اشتباهی انجام می دهند.

راه ‌اندازی اجباری  (Force Reboot)

راه‌ اندازی اجباری آیفون یا Force Reboot یکی دیگر از روش هایی است که برای رفع مشکل روشن نشدن آیفون مورد استفاده قرار می گیرد. برای این کار، باید کلید پاور و Home را به صورت هم زمان فشار دهید. معمولا با انجام دادن این کار، لوگوی اپل روی صفحه نمایش ظاهر می شود. البته گاهی آیفون ها با این روش نیز روشن نمی شوند، که نشانی از وجود ایراد سخت افزاری در آن ها است. 

تعمیر یا تعویض ال سی دی

گاهی روشن نشدن آیفون ، به دلیل خرابی ال سی دستگاه و سوختن مدارهای این قطعه است. عملاً این ایراد ارتباطی به روشن نشدن دستگاه ندارد؛ زیرا موبایل اپل روشن است، اما صرفاً تصویر ندارد. اگر خوش شانس باشید، ال سی دی قابل تعمیر بوده و مشکل به راحتی حل خواهد شد.

اما گاهی صفحه نمایش قابل تعمیر نیست و حتما باید تعویض شود که این کار، هزینه قابل توجهی به دنبال خواهد داشت. ضمناً فراموش نکنید که تعویض ال سی دی موبایل اپل ، حساسیت بالایی دارد و حتما باید توسط افرادی انجام شود که مهارت کافی برای این کار را دارند. ضمنا ال سی دی جایگزین شده باید حتما اورجینال باشد تا بتواند عملکرد لازم را در دستگاه داشته باشد.

متخصصین متعهد ما در نمایندگی رسمی اپل مرکز سخت افزار ایران، برای جلوگیری از ایجاد مشکلات بیشتر در آیفون، ال سی دی را با قطعه با کیفیت و اورجینال تعویض می کنند.

تعویض باتری

گاهی دلیل روشن نشدن آیفون، ایراد در باتری آن است. در این شرایط، لازم است تعویض باتری آیفون صورت گرفته تا ایراد برطرف شود. اغلب اگر مدت زیادی است که از دستگاه استفاده می کنید، با مشکلات باتری روبرو خواهید شد. چراکه به طور کلی باتری دستگاه های الکترونیکی پس از مدتی کیفیت و شارژدهی اولیه خود را از دست خواهند داد. 

شارژ کردن گوشی

اگرچه این روش ساده است، گاهی ایاد روشن نشدن آیفون به همین سادگی حل می شود. توصیه می کنیم موبایل اپل خود را به برق بزنید و ببینید که آیا فرآیند شارژ آغاز می شود یا خیر. اگر می توانید از پریز و شارژر دیگری هم استفاده کنید تا مطمئن شوید ایرادی در این بخش وجود نداشته باشد. 

هارد ریست کردن آیفون

نام هراد ریست ممکن است شما را نگران کند که آیا اطلاعات پاک خواهند شد یا خیر. باید بگوییم جای نگرانی نیست. هارد ریست صرفاً به این دلیل انجام می شود که دستگاه پردازش های سیستمی خود را مجدد انجام دهد تا اگر تداخلی ایجاد شده است، برطرف گردد. اگر این دلیل روشن نشدن موبایل اپل باشد، بلافاصله پس از پایان فرآیند ریست، مشکل رفع خواهد شد. 

نمایندگی اپل در تهران

کادر فنی مجرب و کار کشته نمایندگی اپل در تهران، با کیفیت ترین خدمات را در زمینه ترمیم محصولات اپل به شما ارائه میدهند. آن ها از پیشرفته ترین دستگاه و برنامه های روز دنیا استفاده می کنند و به همین خاطر هم می توانند مشکل ها و ایرادات محصول مورد نظر شما را به شکل کامل و بی نقص برطرف کنند. واحد تعمیرات اپل به خاطر همین ویژگی ها، جزء معتبر ترین مراکز تعمیراتی است و به عنوان یکی از تخصصی ترین تعمیرگاه ها شناخته می شود.

نمایندگی اپل به چندین واحد مجزا تقسیم شده که در هر کدام از آن ها، یکی از محصولات مک بوک، آیفون، آی مک، آیپد و … تعیمر می شود. باید بدانید که نمایندگی اپل در تهران، بخش فروش هم دارد و جدیدترین محصولات این شرکت را به فروش می رساند. مزیت این بخش این است که شما می توانید مطمئن باشید محصولی که خریدید، اصل بوده و بی کیفیت نیست.

5/5(1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *