شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چرا آیفون هنگام دریافت تماس زنگ نمی‌خورد

چرا آیفون هنگام دریافت تماس زنگ نمی‌خورد؟ یا چرا زنگ تماس آیفون به صدا در نمی آید؟ و یا علت قطع شدن صدای زنگ آیفون چیست؟ سوالاتی نظیر اینها ممکن است برای هر کاربر آیفونی پیش بیاید. بسیاری از کاربران در این شرایط تصور می کنند که دستگاه آنها دچار مشکل شده است و باید حتما به یک مرکز تعمیرات آیفون اپل مراجعه کنند. در ادامه این مطلب تلاش می کنیم دلایل و راه حل های رایج این مشکل را به کمک تعمیرکاران مرکز تعمیرات اپل بررسی کنیم. همراه ما باشید.

قطع شدن صدای زنگ آیفون

بررسی دلایل قطع شدن صدای زنگ آیفون

قطع شدن صدای آیفون می تواند دلایل متعددی داشته باشد در ادامه 5 دلیل اصلی این مشکل بررسی شده است. اگر علاوه بر قطع شدن صدای زنگ آیفون ، در هنگام پخش کلیپ و … نیز آیفون شما بی صدا شده است می توانید راه حل های ارائه شده در مطلب 7 روش رفع مشکل قطعی صدای آیفون رو هم امتحان کنید.

Do Not Disturb

فعال بودن ویژگی Do Not Disturb یکی از دلایل قطع شدن صدای زنگ آیفون است. ممکن است کاملا اتفاقی و ناخودآگاه با کشیدن کنترل سنتر از پایین صفحه به سمت بالا، ویژگی Do Not Disturbرا فعال کرده باشید. با فعال شدن این دکمه دستگاه اینگونه برداشت می کند که قصد ندارید صدای زنگ هشداری را از سمت آیفون خود بشنوید.

آیکون Do Not Disturb همان شکل ماه است. به کمک ویژگی Do Not Disturb تنها آلارم ها یا زنگ های هشداری که به‌صورت دستی برای زمان خاصی فعال کرده‌اید، اجازه دارند در این حالت همچنان به صدا در آیند. حتی می‌توانید برای فعال شدن وضعیت Do Not Disturb بازه زمان خاصی را تعیین کنید. برای این کار باید به Setting > Do Not Disturb – Schedule مراجعه کنید.

شدت ولوم آیفون

مطمئن شوید که در شدت در تنظیمات صدای آیفون روی میزان قابل قبولی قرار دارد. این نکته بسیار ساده معمولا مورد بی توجهی کاربران قرار می گیرد.

Ringer Switch

فعال بودن Ringer Switch هم در قطع شدن صدای زنگ آیفون موثر است. اگر ویبره دستگاه شما غیر فعال است و به هر دلیلی Ringer Switch فعال شده است.، زنگ آیفون به صدا در نمی آید.

Airplane Mode

فعال بودن Airplane Mode هم باعث قطع شدن صدای زنگ آیفون می شود. اگر آیفون به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه در حالت Airplane Mode قرار بگیرد، اصلا نمی توانید تماسی را دریافت کنید که صدای آن را بشنوید یا خیر. در این حالت آنتنی به دستگاه شما نفوذ نمی کند تا تماس های دریافتی شما باعث ایجاد صدای زنگ در آیفون شوند. برای بررسی این موضوع هم می‌توانید از کنترل سنتر آیفون استفاده کنید یا اینکه سری به Setting بزنید.

اپلیکیشن های جانبی

اگر از هشداردهنده اورجینال iOS استفاده می‌کنید، عاقلانه این است که سایر برنامه‌های جانبی که کار مشابهی را انجام می‌دهند، از روی دستگاه حذف کنید. این امکان وجود دارد که نصب برنامه‌های جانبی، موجب بروز تداخل با برنامه هشداردهنده خود آیفون شوند و قطع شدن صدای زنگ آیفون را به دنبال داشته باشند.

فرق ویژگی Do Not Disturb با دکمه Ringer/Silent

Ringer/Silent یک دکمه فیزیکی منحصر آیفون است. این دکمه راحت‌ترین و سریع‌ترین روش برای بی صدا کردن آیفون است با این حال گوشی اپل همچنان از لرزش برای هشدار دادن استفاده خواهد کرد. این امکان وجود دارد که با رفتن به Setting > Sounds و غیرفعال کردن Vibrate on Silent این لرزش را هم از کار بیندازید. در این شرایط نیز با قطع شدن صدای زنگ آیفون روبه رو خواهید بود که البته با هماهنگی خودتان انجام شده است.

Ringer/Silent یک دکمه فیزیکی منحصر آیفون است. این دکمه راحت‌ترین و سریع‌ترین روش برای بی صدا کردن آیفون است با این حال گوشی اپل همچنان از لرزش برای هشدار دادن استفاده خواهد کرد. این امکان وجود دارد که با رفتن به Setting > Sounds و غیرفعال کردن Vibrate on Silent این لرزش را هم از کار بیندازید. در این شرایط نیز با قطع شدن صدای زنگ آیفون روبه رو خواهید بود که البته با هماهنگی خودتان انجام شده است.

تعمیرات تخصصی آیفون

نمایندگی تعمیرات تخصصی آیفون به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. آیفون از محصولات پر طرفدار کمپانی اپل است که در مدل های مختلفی عرضه می شود. ساختاری منحصر و پیچیده دارد. باید توسط اپل تعمیرکاران ماهر  مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. در نمایندگی تعمیرات تخصصی آیفون تمام مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه شناسایی و مرتفع می شود.

در واحد اختصاصی تعمیرات آیفون از ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته برای عیب یابی، تعمیر و ترمیم موبایل اپل استفاده می شود. در مسیر تعویض قطعه نیز آرشیوی مجهز از قطعات جانبی در اختیار اپل تعمیرکاران است که با ضمانت نامه رسمی فرایند تعویض را هم انجام می دهند. این  مرکز متعهد می شود که تعمیراتی با کیفیت و موثر را اجرا کند و دستگاه معیوب هرگز اختلال موجود را یک بار دیگر تجربه نخواهد کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر حتما با کارشناسان تعمیرات اپل تماس بگیرید.

3.7/5(6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *