شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

لامپ یخچال ال جی

لامپ یخچال ال جی یکی از قطعات بکاررفته در این دستگاه است که امکان بروز اشکال و خرابی در عملکرد آن وجود دارد. بدیهی است در صورت خرابی این قطعه، روشنایی لازم جهت استفاده از یخچال فراهم نشده و این موضوع به ویژه در شب‌هنگام، برای کاربران دردسرساز خواهد بود.

خوشبختانه خرابی لامپ یخچال ال جی در قیاس با سایر اشکالات مرتبط با این دستگاه، مشکل چندان حادی به نیست و با اندک دستکاری یخچال قابل رفع است. در این میان، تنها نکته مهم، در اختیار داشتن نمونه مشابه از لامپ و داشتن اندک اطلاعات در رابطه با شیوه تعویض و تعمیر لامپ یخچال است. با این وجود توصیه می‌شود سرویس‌های تخصصی مرتبط با این بخش نیز صرفاً توسط کارشناسان مراکز استاندارد تعمیر یخچال و نمایندگی‌های رسمی ال جی انجام پذیرد.

لامپ یخچال ال جی

علل خرابی لامپ یخچال ال جی

در بخش زیر برخی از رایج‌ترین عللی که ممکن است سبب خرابی لامپ یخچال ال جی گردند مورد بررسی قرار گرفته‌اند. توصیه می‌شود در صورت مواجهه با این اشکال –یعنی خرابی لامپ یخچال LG – موارد درج شده را بررسی نمایید تا علت دقیق این اشکال مشخص گردد. (البته در صورتی که دانش و تخصص لازم برای این کار را دارید. در غیراینصورت با نمایندگی رسمی ال جی تماس بگیرید و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیرات یخچال ال جی را ثبت نمایید. توصیه می‌شود در حین تماس، نوع اشکال پیش آمده را با کارشناس نمایندگی رسمی LG در میان بگذارید).

1. خرابی سوکت لامپ یخچال ال جی

بررسی سوکت لامپ یخچال، زمانی ضروری است که بررسی‌های اولیه نشان از سالم بودن لامپ داشته باشد. در صورت سالم بودن لامپ، بررسی کنید که آیا ترمینال‌ها دچار سوختگی و تغییر رنگ شده‌اند یا خیر. سوختگی ترمینال‌ها سبب جلوگیری از انتقال صحیح جریان برق می‌شود. همچنین ممکن است که برخورد لازم میان ترمینال‌ها و لامپ اتفاق نیفتد. در صورت خرابی این بخش، توصیه می‌شود سرویس‌های مرتبط با تعمیر لامپ یخچال ال جی و ترمینال‌های آن -به دلیل سرو کار داشتن با برق- توسط تعمیرکاران و کارشناسان این حوزه انجام شود.

در تعمیر ترمینال‌ها، پیش از هر چیز لازم است جریان برق دستگاه قطع گردد. سپس در صورت لزوم، ترمینال‌ها تمیز شوند و جاگیری‌ آنها تنظیم گردد. اگر سوکت دچار مشکل جدی‌تری بود بهتر است با یک سوکت جدید تعویض شود تا لامپ یخچال  مجدداً شروع به کار کند.

2. خرابی میکروسویچ یخچال ال جی

یکی دیگر از دلایل خرابی و روشن نشدن لامپ یخچال ال جی، خرابی میکروسوییچ است. لامپ داخلی یخچال زمانی روشن می‌شود که میکروسویچ با باز شدن یخچال فعال شود. اگر این سویچ به درستی کار نکند، ممکن است چراغ اصلاً روشن نشود، یا اینکه کلاً روشن بماند. مکان قرارگیری سویچ در یخچال‌های مختلف متفاوت است اما این قطعه عموماً در قسمت بالای یخچال قرار دارد.

در صورتی که قصد خارج کردن این سوییچ را دارید، به این مسئله دقت نمایید که سویچ عموماً به پلاستیک داخلی وصل شده است. بنابراین در خارج کردن آن باید احتیاط کرد تا صدمه‌ای به پلاستیک وارد نشود. برای تست عملکرد سوییچ، سیم‌های متصل به میکروسویچ را جدا کنید و با استفاده از یک مولی‌متر، هر دو حالت باز و فشرده را امتحان کنید. در صورتی که میکروسویچ به درستی کار نکند باید آن را تعویض کرد تا لامپ یخچال  مجدداً شروع به کار کند. توصیه می‌شود خدمات مرتبط با این بخش و تعمیر لامپ یخچال LG را به کارشناسان این حوزه بسپارید.

3. خرابی لامپ یخ ساز یخچال ال جی

در صورتی که خرابی لامپ یخچال LG مربوط به بخش یخ ساز است در وهله نخست از سلامت لامپ این بخش مطمئن شوید. لامپ‌های یخ ساز توان مصرفی پایینی دارند و برای استفاده به عنوان چراغ شب طراحی نشده‌اند. از همین رو عملکرد طولانی مدت سبب سوختن آن‌ها و حتی صدمه به سوکت می‌شود. برای تست لامپ یخ ساز یخچال کافی است تا با یک مولتی‌متر کلید را تست کنید. البته احتمال خرابی لامپ یخچال یا سوکت هم وجود دارد و برای بررسی این‌ دو مورد، باید کنترل پنل خارج شود. توصیه می‌شود خدمات مرتبط با این بخش و تعمیر لامپ یخچال ال جی را نیز به کارشناسان این حوزه بسپارید.

نمایندگی رسمی ال جی

نمایندگی رسمی ال جی ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با فروش، تعمیر، بهسازی، ارتقاء، ترمیم و آموزش تعمیرات به متقاضیان است. در نمایندگی مجاز ال جی، سرویس های مرتبط با فروش، در فروشگاه مرکزی ال جی، سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ارتقا و ترمیم در مرکز تعمیرات ال جی و سرویس های مرتبط با آموزش تعمیرات نیز در ساختمان مرکزی آموزش تعمیرات ال جی ارائه می گردد.

یکی از ویژگی های منحصربفرد نمایندگی رسمی ال جی آن است که تمامی خدمات ارائه شده در آن بر اساس اصول و استانداردهای بین‌المللی، به ویژه استانداردهای وضع شده از سویِ کمپانیِ ال جی انجام می پذیرد. خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی ال جی در پارتهای تخصصی مجزایی انجام می پذیرند که شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به بخش واحدهای تعمیرات ال جی با هر یک از آنها آشنا شوید و اطلاعات مورد نیاز خویش را کسب نمایید.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات وبسایت قابل پیگیری است.

4.6/5(20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *