شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چرا ظرفشویی خشک نمی کند؟

یکی از لوازم خانگی پر کاربرد و پر طرفدار، ماشین ظرفشوییه که در مدل ها و برندهای متنوعی تولید میشه و کار شستن ظروف رو حسابی برای کاربرا راحت تر کرده. این محصول به مرور زمان پیشرفت کرد و مدل های جدیدتر، به فناوری های نوین تر و البته کاربردی تری مجهز شدن. یکی از فناوری های جدیدی که توی ماشین ظرفشویی به کار رفته، سیستم خشک کن ظروف هست که به واسطه اون، ظروف پس از طی شدن فرایند شست و شو، خشک میشن. 

خب این سیستم هم ممکنه گاهی درست کار نکنه و مشکلاتی رو برای عملکرد دستگاه ایجاد کنه. به این ترتیب، ظروف خشک نمیشن و رطوبت روی آنها باقی میمونه. در این مطلب قصد داریم در مورد مشکل خشک نکردن ظرفشویی و دلایل بروز این مشکل صحبت کنیم. همچنین شما کاربرای عزیز رو با روش هایی برای برطرف کردن این اختلال آشنا می کنیم. البته، نیازی نیست نگران حل این مشکل باشین؛ اگه راه حل های ارائه شده نتونستن بهتون کمک کنن، متخصصین تعمیر ظرفشویی در مرکز سخت افزار ایران، برای ارائه تخصصی ترین خدمات در این زمینه، در خدمت شما هستن.

خشک نکردن ماشین ظرفشویی

دلایل خشک نکردن ظرفشویی

مواردی که در این بخش ذکر می کنیم، به عنوان اصلی ترین دلایل خشک نکردن ماشین ظرفشویی در بین تعمیرکار ها شناخته میشه. مهم ترین علل این مشکل عبارتند از:

  1. مقدار و کیفیت مایع جلادهنده
  2. شیوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی
  3. تنظیمات برنامه شستشو
  4. خرابی المنت ظرفشویی
  5. خرابی ترموستات ماشین ظرفشویی
  6. مایع کمک آبکشی 

1. مایع جلا دهنده

یکی از مسائلی که میتونه باعث از کار افتادن چرخه خشک کردن ظروف در ماشین ظرفشویی بشه، مایع جلا دهنده هست. اگه مقدار این مایع کافی نباشه و یا کیفیت پایینی داشته باشه، یا این که به هر دلیلی، جلا دهنده به بخش مورد نظر نرسه، ظروف به خوبی در دستگاه خشک نمیشن.

2. چیدن ظروف

شکل چیدن ظروف توی ماشین ظرفشویی خیلی مهمه. یکی از دلایل خشک نکردن ظرفشویی ، چینش نادرست و غیر استاندارد ظروف در دستگاهه. این مساله باعث میشه که عمل شستشو و خشک کردن به طور دقیق و درست انجام نشه و شما دچار مشکل بشین.

3. تنظیمات برنامه شستشو

ماشین های ظرفشویی بخشی تحت عنوان تنظیمات دارن که عملکرد های مختلف دستگاه در اون بخش تنظیم میشه. جالبه بدونین که اگه این بخش روی گزینه های QuicK و PreWash تنظیم شده باشه، ظروف به صورت کامل خشک نمیشن. بنابراین برای رفع مشکل خشک نشدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی، اول بخش تنظیمات رو بررسی کنین و اگه لازم بود، مواردش رو اصلاح کنین. به این ترتیب، مشکل به راحتی برطرف میشه.

چرا ظرفشویی خشک نمی کند

4. خرابی المنت

المنت یه قطعه خیلی مهم در ماشین های ظرفشوییه که اگه از کار بیفته، باعث بروز ایرادهای مختلفی در این دستگاه میشه. یکی از اون مشکلات، خشک نکردن ظرفشویی هست که خیلی هم رایجه. برای بررسی این مورد، اول ماشین ظرفشویی رو از برق جدا کنین و بعد، با استفاده از یک مولتیمتر، رسانندگی المنت رو بررسی کنید. اگه برای بررسی و ترمیم این قطعه مهارت کافی ندارید، بهتره که انجام این کار رو بر عهده متخصصن تعمیر لوازم خانگی در نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین ظرفشویی مرکز سخت افزار ایران بذارین.

این مقاله را از دست ندهید: دلیل روشن نشدن ظرفشویی چیست؟

5. خرابی ترموستات

خرابی ترموستات، یکی دیگه از دلایل خشک نکردن ظرفشویی به شمار میره. حتما با عملکرد ترموستات آشنا هستین و میدونین که این قطعه، در تنظیم حرارت و دما نقش داره. این قطعه وظیفه داره که ایمنی دستگاه رو در مقابل افزایش بیش از حد دما تامین کنه. خرابی ترموستات و عدم عملکرد درست این قطعه، باعث میشه که المنت، قبل از خشک شدن ظروف خاموش بشه. به این ترتیب، چرخه خشک کن با اختلال مواجه میشه و ظروف به صورت کامل خشک نمیشن. برای رفع مشکل در این شرایط، باید ترموستات تعویض بشه و یا اگه امکان داشته باشه، تعمیر بشه. برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر، بهتره که تعمیر و تعویض این قطعه حساس رو به تکنسین های مجرب ما در واحد تعمیرات ظرفشویی محول کنین.

6. مایع کمک آبکشی

یکی از مواد مصرفی ماشین خای ظرفشویی، مایع آبکشی هست. مایع یا مخزن کمک آبکشی، اگه در دستگاه وجود نداشته باشه یا بی کیفیت باشه، باعث میشه که آب از روی ظروف به راحتی سرازیر نشه و در نتیجه، ظرف های داخل دستگاه به خوبی خشک نشن. از وجود این مایع و بسته بودن کامل درپوش اون اطمینان حاصل کنین و به این ترتیب، مشکل خشک نکردن ظرفشویی تون رو برطرف کنین.

نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی در تهران

نمایندگی تعمیرات ظرفشویی، با بهره مندی از کادر فنی مجرب و استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و ابزار آلات روز دنیا، تونسته در زمینه فروش و تعمیر محصولات این کمپانی موفق عمل کنه. این مرکز تو حوزه عرضه و ترمیم انواع لوازم خانگی، لپ تاپ، تلویزیون، موبایل، تبلت، و … فعالیت گسترده ای داره. به این ترتیب که جدید ترین مدل های این دستگاه ها رو برای فروش در اختیار متقاضیان قرار میده و به اونها مشاوره های تخصصی فروش ارائه میده. تعمیرات تخصصی هم سرویس دیگه ایه که نمایندگی مذکور به کاربرای خودش ارائه میده. متخصصین مجرب تعمیرات در نمایندگی تعمیر ظرفشویی در تهران، حضور دارن و ضمن نظارت بر همه مراحل تعمیر، تلاش می کنن سطح کیفی تعمیرات محصولات این کمپانی رو ارتقا بدن.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *