شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چگونه تلویزیون را تمیز کنیم؟

تلویزیون جزء آن دسته از لوازم خانگی است که هم استفاده زیادی از آن می شود، هم ساختار ظریف و حساسی دارد. همین مساله هم باعث شده که نیاز به توجه و رسیدگی ویژه ای داشته باشد. بخش های بیرونی این دستگاه مثل پنل خارجی، پورت ها یا صفحه نمایش، همیشه در معرض گرد و خاک و آلودگی های محیطی قرار دارند. نفوذ گرد و خاک به بخش های داخلی تلویزیون، همیشه به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل خرابی این دستگاه شناخته شده و تکنسین های تعمیرات تلویزیون نمایندگی ال جی، همیشه روی تمیز بودن این محصول تاکید دارن.  حالا به نظر شما بهترین روش برای تمیز کردن تلویزیون چیست؟ 

لازم است بدانید که اگر بخش های مختلف این دستگاه را به درستی تمیز نکنید، ممکن است باعث آسیب رسیدن به آن شده و به این ترتیب، خودت را به دردسر بیندازید. تلویزیون محصول گران قیمتی است و در صورت خرابی، تعمیرات آن هم هزینه بر خواهد بود. برای جلوگیری از ایجاد مشکل در این محصول، ما می خواهیم شما عزیزان را با ترفندها و روش های درست و اصولی تمیز کردن تلویزیون آشنا کنیم. همراه ما باشید تا بتوانید هر کدام از مدل های lcd یا led تلویزیون خود را به بهترین شکل تمیز کنید.

تمیز کردن تلویزیون

مراحل تمیز کردن تلویزیون

مراحل زیر، به شما کمک می کنند که بتوانید تلویزیون خود و بخش های مختلف آن را تمیز کنید:

  • ‌ اول باید نمایشگر را آماده کنید. یعنی تلویزیون را خاموش کرده و از برق بکشید.
  • حالا باید به دستگاه زمان بدید تا خنک شود. کارشناس های واحد تعمیرات تخصصی تلویزیون توصیه می کنند که به هیچ عنوان، صفحه نمایش داغ را تمیز نکنید.
  • در این مرحله، باید فرآیند گردگیری صفحه نمایش را شروع کنید. برای این کار، باید بدون لمس کردن نمایشگر، گرد و غبار روی آن را تمیز کنید. استفاده از اسپری هوای فشرده، در این مرحله می تواند خیلی مفید و کاربردی باشد.
  • در این مرحله، برای تمیز کردن تلویزیون باید صفحه نمایش را با استفاده از یک دستمال میکروفایبر خشک و تمیز، پاک کنید. به هیچ عنوان نباید از دستمال کاغذی، حوله کاغذی آشپزخانه، دستمال ‌های چند منظوره و به ‌طور کلی هر چیزی به جز دستمال میکروفایبر برای این منظور استفاده کنید.
  • حالا با چند قطره آب مقطر، دستمال میکروفایبر را مرطوب کنید و آن را به آرومی روی سطح نمایشگر بکشید.
  • البته در بسیاری از موارد، دستمال خشک هم می تواند لکه ها را پاک کند و دیگر نیازی به آب مقطر نیست. اما اگر لکه ها پاک نشدند، بهتر است از آب مقطر استفاده کنید.
  • نکته ای وجود دارد که استفاده از آب شهری به دلیل وجود مواد معدنی، می تواند زمینه ساز آسیب دیدگی صفحه نمایش و پنل شود. از طرفی، رطوبت دستمال باید قابل مشاهده نباشد. یعنی آب نباید از دستگاه چکه کند. چون در این صورت ممکن است به داخل دستگاه نفوذ کنه و پنل و سایر قطعات را دچار نقص های جدی ناشی از آبخوردگی تلویزیون کند.
  • در این مرحله از تمیز کردن تلویزیون lg، می توانید برای افزایش قدرت تمیزکنندگی دستمال، چند قطره سرکه سفید هم به آب مقطر اضافه کنید. فقط باید مراقب باشید نسبت هر کدام از این موارد، ‌50 درصد باشد.

نکات مهم پاک سازی تلویزیون

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، تمیز کردن تلویزیون ، نیازمند رعایت کردن نکاتی است که اگر به درستی به آن ها توجه نشود، ممکن است زمینه ساز بروز آسیب های جدی تر در این دستگاه شوند. یکی از اقداماتی که به هیچ عنوان نباید در طول این فرآیند انجام بدید، اسپری کردن محلول تمیز کننده به صورت مستقیم روی سطح صفحه نمایش هست.

این کار به صورت مستقیم به پنل آسیب رسانده و هزینه های بسیار زیادی روی دست شما خواهد گذاشت. حتی گاهی پنل قابل تعمیر نیست و تلویزیون شما به طور کلی از کار خواهد افتاد. نکته دیگر این است که شما به هیچ عنوان نباید از الکل یا محلول ‌های آمونیاکی برای تمیز کردن تلویزیون خود استفاده کنید. صفحات ال سی دی و ال ای دی در برابر مواد شیمیایی مقاومت ندارند و شوینده های غیر استاندارد، به شدت به آنها آسیب می زنند.

در نهایت این که کارشناس های تعمیر لوازم خانگی در مجموعه ما ، تأکید دارند که به هیچ عنوان برای تمیز کردن تلویزیون ، از دستمال آشپزخانه، دستمال کاغذی و … استفاده نکنید. نمایشگر های پلاسما، ال سی دی و ال ای دی بسیار حساس هستند و این پارچه ها ممکن است موجب ایجاد خط و خش روی آنها شود.

این مقاله برای شما مفید است : دلیل زرد شن صفحه تلویزیون چیست؟

نمایندگی تعمیرات تلویزیون در کرج

نمایندگی تعمیرات تلویزیون پیشه کمک ، به عنوان معتبر ترین مرکز برای دریافت خدمات مرتبط با محصولات شرکت های مختلف مانند ال جی، سامسونگ ، پاناسونیک و سایر برندها در استان البرز شناخته می شود. این مرکز به خوبی می داند که کاربران به چه سرویس ها و خدماتی احتیاج دارند. ساکنین استان البرز مدت ها است که دنبال مرکزی مطمئن و معتبر برای دریافت خدمات پس از فروش و تعمیر لوازم خانگی خود در این استان هستند. در راستای تحقق شعار مشتری مداری و برای حذف هزینه های مراجعه به تهران، نمایندگی تعمیرات تلویزیون مرکز سخت افزار ایران، اقدام به راه اندازی شعبه ای ویژه برای کاربران کرجی کرده است. این شعبه هم مثل شعبه اصلی، از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا برخوردار بوده و توسط کادر مجرب و ماهر، به کاربران سرویس رسانی می کند. حالا شما عزیزان ساکن کرج، اندیشه، اشتهارد، هشتگرد، ماهدشت، صفادشت، محمدشهر، طالقان و … نیازی به مراجعه به تهران ندارید و می توانید سرویس های مورد نظر را از نمایندگی کرج دریافت کنید.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *