شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر مین برد تلویزیون ال جی

تعمیر مین برد تلویزیون ال جی در واحد تعمیر تلویزیون ال جی زیر نظر متخصصان تلویزیون انجام می شود. مین برد تلویزیون اصلی ترین بخش تلویزیون به حساب می آید. این برد در بر دارنده اطلاعات و دستور دهنده اصلی به قسمت های مختلف دستگاه است.

پردازشگر تلویزیون و حافظه رم و ورودی و خروجی های مختلف از جمله ورودی صدا، تصویر، یو اس بی و HDMI و … نیز بر روی این برد قرار می گیرند.  این برد در حقیقت با پردازش تصاویر و جابجایی آنها روی صفحه نمایش قلب تلویزیون محسوب می شود. با خرابی مین برد تلویزیون معمولا تلویزیون به حالت استند بای می رود و با روشن کردن تلویزیون چراغ ال ای دی جلوی تلویزیون چشمک می زند، ولی تلویزیون روشن نمی شود. برای تعمیر مین برد تلویزیون ال جی باید به یک مرکز مجاز و معتبر مراجعه کنید.

تعویض مین برد تلویزیون ال جی در محل و منزل

علائم خرابی مین برد تلویزیون ال جی

همانطور که می دانید خرابی هر قطعه ی الکترونیکی نشانه هایی را با خود به همراه دارد. چنانچه مین برد تلویزیون ال جی خراب شود، پس از روشن شدن تلویزیون و بالا آمدن لوگوی شرکت دستگاه خاموش شده و مجددا روشن می شود. همچنین زمانی که چراغ استندبای قرمز بوده ولی تلویزیون روشن نمی شود باید به سلامت مین برد دستگاه شک کنید. از دیگر علائم خرابی مین تلویزیون می توان به هنگ کردن تلویزیون، نداشتن صدا، خاموشی دستگاه به طور ناگهانی اشاره کرد. اگر با یکی از علائم ذکر شده مواجه شدید بهترین کار برای تعمیر مین تلویزیون مراجعه به تعمیرگاه مجاز است.

مشکلات ناشی از خرابی مین برد تلویزیون ال جی

  • از کار افتادن گیرنده داخلی
  • کار نکردن ورودی های تلویزیون
  • حالت استند بای رفتن مکرر تلویزیون ال جی و روشن شدن چراغ چشمک زن ال ای دی
  • کار نکردن خروجی های HDMIدر تلویزیون ال جی
  • خاموش شدن خود به خودی تلویزیون

تعمیر مین برد تلویزیون ال جی

مین برد با نام های دیگری مانند برد A/D ، برد منطقی، برد دیجیتال و همچنین برد Scalar  نیز شناخته می شود. وظیفه مین برد در تلویزیون گرفتن سیگنال های ویدیویی و صوتی و تبدیل سیگنال های ویدیویی آنالوگ به سیگنال دیجیتال است، سپس برد کنترلر می تواند این سیگنال ها را جهت راه اندازی TFT ها در پانل و کنترل تصویر استفاده کند.

صدا به پردازنده صوتی منتقل شده و تقویت کننده های صوتی، صدا را به اسپیکرها هدایت می کنند. خرابی مین برد یعنی اختلال کلی در روند اجرای این پروسه؛ به همین دلیل است که تعمیر مین برد تلویزیون ال جی از جایگاه اهمیتی بسیار بالایی بر خوردار است.

گاهی اوقات همه ورودی های صوتی و تصویری روی مین قرار می گیرند و گاهی نیز روی برد های جداگانه دیده می شوند که Jack Pack  نامیده می شود و از طریق کابل نواری (Ribbon cable) یا FFC (کابل انعطاف پذیر تخت یا Flat Flexible Cable) به مین برد وصل می شوند. در هر صورت این تعمیر کار مجرب و متخصص است که تشخیص می دهد برای تعمیر مین برد تلویزیون ال جی از کجا و چگونه وارد عمل شود.

تعمیر مین برد تلویزیون ال جی

تعویض برد تلویزیون ال جی

تعویض برد تلویزیون ال جی در شرایطی انجام می شود که این قطعه سوخته باشد و به هیچ عنوان قابل تعمیر نباشد. در این صورت اجزای برد، شامل ترانزیستورها، مقاومت ها، خازن ها و … تعمیر نمی شوند و تعویض آنها هم به تعمیر برد کمکی نمی کند. در صورت نیاز به تعویض این قطعه از تکنسین های تعمیر تلویزیون ال جی کمک بگیرید و مطمئن شوید که قطعه جدید، اورجینال است.

تعمیر برد تلویزیون ال جی

تیم تعمیرات تلویزیون lg در پیشه کمک، تلاش می کنند که برد آسیب دیده این دستگاه را تعمیر کرده و تا حد امکان از تعویض آن جلوگیری کنند. برای این کار، برد بررسی شده و اجزای آن تعمیر یا تعویض می شوند. معمولا امکان تعمیر برد وجود دارد و به جز سوختن این قطعه، در شرایط دیگر نیاز به تعویض آن نیست.

تعویض مین برد تلویزیون ال جی

اگرچه تمرکز کارشناسان تعمیر تلویزیون ال جی پیشه کمک روی تعمیر مین برد تلویزیون است، گاهی به دلیل شدت آسیب دیدگی این قطعه و یا سوختن آن، راهی جز تعویض وجود ندارد. اگر عملیات تعویض مین برد تلویزیون ال جی به شکل درست و با قطعه اورجینال انجام شود، می توانید اطمینان داشته باشید که مشکلات تلویزیون برطرف شده و عملکرد آن به حالت عادی باز خواهد گشت.

هزینه تعمیر یا تعویض مین برد تلویزیون ال جی

هزینه تعمیر مین برد تلویزیون ال جی، در مقایسه با قیمت تعویض این قطعه پایین تر است. اما برای براورد درست آن، باید تا عیب یابی این قطعه توسط تعمیرکار صبر کنید. تکنسین مین برد آسیب دیده را بررسی می کند و پس از آن تعیین می کنند که برای تعمیر این قطعه نیاز به انجام چه اقداماتی است. هزینه تعویض مین برد تلویزیون ال جی، به قیمت قطعه جدید بستگی دارد و معمولا مبلغ بالایی را شامل می شود.

تعمیر تلویزیون ال جی

واحد تعمیر تلویزیون ال جی  یکی از زیر مجموعه های بخش لوازم صوتی و  تصویری از دپارتمان تخصص تعمیرات ال جی است. در این واحد می توانید همه مشکلات خود درباره تلویزیون ال جی را با کارشناسان  و تکنسین ها در میان بگذارید و از راه حل های اصولی و کاربردی استفاده کنید و در نهایت دوباره دستگاه سالم خود را ملاقات کنید.

در واحد تعمیرات تلویزیون  همه امکانات برای یک عیب یابی و ریشه یابی دقیق فراهم است. همه دستگاه های تعمیرات، مدرن و پیشرفته هستند و درنهایت سلامت دستگاه از هر جهت تضمین شده است.

واحد های تعمیراتی ال جی

از آنجا که کمپانی ال جی در حوزه های مختلف از جمله لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری و لپ تاپ و موبایل و … فعال است، نیاز به مرکزی فوق تخصصی و معتبر که همه این حوزه ها را پوشش دهد و به صورت اختصاصی سرویس دهی کند، به شدت احساس می شود.

به همین جهت است که واحد های تعمیرات ال جی را در دپارتمان رسمی ال جی راه اندازی کردیم تا ضمن ارائه خدمات اصل و با کیفت، تخصص و تجربه متخصصان را نیز چاشنی خدمات و سرویس دهی خود کرده باشیم و در نهایت رضایت همه جانبه کاربران را به دست آوریم. در هر یک از این واحد ها از تجهیزات و ابزار آلات مدرن و پیشرفته برای عیب یابی و تعمیر استفاده می شود. تعمیرکاران بسیار حرفه ای وارد عمل می شود و هر آنچه که برای بازگشت سلامت هر یک از دستگاه های ال جی لازم باشد، انجام می دهند.

نمایندگی ال جی

نمایندگی ال جی یکی از نمایندگی های پر ترافیک و پر متقاضی است که کاربران بسیاری دارد، زیرا برند ال جی در ایران بسیار شناخته شده است و امتحان خود را پس داده است. در این نمایندگی این فرصت برای همه کاربران وجود دارد تا همه محصولات و تولیدات ال جی را در هر حوزه ای تهیه و استفاده کنند.

در نمایندگی مجاز ال جی مشتری مداری از اصول پایه و بنیادی است، به همین دلیل است که تمامی فعالیت های این نمایندگی حول محور مشتری مداری می چرخد. در این نمایندگی کاربر می تواند با استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان و حرفه ای، انتخابی درست و بهینه داشته باشد. در نمایندگی ال جی همه فعالیت ها قانونی و اصولی است، لذا کاربر می تواند از خدمات پس از فروش اصل و شرکتی به راحتی بهره مند شود.

5/5(2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *