شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چرا یخچال سامسونگ صدا می‌دهد؟

صدا دادن یخچال سامسونگ ممکن است به علل مختلفی چون خرابی موتور فن اواپراتور، خرابی موتور فن کنداسور خرابی،  شکستگی پره‌های فن اوپراتور، خرابی پایه‌ی نگهدارنده موتور فن اواپراتور و مواردی از این دست اتفاق بیفتد. البته باید به این نکته توجه داشت که تمامی یخچال ها در حین کار و روشن بودن، اندک صدایی تولید می‌کنند؛ بنابراین منظور ما از مشکل صدا دادن یخچال سامسونگ نه این صدا، بلکه صدایی نابهنجار است که پیش از این، شنیده نمی‌شده است. در ارتباط با صدا دادن یخچال فریز، بد نیست بدانید در صورتی که این صدا از فن باشد، احتمال دارد ایراد پیش آمده به دلیل خرابی موتور فن اواپراتور باشد.

یخچال فریزرها معمولاً در بخش فن موتوری دارند که هوا را دور اپراتور به چرخش در می آورد تا آن را خنک کند. این موتور فن با گذشت زمان، ممکن است فرسوده شده و یا نیاز به روغن کاری پیدا کند. علت شنیده شدن صدای نابهنجار البته به این مورد ختم نمی‌شود و همانگونه که گفته شد ممکن است به دلیل خرابی سایر قطعات نیز اتفاق بیفتد. در هر حال تشخیص دقیق علت اشکال پیش آمده نیاز به بررسی دستگاه و تست عملکرد تمامی قطعات آن توسط کارشناسان تعمیر یخچال سامسونگ  دارد.

بررسی علل صدای یخچال سامسونگ

خرابی موتور فن اواپراتور

همانگونه که می‌دانید فن اواپراتور در داخل فریزر قرار دارد و مسئول کشیدن هوا از کویل‌های اواپراتور -وقتی که کمپروسور کار می‌کند- است. در صورت خرابی موتور فن اوپراتور، صدای غیرعادی یخچال، از سمت فریزر شنیده می‌شود ضمن آنکه یخچال سرد نمی‌شود و مدت زمان یخ بستن آب هم طولانی می‌شود.

برای بررسی موتور فن اواپراتور، برق یخچال را قطع کرده و فریزر را کاملاً خالی کنید تا بتوانید کاور فن اواپراتور را در آورید. اگر در این قسمت یخ مشاهده می‌کنید احتمالا صدا دادن یخچال سامسونگ به دلیل وجود اشکال در سیستم دیفراست است.

خرابی موتور فن کنداسور

یخچال‌هایی که در فرآیند سرمایش برفک تولید نمی‌کنند، در قسمت کویل‌های کنداسور دارای یک فن هستند. در یخچال های قدیمی کنداسور به صورت شبکه‌ای از لوله‌ها سایه رنگ پشت دستگاه می‌باشد. فن کندانسور نزدیکی کمپرسور در زیر یخچال قرار دارد. هوا توسط فن کندانسور بین کویل‌های کندانسور به چرخش در‌می‌آید تا گرما به شکل موثرتری گرفته شود و آب حاصل از سیسم دیفراست که در سینی جمع شده بخار شود. این فن، -یعنی فن کندانسور که در نزدیکی کمپرسور قرار دارد- گاه سبب صدا دادن یخچال سامسونگ می‌گردد. موتور فن کندانسور همزمان با موتور اواپراتور و کمپروسور کار می‌کند. در این حالت، دمای یخچال به اندازه نرمال سرد نخواهد بود و به صورت منظمی خاموش و روشن خواهد شد.

در بخش آموزش تعویض موتور یخچال، اطلاعاتی در مورد تعویض کمپرسور در اختیارتون قرار میدهیم که برای انجام این فرایند تعویض کمپرسور به شما کمک خواهد کرد . همچنین، با دیدن فیلم آموزش تعویض موتور یخچال می توانین اطلاعات کاملی در این مورد به دست بیاوید و این فرایند را خودتان انجام دهید.

خرابی و شکستگی پره‌های فن اوپراتور

یکی دیگر از مشکلاتی که سبب صدا دادن یخچال سامسونگ می گردد، خرابی و شکستگی پره‌های فن اواپراتور و نچرخیدن آزادانه‌ی شفت موتور است. تشخیص دقیق علت اشکال پیش آمده نیاز به بررسی دستگاه و تست عملکرد تمامی قطعات آن توسط کارشناسان نمایندگی رسمی سامسونگ دارد.

خرابی پایه‌ی نگهدارنده موتور فن اواپراتور

پایه‌های نگهدارنده موتور فن اواپراتور یخچال، برای جدا کردن موتور فن از براکت‌های پایه‌های نصب به منظور کاهش نویز لرزش استفاده می‌شود. یکی از علل صدای غیرعادی یخچال می‌تواند پوسیدگی و پارگی همین پایه‌ها باشد. پوسیدگی این پایه ها سبب لرزش زیاد و تولید صدا می‌شود.

رفع مشکل صدا دادن یخچال سامسونگ

در صورتی که مشکل صدا دادن یخچال سامسونگ به دلیل خرابی موتور فن یخچال باشد، بهتر است یخچال فریزر را برای چند ساعت در حالت خاموش رها کنید تا یخ‌های اواپراتور آن آب شوند. پس از آب شدن، دوباره یخچال را روشن کنید و اجازه بدهید به اندازه کافی سرد شود. مجدداً اواپراتور را بررسی کنید و ببینید که آیا صدای غیرعادی یخچال مجدداً شنیده می شود یا خیر. یخ زدن مجدد بدین معناست که سیستم دیفراست خراب شده و نیازمند تعمیر است.

برای تعمیر صدا دادن یخچال سامسونگ در صورتی که این اشکال به دلیل خرابی پایه‌ی نگهدارنده موتور فن اواپراتور باشد، می‌بایست‌ پوسیدگی پایه‌ی نگهدارنده موتور فن اواپراتور‌ را بررسی نمایید و در صورت خرابی آنها را تعویض کنید. توصیه می‌شود این کار توسط کارشناسان تعمیر یخچال سامسونگ انجام شود.

در صورتی که مشکل پیش آمده به دلیل خرابی موتور فن کنداسور باشد ابتدا فن یخچال را بررسی نمایید. برای این کار برق یخچال را قطع کرده و پنل پشتی را خارج نمایید. با خارج کردن این پنل، کمپروسور و کندانسور در دسترس خواهند بود. از عدم وجود مانع در میان پره‌های فن مطمئن شوید. فضایی که فن در آن قرار گرفته باید به گونه ای باشد که هوا بتواند راحت در آن جریان داشته باشد. در صورت نیم‌سوز شدن یا خرابی موتور، این بخش از دستگاه می‌بایست تعویض گردد. در حین عیب‌یابی لاستیک‌های نگهدارنده را هم بررسی کنید تا از پوسیده نبودن آنها مطمئن شوید.

در صورت خرابی و شکستگی پره‌های فن اوپراتور می‌بایست کل موتور فن و پره‌ها باید تعویض شوند. جهت عیب یابی برق یخچال را وصل کنید و نحوه‌ی کارکرد موتور فن و پره‌ها را ببنید. توصیه می‌شود این کار توسط کارشناسان تعمیرات یخچال انجام شود.

نمایندگی رسمی سامسونگ

نمایندگی رسمی سامسونگ ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین سرویس‌های تعمیر، فروش، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات به متقاضیان است. این مرکز تیمی از زبده‌ترین کارشناسان و مهندسان جوان کشور را پس از آنالیز و آزمون های متعدد به همکاری فراخوانده و درصدد است تا خدماتی لایق نام کمپانی خوشنام و محبوب سامسونگ را ارائه نماید و رضایت خاطر هموطنان گرامی را کسب نماید. چیره‌دستی کارشناسان این مجموعه در کنار بهره‌مندی از به‌روزترین امکانات تعمیر و ابزارآلات ترمیم، زمینه‌ای فراهم کرده تا پویایی و کیفیت، دو ویژگی لاینفک خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی Samsung گردند.

3.6/5(8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *