شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر کندانسور یخچال ال جی

کندانسور یخچال ال جی جزء قطعات خنک کننده ی این محصوله که البته بیشتر با عنوان رادیاتور شناخته میشه. این قطعه در گروه بخش های مکانیکی یخچال قرار داده و وظیفه ش اینه که گاز مبرد رو به مایع تبدیل کنه. با انجام شدن این فرایند، دمای داخل یخچال کاهش پیدا می کنه و در نهایت، مواد غذایی خنک میشن. از کار افتادن رادیاتور یا درست کار نکردنش به هر دلیلی، باعث میشه که روند خنک سازی در یخچال مختل بشه و این روند تا جایی ادامه پیدا کنه که مواد غذایی فاسد بشن. به همین دلیل هم باید این قطعه رو در اسرع وقت تعمیر کنین تا چنین مشکلاتی به وجود نیاد. البته تعمیر کندانسور یه کار تخصصیه و باید توسط تکنسین های مجرب تعمیر یخچال انجام بشه. شما برای این کار می تونین از تعمیرکارای ماهر ما در نمایندگی ال جی مرکز سخت افزار ایران و تیم تعمیر در محل این مرکز کمک بگیرین. در ادامه شما رو با جزئیاتی در مورد تعمیر کندانسور یخچال ال جی و خدماتی که این نمایندگی به کاربرای عزیز ارائه میده، بیشتر آشنا می کنیم.

مک بوک پرو MR972 2018

کندانسور چیست؟

اگه به قسمت پشت یخچال تون نگاه کنین، یه تعدادی لوله ی پیچ در پیچ در کنار یا بالای موتور می بینید. این لوله ها همون کندانسور یا رادیاتور هستن. گاز مبرد یخچال یا فریون، به وسیله کمپرسور و با فشار زیادی وارد کندانسور میشه. بعد توی این بخش، دمای گاز کاهش پیدا میکنه و به مایع تبدیل میشه. نکته ی جالب در مورد این قطعه اینه که کندانسور عمل چگالیدن گاز مبرد یا کندانس رو با خنک کردن گاز مبرد انجام میده و اصلا به همین دلیله که اسم اصلی رادیاتور، کندانسور هست. این قطعه حرارت گاز فریون رو به محیط میده و به این ترتیب، اونو به مایع تبدیل میکنه. بنابراین لوله های کندانسور همیشه گرم هستن و اگه بهشون دست بزنین، گرماشون کاملا حس میشه. اگه کندانسور مشکلی داشته باشه و نتونه مبرد رو به مایع تبدیل کنه، فرایند خنک سازی یخچال با مشکل جدی مواجه میشه و باید هرچه سریع تر، این بخش رو تعمیر کرد. در ادامه در مورد تعمیر کندانسور یخچال نکات بیشتری رو بهتون ارائه میدیم.

مشکلات رایج کندانسور یخچال

کندانسور هم مثل سایر قطعات یخچال ممکنه در طول زمان با مشکلاتی مواجه بشه و این مساله کاملا طبیعیه. یکی از مشکلات اساسی و رایج کندانسور یخچال، کثیف شدن اون هست. این قطعه در خارج از دستگاه و در مجاورت عوامل محیطی مثل گرد و خاک و … قرار گرفته. به همین دلیل ممکنه گرد و خاک و پرز موکت و فرش روی سطح اون بمونه و مثل یه عایق، اجازه ی انتقال گرما به محیط رو نده. خب وقتی چنین اتفاقی بیفته، مشکلاتی در فرایند تبدیل گاز داغ به مایع به وجود میاد و در نتیجه، سرمای خیلی کمی در اوپراتور وجود خواهد داشت. به این ترتیب، محیط یخچال خنک نمیشه و عملکرد این محصول مختل میشه. یه نکته ی دیگه ای هم که وجود داره اینه که اگه کندانسور درست کار نکنه، مصرف برق یخچال هم به شدت افزایش پیدا می کنه. یکی دیگه از مشکلات کندانسور یخچال ال جی،  نشتی این قطعه هست که در این حالت، جایی از کندانسور میشکنه یا سوراخ میشه و گاز به بیرون نشت پیدا میکنه. این مشکل هم میتونه اختلالات گسترده ای رو در دستگاه ایجاد کنه و باید هرچه زودتر برطرفش کرد. همکارای ما در نمایندگی تعمیرات ال جی ، به واسطه ی تخصص و مهارت بالایی که تو حوزه ی تعمیرات لوازم خانگی دارن، می تونن این مشکل رو در اسرع وقت برطرف کنن.

فرایند تعمیر کندانسور یخچال

خب فرایند تعمیر کندانسور یخچال میتونه شامل اقدامات و مراحل مختلفی بشه. مهم ترین و موثر ترین روشی که می تونه مشکلات این قطعه رو برطرف کنه، تمیز کردن رادیاتوره. تو بخش قبلی گفتیم که این بخشی معمولا با پرز و گرد و خاک و … آلوده میشه و این آلودگی مانع عملکرد درستش میشه. بنابراین اگه کندانسور رو با استفاده از به جاروبرقی تمیز کنین، میبینین که مشکل حل میشه و چرخه ی خنک سازی به حالت عادی بر میگرده. تمیز کردن این قطعه کار چندان سختی نیست؛ فقط باید حواستون باشه که از اشیاء نوک تیز استفاده نکنین و فشاری به این قطعه وارد نکنین. ضمن اینکه باید حواستون به جریان برق هم باشه. اما اگه کندانسور نشتی داشته باشه، تشخیص محل نشتی و رفع اون کار ساده ای نیست و باید حتما از یه تکنسین مجرب برای این کار کمک بگیرین. لازمه عنوان کنیم که همکارای ما در نمایندگی مجاز lg مرکز سخت افزار ایران، ضمن برخورداری از مهارت و تجربه کافی در این زمینه، تعمیر کندانسور یخچال رو بدون هیچ گونه خطا و اشتباهی انجام میدن.

نمایندگی رسمی ال جی

اگه به دنبال یه مرکز معتبر و مجاز برای دریافت خدمات و سرویس های مربوط به فروش و تعمیر تخصصی محصولات lg خودتون هستین، نمایندگی رسمی ال جی می تونه بهترین انتخاب برای شما باشه. توی این مرکز، پرسنل مجرب و حرفه ای فعالیت می کنن که به خاطر دانش فنی، تجربه و تعهد کاری بالایی که دارن، می تونن با کیفیت ترین خدمات رو به شما کاربرای عزیز ارائه بدن. بخش تعمیرات ال جی ، یکی از تخصصی ترین واحدهای تعمیراتی هست که به آخرین ابزار و تکنولوژی های روز دنیا مجهز شده. مشتری های عزیز می تونن از تعمیر و رفع ایراد های انواع موبایل، لوازم خانگی، لپ تاپ، کولر گازی، اسپلیت و … ال جی خودشون به حرفه ای ترین شکل در این بخش اطمینان کامل داشته باشن. همچنین شما در بخش فروش، مشاوره های رایگان رو در مورد محصول مورد نظرتون از کارشناس های مجرب نمایندگی رسمی ال جی دریافت می کنین و به این ترتیب می تونین خرید بهتری رو تجربه کنین. برای آشنایی بیشتر با نمایندگی lg و سرویس های متنوعش می تونین به سایر بخش های وب سایت مراجعه کنین.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”]
امتیاز شما به این نوشته