شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

دلایل وصل نشدن گوشی به وای فای و روش های رفع آن

مودم ها و شبکه های وای فای خانگی امروزه به یکی از وسایل ضروری و مهم اکثر خانه ها تبدیل شده است و روزانه نیز شاهد گسترش استفاده از شبکه های وای فای در مکان های مختلف هستیم. بیشتر کاربران برای استفاده از وای فای، گوشی هوشمند خود را به وای فای متصل می کنند. خصوصا در خانه ها، به دلیل سرعت دهی بهتر مودم ها، معمولا کاربران به جای دیتای موبایل از اینترنت وای فای استفاده می کنند. اما یک مشکل رایج که در این خصوص وجود دارد و کاربران زیادی از آن شکایت دارند، وصل نشدن گوشی به وای فای است. این مشکل می تواند به دلایلی برای کاربران گوشی های مختلف رخ دهد. در ادامه می خواهیم به بررسی دلایل عدم اتصال گوشی به وای فای و روش های رفع آن بپردازیم.

وصل نشدن گوشی به وای فای

عدم اتصال کامل یا موقت به وای فای

زمانی که می گوییم که با مشکل وصل نشدن گوشی به وای فای مواجهیم منظور می تواند عدم اتصال کامل یا اتصال موقتی باشد. در واقع در مواردی گوشی به هیچ عنوان به وای فای متصل نمی شود. این در حالی است که گزینه وای فای روی حالت on قرار دارد.

عدم اتصال گوشی به وای فای در مواردی نیز به صورت موقتی است. یعنی این که ابتدا گوشی به وای فای وصل می شود اما دائما این اتصال قطع شده و در ارتباط با سرور اختلال ایجاد می شود. در نتیجه کلا کاربر نمی تواند به خوبی از اتصال وای فای بهره برده و کار های خود را انجام دهد.

دلیل وصل نشدن گوشی ال جی به وای فای چیست؟

اول از همه باید گفت که عدم اتصال گوشی به وای فای تقریبا ارتباطی به مدل و برند گوشی ندارد و الزاما نیز تنها در گوشی های مدل پایین دیده نمی شود. این مشکل که در آن کاربر نمی تواند به شبکه وای فای وصل شده و از اینترنت استفاده کند، تقریبا در اکثر مدل های گوشی های هوشمند مشاهده شده است.

دلایل متعددی را می توان به عنوان دلیل وصل نشدن گوشی به وای فای در نظر گرفت. به هم خوردن تنظیمات، خاموش بودن گزینه اتصال به وای فای، بروز اختلال در شبکه مودم، قرار داشتن گوشی روی حالت پرواز و مواردی از این قبیل را می توان به عنوان دلیل این عدم اتصال در نظر گرفت. در ادامه راه حل های ساده ای را برای رفع این مشکل پیشنهاد می کنیم.

روش های های رفع مشکل وصل نشدن موبایل ال جی به wifi

اتصال گوشی های دیگر را بررسی کنید

اول از همه پیش از این که به دلایل دیگر وصل نشدن گوشی به وای فای بپردازید، بهتر است چک کنید که آیا تنها این مشکل عدم اتصال در گوشی شما وجود دارد یا دیگر دستگاه ها نیز برای اتصال به وای فای با مشکل مواجه اند. اگر سایر گوشی ها و حتی سیستم های موجود برای اتصال به وای فای مشکل دارند، می توان دلیل عدم اتصال گوشی به وای فای را در مشکلات خود مودم و شبکه وای فای بررسی کرد.

در این صورت بهتر است یک بار مودم را خاموش و روشن کرده یا اتصالات آن را چک کنید. تمامی چراغ های روی مودم را چک کرده و آنتن دهی آن را بررسی کنید. از طرفی ممکن است مشکل از سرور مرکزی باشد و شبکه وای فای مورد نظر دچار اختلال شده باشد. در این خصوص برای رفع مشکل وصل نشدن گوشی به وای فای بهتر است با تیم پشتیبانی شبکه وای فای مورد نظر تماس گرفته و از آن ها برای رفع مشکل کمک بگیرید. اما اگر دیگر دستگاه ها بدون مشکل به وای فای وصل می شوند، یعنی ایراد در گوشی شما است و باید آن را بررسی کنید.

تنظیمات گوشی ال جی  را بررسی کنید

در درجه اول ببینید که آیا گزینه اتصال به وای فای گوشی روشن است یا خیر. بعد از آن بهتر است گزینه های زیر را برای رفع مشکل وصل نشدن گوشی به وای فای بررسی کنید:

  • حالت پرواز گوشی را بررسی کرده و در صورت روشن بودن آن را خاموش کنید
  • گزینه بلوتوث را چک کنید و اگر روشن بود آن را خاموش کنید. روشن بودن بلوتوث گاهی مانع از اتصال گوشی به وای فای می شود
  • گزینه ذخیره نیرو را بررسی کنید. این گزینه در زمان هایی که باتری دستگاه رو به اتمام است، گزینه وای فای را به صورت اتوماتیک خاموش می کند. در نتیجه ممکن است این گزینه فعال باشد و با کم شدن شارژ دستگاه به صورت خود به خود وای فای خاموش شده باشد
  • اتصال به مودم را بررسی کنید؛ شاید پسورد را درست وارد نکرده باشید یا این که به شبکه وای فای اشتباهی وصل شده باشید
  • اتصال برق را بررسی کنید

بررسی موارد بالا در قدم اول می تواند به رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای کمک کند. اما اگر مشکل برطرف نشد، راه حل های زیر را برای برطرف کردن ایراد وصل نشدن گوشی به وای فای دنبال نمایید.

خدمات تخصصی موبایل: تعمیر باتری موبایل ال جی

ریبوت کردن گوشی و مودم

یکی از راه کار های راحتی که برای رفع مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای می توان توصیه کرد، ریبوت کردن هر دو دستگاه با یک دیگر است. برای این منظور بهتر است هم گوشی و هم مودم را با هم همزمان ریبوت کرده و مجددا راه اندازی کنید. به این ترتیب در بسیاری از موارد مشکل وصل نشدن گوشی به وای فای به راحتی برطرف می شود.

غیر فعال کردن Smart Network Switch

یک مشخصه در گوشی های هوشمند وجود دارد که به آن Smart Network Switch گفته می شود. این ویژگی موجب می شود تا در زمان هایی که به هر دلیلی اتصال به وای فای مشکل دارد یا آنتن دهی آن ضعیف است، گوشی به صورت خودکار به دیتای خود دستگاه وصل شده و از اینترنت گوشی استفاده کند.

در مواردی وصل نشدن گوشی به وای فای به این دلیل است که این گزینه فعال بوده و در نتیجه کم و زیاد شدن آنتن وای فای، دستگاه اتصال به وای فای را قطع و به جای آن به اینترنت گوشی وصل می شود. در صورتی که این گزینه فعال باشد، این عدم اتصال گوشی به وای فای ممکن است رخ دهد. با خاموش کردن و غیر فعال کردن آن، می توان وصل نشدن به وای فای را برطرف کرد.

به روز رسانی سیستم عامل موبایل ال جی

مشکلات نرم افزاری در بسیاری از موارد می تواند اختلالات زیادی را در عملکرد دستگاه ایجاد کند. خصوصا به روز نبودن سیستم عامل یا نصب برخی نرم افزار ها می تواند منجر به بروز اختلال در اتصالات دستگاه شود. بنابراین اگر با مشکل وصل نشدن گوشی به وای فای مواجه هستید، بهتر است یک بار سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کرده و برخی از بدافزار های نصب شده روی دستگاه را پاک کنید. به این ترتیب شاید مشکل ایجاد شده در اتصال به وای فای برطرف شود.

ریست فکتوری کردن گوشی را امتحان کنید

در روش دیگر، اگر تمام این فرایند ها و راه حل ها نتیجه ای را به دنبال نداشت، آخرین راه حل استفاده از روش ریست فکتوری است. در این روش تمام داده ها پاک شده و تمام تنظیمات به حالت اولیه یا اصطلاحا تنظیمات کارخانه بر می گردد.

در نهایت نیز اقدام برای تعمیرات احتمالی مورد نیاز و بررسی های تخصصی در یک مرکز معتبر می تواند به مشکل وصل نشدن گوشی به وای فای کمک کند. مرکز سخت افزار ایران می تواند در زمینه های مختلف، سرویس های تعمیراتی مورد نیاز را ارائه دهد. برای مثال تعمیر سی پی یو موبایل ال جی  یکی از خدماتی است که در این مرکز ارائه می شود.

3.7/5(3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *