شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چرا بدنه لباسشویی برق دارد؟

یکی از مشکلات نگران کننده ماشین لباسشویی که ممکنه شما هم باهاش مواجه شده باشین، وجود برق در بدنه این دستگاه هست. گاهی پیش میاد که وقتی به بدنه لباسشویی تون دست میزنین، احساس برق گرفتی خفیفی می کنین. البته بعضی وقتا این مساله شدید تره و به وضوح جریان برق رو حس میکنین. خب این اتفاق میتونه خیلی برای شما خطرناک باشه و حسابی شما رو تو دردسر بندازه. از طرفی با توجه به این که محل نصب لباسشویی معمولا آشپزخونه هست و ارتباط این دستگاه با آب، خطر اتصالی و برق گرفتگی چند برابر میشه. بنابراین توصیه میشه که حتما با دلایل این مشکل آشنایی داشته باشین و در اسرع وقت، برای برطرف کردنش اقدام کنین. البته در شرایطی که برق بدنه لباسشویی زیاد باشه، نیاز به بررسی و ترمیم تخصصی این دستگاه توسط تکنسین های مجرب تعمیر لباسشویی هست. برای این منظور، همکارای ما در نمایندگی تعمیر لباسشویی مرکز سخت افزار ایران در خدمتتون هستن و خدمات مربوطه رو به شکل تخصصی بهتون ارائه میدن. برای آشنایی با دلایل برق بدنه لباسشویی و روش های رفع این مشکل، به ادامه مطلب توجه کنین.

برق بدنه لباسشویی

دلایل برق بدنه لباسشویی

ماشین لباسشویی قطعات بسیاری داره که خرابی هر کدوم از اونا یا معیوب شدنشون، میتونه منجر به ایجاد اختلال های جدی در این دستگاه بشه. دلایل مختلفی وجود داره که باعث میشه بدنه لباسشویی برق داشته باشه و خطراتی رو برای شما ایجاد کنه؛ مهم ترین دلایل بروز این مشکل عبارتند از:

  1. اتصال گراند به لوله آب
  2. خرابی هیتر لباسشویی
  3. نشتی آب لباسشویی
  4. سیم کشی معیوب 
  5. خرابی موتور لباسشویی
  6. خرابی پریز برق
  7. خرابی دوشاخه لباسشویی

1. اتصال گراند به لوله آب

ماشین های لباسشویی و ظرفشویی، یه سیم کشی مخصوص دارن به اسم گراند که باید به لوله فاضلاب یا ستون آهنی خود ساختمان متصل بشه. سیم گراند به هیچ عنوان نباید به لوله آب وصل بشه؛ در این صورت ممکنه دچار اتصالی بشه و بدنه دستگاه رو دارای برق کنه.

2. خرابی هیتر

یکی دیگه از دلایل برق ایجاد برق بدنه لباسشویی ، خرابی یا از کار افتادن هیتر یا المنت هست. این قطعه، باعث تولید گرما در دستگاه میشه و فرسوده شدنش، موجب ایجاد اتصالی قطعه مورد بحث با آب میشه. در نهایت این اتفاق، باعث ایجاد جریان برق در بدنه ماشین لباسشویی میشه.

3. نشتی آب

یکی از اصلی ترین دلایل وجود برق در بدنه لباسشویی، نشتی این دستگاهه. متاسفانه خیلی از کاربرا نسبت به این مساله بی توجه هستن؛ در حالی که نشتی آب دستگاه، امکان برق گرفتگی رو افزایش میده. نشتی آب رو برطرف کنین تا برق بدنه هم از بین بره و خطری براتون نداشته باشه.

4. سیم کشی معیوب

یه دلیل دیگه برق بدنه لباسشویی که خیلی هم مهمه، خرابی و معیوب بودن سیم کشی این دستگاهه. به همین خاطر هم همکارای ما در نمایندگی تعمیرات لباسشویی به کاربرا توصیه میکنن که همیشه سیم کشی این دستگاه رو با دقت بررسی کنن. اگه روکش سیم ها از بین رفته باشه یا دچار پوسیدگی باشه، این احتمال وجود داره که بدنه ماشین دارای برق بشه و خطراتی رو برای شما ایجاد کنه. با اصلاح سیم کشی، مشکل حل میشه.

5. خرابی موتور

یه وقتایی ممکنه موتور نیم سوز بشه و به بدنه هم وصل باشه. در این شرایط، قطعا بدنه لباسشویی برق داره و اگه لمسش کنین، ممکنه بهتون آسیب برسونه. توصیه می کنیم تو این مورد حتما از تکنسین های تعمیر لوازم خانگی در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرین. تعمیر یا تعویض موتور در این شرایط، مشکل مورد بحث رو برطرف میکنه.

6. خرابی پریز برق

گاهی برق بدنه لباسشویی به یه دلیل ساده ایجاد میشه و اونم خرابی پریز مورد استفاده در دستگاه هست. بنابراین اگه دیدین که بدنه ماشین لباسشویی تون برق داره، حتما پریز رو چک کنین و مطمئن بشین که سالمه. اگه پریز مشکل داشت، اونو تعویض کنین یا از یه پریز دیگه برای روشن کردن دستگاه استفاده کنین.

7. دوشاخه دستگاه

یکی دیگه از دلایلی که میتونه باعث ایجاد برق در بدنه لباسشویی بشه، خرابی دو شاخه این دستگاه هست. زنگ زدگی این بخش یا خراب بودنش، به شدت خطرناکه و در این صورت، باید حتما دو شاخه رو تعویض کنین. از طرفی، خراب بودن و یا حتی از بین رفتن روکش سیم ها، میتونه مشکل ساز باشه. برای رفع مشکل در این حالت، باید کابل یا دو شاخه دستگاه رو با قطعات سالم و نو تعویض کنین.

این مطلب را از دست ندهید: آموزش جرم گیری لباسشویی

تعمیرات لباسشویی در تهران

در راستای ارائه خدمات تخصصی و جلب رضایت شما مشتری های عزیز، واحد تعمیرات لباسشویی در تهران راه اندازی شده. انواع محصولات کمپانی چند منظوره از جمله لوازم خانگی، لپ تاپ، مانیتور، تلویزیون، موبایل، تبلت و … در این واحد به صورت تخصصی و حرفه ای، بررسی و ترمیم میشن. وجود تجهیزات پیشرفته و به کارگیری اونها توسط تعمیرکارهای با تجربه و دوره دیده، باعث شده که فرایند تعمیر در این نمایندگی شکل تخصصی به خودش بگیره. در صورت بروز هرگونه مشکل یا ابهام در مورد لباسشویی و تعمیرات آن، مشاورهای ما در بخش تعمیرات لباسشویی در تهران، برای رفع مشکل و ارائه راهنمایی های لازم در خدمت شما دوستان عزیز هستن.

5/5(1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *