شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعویض و تعمیر کمپرسور یخچال ال جی

کمپرسور یخچال ال جی از اجزای مکانیکی یخچال ال جی است. این بخش مهم چرخه سرمازایی یخچال را کامل می کند. در واقع کمپرسور یخچال، گازی را که به آن تزریق شده، درون کانال ها یا لوله های اواپراتور فشرده می سازد. گاهی مشکلی پی می آید که ناچار باید برای تعمیر کمپرسور یخچال ال جی خود کاری انجام دهد. البته توصیه اکید ما مراجعه به نمایندگی است.

به طور کلی کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، ترموستات و گاز اجزاء ثابت همه یخچال ها هستند. این قطعات فرآیند سرما سازی را در یخچال ها بر عهده دارند. برای تعمیر یخچال با توجه به نوع مشکل باید هر دو بخش مکانیکی و الکتریکی را بررسی کنیم. در نتیجه با یک عیب یابی دقیق و درست، تعمیر کمپرسور یخچال ال جی انجام شود.

تعمیر کمپرسور یخچال ال جی

عیب یابی کمپرسور یخچال ال جی

کمپرسور یخچال ال جی مدام در حال کارکردن است، ولی اتومات کار نمی کند و سرمایی در یخچال وجود ندارد. پس باید دستگاه را به یک مرکز معتبر و مجهز انتقال دهید. در چنین شرایطی یک تعمیرکار خوب ابتدا اوپراتور کندانسور را بررسی می کند تا حفره ایجاد شده در مسیر گردش گاز را پیدا کند. سپس با جوشکاری، محل آسیب دیده را ترمیم می کند. تست های لازم را انجام می دهد.

گاز یخچال را پر می کند. دوباره امتحان و چک می کند و تا نشتی نداشته باشد و مرحله به مرحله پیش می رود تا بتواند تعمیر کمپرسور یخچال ال جی را به درستی انجام دهد.

درصورتی که خرابی موتور ثابت شد ،باید این قطعه تعمیر یا تعویض شود. برای آشنایی با نحوه تعویض موتور یخچال و نکات مربوط به آن ، همچنین مشاهده فیلم آموزشی به بخش آموزش تعویض موتور یخچال مراجعه نمیید.

تعمیر کمپرسور یخچال ال جی

اگر یخچال ال جی سر و صدای زیادی دارد و در عین حال غذا را خنک نمی کند؛ یا کمپرسور باد کرده است و رله اضافه دچار مشکل شده است. باید فکری به حال تعمیر کمپرسور یخچال ال جی کنید. پس بهترین اقدام در هنگام مشاهده این مشکلات این است که یخچال را از منبع برق جدا کنید و حدود نیم ساعت صبر کنید تا کمپرسور یخچال ال جی خنک شود.

با این روش آی سی های داخلی مجددا تنظیم خواهند شد. اگر مشکل خیلی جدی نباشد با اجرای این روش حل خواهد شد. در غیر این صورت باید برای تعمیر کمپرسور یخچال ال جی از یک مرکز معتبر و استاندارد کمک بخواهید. تعمیرکاران برای تعمیر یخچال ال جی به صورت تخصصی و کاملا حرفه ای اقدام می کنند و با ریشه یابی دقیق ایراد، برای تعمیر یا تعویض کمپرسور یخچال ال جی تصمیم می گیرند. کاربر را در جریان می گذارند و پس از تایید او اقدام مناسب را انجام می دهند.

تعویض موتور یخچال ال جی

به جرات میشه که گفت که یخچال، پر کاربرد ترین دستگاه در منازل هست و تقریبا تمام ساعات شبانه روز رو به صورت مداوم کار میکنه. این میزان حجم کاری یخچال، باعث میشه که قطعات و بخش های مختلفش آسیب پذیر تر بشن و خیلی راحت، معیوب بشن. موتور یکی از مهم ترین بخش های یخچاله که با اصلی کار این دستگاه رو به دوش میکشه و کنترل سایر بخش ها رو هم بر عهده داره. خرابی یا از کار افتادن موتور یخچال، میتونه عملکرد کلی این محصول رو با اختلالات جدی مواجه کنه و از طرفی، هزینه ی تعمیرات رو هم بالا ببره. این قطعه که بین تکنسین های تعمیر یخچال به کمپرسور هم شهرت داره، جزء بخش های بیرونی یخچاله و همیشه در معرض گرد و غبار و پرز و … قرار داره.

باید بدونین که کمپرسور در بیشتر موارد قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض داره. ما توی این مقاله، ضمن آموزش تعویض موتور یخچال ال جی، نکاتی رو در مورد این فرایند تعویض و تعمیر کمپرسور یخچال ال جی بهتون ارائه میدیم تا بتونین به صورت کامل و صحیح انجامش بدین. همچنین، با دیدن فیلم آموزش تعویض موتور یخچال هم میتونین اطلاعات کامل تری در این به دست بیارین. در صورت بروز مشکل هم کارشناسای مجرب ما در نمایندگی ال جی در خدمت شما هستن و بهتون کمک میکنن.

مراحل تعویض موتور یخچال ال جی

در مبحث آموزش تعویض موتور یخچال ال جی ، باید برای انجام این فرایند به ترتیب زیر عمل کنین:

  • اول یه موتور جدید مطابق با مشخصات موتور قبلی خریداری کنین. توجه کنین که توان مصرفی این قطعه با مشخصات یخچال همخونی داشته باشه.
  • حالا موتور یا همون کمپرسور معیوب رو از یخچال lg تون جدا کنین.
  • در گام سوم، باید موتور جدید رو نصب کنین.
  • پایه های موتور رو محکم کنین.
  • عایق های مخصوص رو به صورت درست جا گذاری کنین.
  • گاز یخچال رو شارژ کنین. (برای این کار میتونین از متخصصین تعمیر در واحد تعمیرات تخصصی یخچال ال جی مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرین)
  • مطمئن بشین که موتور درست بسته شده و پایه های اون شل نیستن.

به این ترتیب، میتونین شاهد عملکرد موتور یخچال خودتون مثل روز اول باشین و خیالتون از بابت کارکرد درست و بی نقص موتور راحت باشه.

نحوه کار کمپرسور یخچال ال جی

در کنار کمپرسور یخچال ال جی، کندانسور (رادیاتور خنک کننده) و فیلتر یا درایر، اواپراتور و کاپیلاری تیوب نیز به عنوان سایر اجزای بخش مکانیکی یخچال وجود دارند. خود کمپرسور به تنهایی از پیستون، میلنگ و سوپاپ ها تشکیل می شود. کمپرسور یخچال ال جی وظیفه گردش و فشرده کردن گاز مبرد فریون در درون کانال های اواپراتور را بر عهده دارد.

میلنگ که داخل محفظه کمپرسور یخچال قرار دارد، می چرخد و این چرخش سبب می شود که پیستون مانند یک تلمبه عمل کند و با باز و بسته شدن سوپاپ ها، گاز موجود در لوله ها و سیلندر به گردش درآید. گاز مرتبا از لوله برگشت مکیده شده و با فشار به لوله رفت وارد می شود؛ در نتیجه گاز سرما ساز متناوبا در حال حرکت بوده و عمل سرمازی انجام می شود.

نمایندگی یخچال ال جی

یخچال یکی از کالاهای حوزه لوازم خانگی ال جی است که در مدل های مختلفی طراحی، تولید و عرضه می شود. این محصول کارایی بسیار بالایی دارد. کیفیت بسیار فوق العاده ای دارد و به طور کلی تمامی نیاز های کاربران را برطرف می سازد. با وجود همه نکات مثبتی که برای یخچال های ال جی وجود دارند، باز هم احتمال بروز اختلال و مشکل وجود دارد، عمدتا نیز به دلیل کاربری غلط کاربر است.

در هر حال برای دریافت تمامی خدمات در حوزه فروش و پس از فروش می توانید به نمایندگی رسمی یخچال ال جی سری بزنید و با استفاده از انبوه خدماتی که در نمایندگی ال جی فراهم است، اقدام به خرید کنید یا خدمات پس از فروش اصل و معتبر دریافت نمایید.

 تعمیرات ال جی

کمپانی ال جی در زمینه لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، کالاهای دیجیتال و تجهیزات وابسته فعالیتی گسترده و وسیع دارد. هر یک از این حوزه های به تنهایی زیر مجموعه ای مختلفی دارند که با وجود کیفیت فوق العاده بالایی که دارند باز هم نیازمند خدمات تعمیراتی هستند. یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، اجاق گاز، کولر گازی، اسپلیت، ماکروفر، تلویزیون، دستگاه پخش فیلم، سینمای خانگی، لپ تاپ، تبلت، موبایل، مانیتور و تجهیزات وابسته به آنها و … نمونه های از انواع محصولات کمپانی ال جی است.

در واحد اختصاصی و معتبر تعمیرات ال جی امکانات و تسهیلات بسیار متنوع و مفیدی فراهم است که تضمین کننده کیفیت خدمات رسانی و سرویس دهی است. هر کار بر می تواند با مراجعه به این واحد استاندارد صفر تا صد خدمات در هر حوزه ای را دریافت کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را از همکاران ما در واحد تعمیرات ال جی جویا شوید.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *