شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

25 راه حل رفع مشکل عدم خواندن سیم کارت در گوشی

گوشی‌های موبایل با وجود امکانات گسترده ای که دارند، توانایی ایجاد ارتباط از طریق شبکه تلفن همراه را دارند . به عبارت دیگر موبایل باید توانایی برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک داشته باشد. این توانایی در گوشی‌های موبایل به لطف سیم‌کارت میسر می‌شود. از اینرو می‌توان ادعا کرد که سیم‌کارت نقش اصلی را در فراهم آوردن امکانات ارتباطی برای گوشی‌های موبایل ایفا میکند . بنابراین عدم خواندن سیم کارت در گوشی‌های تلفن همراه احتمالا جزو اساسی‌ترین مشکلات برای کاربران است.

شاید به جرات بتوان گفت که همه کاربران گوشی های هوشمند، حداقل یک بار با مشکل عدم شناسایی سیمکارت در دستگاه های خود مواجه شده اند. در این مقاله به بررسی مشکل نشناختن سیم کارت در اندروید و ارائه چند راه حل برای مشکل شناسایی سیم کارت که توسط کارشناسان واحد تعمیرات گوشی سامسونگ در نمایندگی سامسونگ توصیه شده است، می پردازیم.

عدم خواندن سیم کارت در گوشی

اقدامات اولیه هنگام مشکل نشناختن سیم کارت در گوشی سامسونگ

اگر پس از واردکردن سیم‌کارت به گوشی موبایل خود متوجه شدید که سیم‌کارت به‌درستی کار نمی‌کند، ابتدا به پیغام خطایی که روی صفحه نمایش ظاهرمی شود، توجه کنید . در صورتی‌که ، با پیغام خطایی نظیر Insert SIM not readyیا  SIM error و … مواجه شدید ، معمولا اقدامات اولیه در مشکل عدم خواندن سیم کارت توصیه میشود :

  • با توجه به اجرای طرح رجیستری بر روی گوشی های تلفن همراه ابتدا از اصالت گوشی خود اطمینان حاصل کنید. اگر گوشی خود را به تازگی خریداری کرده اید مراحل انتقال مالکیت گوشی و فعال سازی گوشی را به شیوه صحیح انجام دهید.
  • ابتدا گوشی موبایل خود را خاموش کنید .
  • سیم‌کارت خود را از اسلات مربوط به آن خارج و مجددا وارد نمایید.
  • چنانچه مشکل همچنان پابرجا بود، سیم کارت دیگری را برروی گوشی خود امتحان کنید.
  • اگر گوشی شما دو سیم‌کارته است، سیم‌کارت فعلی خود را برروی اسلات دیگر قرار داده و نتیجه را مجددا بررسی نمایید.

دلایل عدم شناسایی سیم کارت در موبایل سامسونگ

حال اگر با وجود اجرای اقدامات اولیه همچنان مشکل عدم خواندن سیم کارت را دارید می توانید دلایل آنرا در موارد زیر بیابید. دلایل متعددی در عدم خواندن سیم کارت ممکنست وجود داشته باشد . در ادامه به برخی از رایج ترین دلایل اشاره خواهم کرد :

  1. ممکن است نشناختن سیم کارت به دلیل بد جا زدن سیم کارت و یا معیوب بودن آن باشد .
  2. پانچ کردن سیم کارت ممکن است باعث عدم خواندن سیم کارت شود
  3. مشکل سخت افزاری اسلات سیم کارت
  4. فلش زدن یا تعویض رام یکی از دلایل عدم خواندن سیم کارت است
  5. تنظیم نشدن خودکار شبکه
  6. رجیستر نشدن قانونی سیم کارت

رایج ترین راه حل ها جهت رفع مشکل شناسایی سیم کارت در اندروید

در این قسمت مجموعه ای از جامع ترین راه حل ها برای عدم خواندن سیم کارت ذکرشده است که به تشریح آن می پردازیم :

1.ریستارت کردن گوشی

اگر سیم کارت جدید در گوشی قرار داده اید و با مشکل عدم خواندن سیم کارت مواجه شده اید ،لازمست یک بار گوشی را ریستارت کنید تا سیم کارت جدید با گوشی شناسایی شود. یکبار گوشی را خاموش و روشن کنید. برخی از گوشی های اندروید تا زمانی که یکبار خاموش و روشن نشوند ، سیم کارت جدید را شناسایی نمی کنند.

ریستارت کردن گوشی

2. باطری و سیم‌کارت را خارج کنید.

برای حل مشکل عدم خواندن سیم کارت گوشی را از شارژ خارج کنید و بعد از آن  باطری و سیم‌کارت را خارج کنید. سپس ۳۰ ثانیه یا بیشتر صبر کنید و دوباره سیم‌کارت و باطری را جایگذاری کنید.

3. از قرار گیری سیم‌کارت در جای خودش (تنظیم ) مطمئن شوید.

شیوه قرار گیری سیم‌کارت در جای مخصوص خود در گوشی باید مناسب باشد. از آنجایی که قرار نگرفتن درست سیم‌کارت می‌تواند منجر به عدم شناسایی سیم‌کارت یا پرش آنتن شود لازمست که جای قرار گیری سیم‌کارت بررسی شود.

4. اپراتور شبکه را به صورت دستی انتخاب کنید.

گاهی اوقات ممکن است به هر دلیلی تنظیمات شبکه تغییر کند مثلا نصب بعضی نرم‌افزار‌ها می‌تواند ناخواسته تنظیمات شبکه را تغییر دهد. این تغییر تنظیمات موجب قطع ارتباط گوشی می‌شود. در این مورد با انتخاب اپراتور شبکه به صورت دستی مشکل حل خواهد شد.

برای این کار به قسمت تنظیمات و به مسیر زیر بروید.

Wireless and Networks -> Mobile Networks -> Network Operators

بی‌سیم و شبکه > شبکه‌های تلفن همراه > اپراتور‌های شبکه

بعد از انتخاب مسیر می‌توانید اپراتور شبکه را به دلخواه انتخاب کنید. با انتخاب اپراتور طی چند ثانیه گوشی در شبکه ثبت می‌شود و آنتن به گوشی برمی‌گردد.

اپراتور شبکه

5. حالت شبکه را به خودکار تغییر دهید.

از تنظیمات گوشی به مسیر شبکه‌های موبایل (Mobile Networks) بروید و سپس حالت شبکه (Network mode) در حالت خودکار (Auto) قرار دهید. این مسیر در بعضی گوشی‌های اندرویدی متفاوت است. در این گوشی‌های اندرویدی ابتدا به تنظیمات و بعد به مصرف داده (Data Usage) وارد شوید. سپس روی آیکن منو که در گوشه بالا و سمت راست قرار دارد بزنید و از آنجا به مسیر زیر بروید:

Cellular Networks > Preferred Network Type

شبکه‌های تلفن همراه > نوع شبکه ترجیحی

در مسیری که در بالا ذکر شد بروید و تنظیمات شبکه را روی حالت خودکار قرار دهید . در اینصورت مشکل عدم خواندن سیم کارت  برطرف میشود.

عدم شناسایی سیم کارت در موبایل سامسونگ

6. سیم‌کارت و جای قرار گیری آنرا تمیز کنید.

با دقت ظاهر سیم‌کارت را بررسی کنید. بررسی کنید قسمت طلایی سیم‌کارت کثیف و جرم نگرفته باشد. در اینصورت با استفاده از یک پارچه نرم و مقداری الکل سیم‌کارت را کاملا تمیز کنید. جای سیم‌کارت را با استفاده از دمنده هوا یا یک پارچه تمیز و نرم تمیز کنید.

7. تعویض سیم‌کارت

اگر سیم کارت خود را برش دهید یا سایز آنرا به مینی یا میکرو تبدیل کنید ، غالبا منجر به سوختن سیم کارت میشود . در اینصورت باید تعویض شود. چراکه دراین حالت سیم کارت کار نمی کند و چاره ای جز تعویض سیمکارت ندارید.

8. سیم‌کارت را از گوشی خارج کنید و دوباره در جای خود قرار دهید.

هنگامی که می‌خواهید سیم‌کارت را درون گوشی خود قرار دهید یا از آن خارج کنید حتما آنرا خاموش کنید. در غیر این صورت این احتمال وجود دارد گوشی یا سیم‌کارت آسیب ببیند.

 9. استفاده از وصله آریزا (Ariza Patch) (نیازمند روت)

وصله آریزا به عنوان یک وصله سیستمی در پاسخ به مشکلات آنتن دهی گوشی سامسونگ و عدم شناسایی سیم‌کارت در سایر برندهای گوشی‌های اندرویدی تولید و توسعه داده شده است. این وصله به ویژه در مورد گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ موثر است. همچنین زمانی که گوشی اندروید بروزرسانی می‌شود و پس از آن سیم‌کارت را شناسایی نمی‌کند این وصله راه حل مشکل است .برای استفاده از این وصله گوشی اندروید شما باید روت شده باشد. همچنین برنامه Busybox  هم باید در گوشی نصب شود. پس از نصب Busybox، آریزا را دانلود و نصب کنید. پس از اتمام عملیات گوشی خود را ریستارت کنید.

مشکل نشناختن سیم کارت در گوشی

10. سیم‌کارت خود را تست کنید.

تست کردن سیم‌کارت به این صورت است که یک سیم‌کارت دیگر با اپراتور یکسان را در گوشی خود قرار دهید و بررسی کنید که سیم‌کارت توسط گوشی شناسایی می‌شود یا خیر. مثلا اگر سیم‌‌کارت شما همراه اول است یک سیم‌کارت همراه اول دیگر را در گوشی خود قرار دهید. سپس وضعیت آنتن دهی و شناسایی سیم‌کارت را چک کنید. اگر سیم‌کارت جدید بدون مشکل شناسایی شد و همچنین سیم‌کارت قبلی در گوشی جدید شناسایی نشد به احتمال زیاد موبایل سالم است و سیم‌کارت اشکال دارد که باید تعویض شود.

11. حالت هواپیما را فعال و غیرفعال کنید.

حالت هواپیما را فعال و بعد غیرفعال کنید. حالت هواپیما همه ارتباطات آنتن و رادیو موبایل را قطع می‌کند پس لازم است بررسی کنید که اشتباها حالت هواپیما را فعال نکرده باشید.

12. داده‌های اضافه در کَش اندروید را پاک کنید

شما می‌توانید در مسیر زیر فایل‌های کش موجود در گوشی اندرویدی خود را حذف کنید.

Settings > Storage > Internal Storage > Cached Data

توضیحات انجام این کار در: پاک کردن حافظه کش اپلیکیشن در اندروید. برای پاک کردن پارتیشن کش گوشی اندروید خود باید وارد ریکاوری گوشی شوید. وارد شدن به قسمت ریکاوری گوشی برای هر گوشی کمی متفاوت است اما عموما مراحل آن به این صورت است: ابتدا گوشی اندروید خود را خاموش کنید.سپس کلید پاور، هوم و یکی از کلید‌های ولوم بالا یا پایین را فشار دهید و نگه دارید تا وارد محیط ریکاوری گوشی شوید. برخی از گوشی‌های اندروید فاقد کلید هوم هستند در این صورت به همراه کلید پاور، هر دو کلید ولوم بالا و پایین را همزمان فشار دهید تا وارد محیط ریکاوری شوید. هنگامی که وارد محیط ریکاوری شدید با استفاده از دکمه‌های ولوم گزینه Wipe Cache Partition را انتخاب کنید و با فشردن دکمه پاور عملیات را آغاز کنید.

13. جای سیم‌کارت را بررسی کنید.

اگر جای سیم‌کارت خراب شده یا شکسته باشد به احتمال زیاد موجب ایجاد مشکلاتی در شناختن سیم‌کارت توسط گوشی می‌شود. در این موراد معمولا قسمت فلزی سیم‌کارت به پین‌های جای سیم‌کارت برخورد نمی‌کند و در نتیجه سیم‌کارت توسط گوشی شناخته نمی‌شود.می‌توانید برای حل این مشکل از وسایل ابتدایی مانند چسب نواری و فوم استفاده کنید . سپس با استفاده از ابتکار عمل خود جای سیم‌کارت را تعمیر کنید.

14. جای خود را عوض کنید.

در بعضی مکان‌ها آنتن دهی وجود ندارد یا بسیار کم است و همین عامل سبب می‌شود که با عدم شناسایی سیم‌کارت توسط گوشی اشتباه گرفته شود.

15. عدم خواندن سیم کارت:

با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.

16. رادیو آنتن را یک بار خاموش و روشن کنید.

بسیاری از گوشی‌های اندروید با گرفتن ترکیبی از چند شماره، ستاره و مربع وارد محیط بررسی سخت‌افزاری گوشی می‌شوند. از این قابلیت برای خاموش و روشن کردن رادیو آنتن گوشی اندروید خود استفاده کنید تا مشکل عدم شناسایی سیم‌کارت توسط گوشی برطرف شود.

شماره‌گیر گوشی را باز کنید و  *#*#۴۶۳۶#*#* را بزنید و وارد محیط بررسی سخت‌افزاری گوشی شوید. سپس گزینه اطلاعات گوشی (Phone Information) را بزنید. در قسمت اطلاعات گوشی گزینه خاموش کردن رادیو (Turn Off Radio) و بعد گزینه روشن کردن رادیو (Turn On Radio) را بزنید. سپس گوشی را ریستارت کنید.

17. نرم‌افزار‌های مشکل ساز را حذف کنید.

گوشی را به حالت Safe Mode ببرید و به مدت ۲ تا ۴ ساعت استفاده کنید. اگر مشکل عدم شناسایی سیم‌کارت یا قطع ناگهانی سرویس از بین می‌رود احتمالا یکی از نرم‌افزار‌هایی که روی گوشی دانلود و نصب شده است این مشکل را ایجاد می‌کند.در حالت Safe Mode تنها نرم‌افزار‌های پیش فرض گوشی اجرا می‌شوند بنابراین شما می‌توانید نرم‌افزار‌های دانلود شده و نصب شده را به راحتی شناسایی و حذف کنید. حال اگر از قبل به نرم‌افزاری شک داشتید که علت مشکل عدم شناسایی سیم‌کارت است، ابتدا همان نر‌م‌افزار را حذف کنید. حال اگر مشکل حل نشد به سراغ دیگر نرم‌افزار‌های دانلود شده و نصب شده بروید.

18. بازگرداندن اطلاعات گوشی به داده‌های کارخانه

این راه حل باید در صورتی استفاده شود که دیگر راه حل های ارائه شده کار نکنند. چراکه بازنشانی گوشی به داده‌های کارخانه تمام داده‌های کاربر را پاک می‌کند و گوشی را به حالت اولیه کارخانه بر می‌گرداند. بنابراین توصیه می‌شود قبل از انجام اینکار از داده‌های خود یک فایل پشتیبان تهیه کنید. به تنظیمات گوشی مراجعه کنید سپس گزینه پشتیبان‌گیری/بازیابی را بزنید و بعد بازنشانی به داده‌های کارخانه را انتخاب کنید.

19. خرابی کد IMEI را بررسی و اصلاح کنید.

کد #۰۶#* را شماره‌گیری کنید و شماره IMEI را بررسی کنید. اگر به جای کد، عبارت «ناشناخته (unknown)» نمایش داده شد، کد IMEI گوشی شما نیاز به ترمیم دارد. برای انجام اینکار به تعمیرکار مراجعه کنید.

خرابی کد IMEI

20. اندروید گوشی را بروزرسانی کنید.

به تنظیمات گوشی بروید. در منوی «بروزرسانی‌های سیستم» سیستم عامل اندروید گوشی خود را به‌روز رسانی کنید.

21. تنظیمات شبکه را به حالت پیش فرض برگردانید.

این عملیات تنظیمات شبکه گوشی اندروید شما را به پیش فرض کارخانه باز می‌گرداند. به مسیر زیر بروید و تنظیمات شبکه را ریست کنید.

Settings > Backup & Reset > Network settings reset

پیشنهاد سایت: esim چیست؟

22. رام اورجینال گوشی را نصب کنید.

اگر روی گوشی خود رام کاستوم نصب کرده‌اید و این کار باعث عدم خواندن سیم کارت شده است، شما باید رام اورجینال را به گوشی خود برگردانید. آسان‌ترین راه برای این کار استفاده از فایل پشتیبانی است که قبل از فلش کردن رام کاستوم از داده‌های خود تهیه کرده بودید.اگر فایل پشتیبان از داده‌های خود تهیه نکرده بودید رام اورجینال مخصوص به گوشی خود را از سایت سازنده دانلود کنید و در حالت ریکاوری رام اورجینال جدید را فلش کنید.

23. APN پروتکل APN را به صورت دستی انتخاب کنید

در گوشی اندروید خود به مسیر زیر بروید:

Settings > Mobile Networks (or Wireless Networks) > Access Point Names

در مسیر ذکر شده یک APN با نام اپراتور سیم‌کارت خود بسازید و ذخیره کنید.

تنظیم اپراتور شبکه موبایل

24. وضعیت رجیستری گوشی خود را بررسی کنید.

برای جلوگیری از قاچاق گوشی‌های موبایل، قانون رجیستری در کشور اجرایی شده است. برای اینکه مطمئن شود گوشی شما تحت تاثیر رجیستری نیست کد IMEI گوشی را به شماره ۷۷۷۷ پیامک کنید یا کد دستوری «ستاره ۷۷۷۷ مربع» را شماره گیری نمایید تا گوشی شما در شبکه رجیستر شود و از نظر شناسایی سیم‌کارت مشکلی نداشته باشید.  رجیستر کردن گوشی  می تواند مشکلات خوانده نشدن سیمکارت را حل کند.

25. گوشی خود را تعویض کنید.

اگر گوشی آسیب فیزیکی جدی دیده باشد و یا آب به درون آن نفوذ کرده باشد احتمالا راهی به جز تعویض گوشی اندروید ندارید .هنگامی که گوشی خیس می‌شود لازمست که باطری را خارج کرده و گوشی را خشک کنید. حتی بعد از خشک شدن، شاید تا مدتی سیم‌کارت توسط گوشی شناسایی نشود که گذر زمان این مشکل را حل خواهد کرد. توصیه میشود که بعد از خشک شدن کامل گوشی، کمی زمان برای شناسایی سیم‌کارت توسط گوشی اختصاص دهید تا مشکل عدم خواندن سیم کارت حل گردد.

علت قطع شدن سیم کارت چیست؟

اصولاً سیم کارتی که به ناگهان قطع شده، ممکن است به دو دلیل با این مشکل روبرو شده باشد:

  • مشکلات فنی مربوط به گوشی
  • مشکلات مربوط به اپراتور و سیم کارت

اگر ایراد اول در کار باشد باید تکنسین دستگاه شما را بررسی کند. ایراد می تواند از جای اسلات سیم کارت، برد دستگاه یا ایرادات نرم افزاری باشد. توصیه می کنیم اول مورد مربوط به دلیل دوم ، یعنی اپراتور را بررسی کنید. ممکن است اختلالی در شبکه ایجاد شده باشد، یا به دلایلی مثل پرداخت نکردن قبض و غیره ، سیم کارت با مشکل روبرو شده باشد. 

علت قطع شدن سیم کارت

نمایندگی مجاز  سامسونگ

بسیاری از مراکز سطح شهر تعمیرات موبایل و رفع اشکالات نرم افزاری را انجام میدهند. با نگاهی گذرا به این بازارها می توان به گستردگی حوزه تعمیرات موبایل پی برد. اما نکته اینجاست که معمولا اکثر آنها مهارت های استاندارد این حوزه را ندارند. از طرف دیگر تعهدی هم نسبت به تعمیرات انجام شده ندارند و خود را پاسخگو نمی دانند. بنابراین اولین قدم در تعمیرات تخصصی موبایل مانند مشکل عدم خواندن سیم کارت مراجعه به مراکز مجاز و معتبر است.

این مراکز ویژگی های منحصر به فردی دارد مانند کارشناسان فعال دارای مدرک بین المللی و فنی ، پیشرفته  ترین تجهیزات بر اساس استانداردها و ….. یکی از مزیت های نمایندگی مجاز اینست که حتی‌الامکان از تعویض قطعات دستگاه خودداری می ورزد تا دستگاه کیفیت اولیه خود را از دست ندهد و بتواند با همان قطعات اصلی به کار خود ادامه دهد.نمایندگی مجاز سامسونگ نسبت به تمامی خدمات ارائه شده متعهد است و خدمات ارائه شده توسط کارشناسان تعمیر خویش را گارانتی و ضمانت نماید.

3.5/5(20 امتیاز)

25 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر من گوشیم سامسونگ a20 s دو سیمکارته است
    اما از دیروز سیمکارت یکش نمیخونه حتی سیمکارت ها باهم جابجا کردم بازم مشکلم حل نشد مشکل از سیمکارتمم نبود میتونید کمکم کنید و بگید باید چکار کنم؟

    1. روز به خیر دوست عزیز،
      ممکن است اسلات سیم کارت شما خراب شده باشد که در این صورت باید تکنسین دستگاه را از نزدیک بررسی کنند. پیش از آن می توانید دستگاه را خاموش و روشن کرده یا یک بار روی حالت پرواز بگذارید. اگر حل نشد با شماره 54114-021 تماس بگیرید.

  2. سلام من گوشی a 10s دارم راه اندازی به تنظیمات کارخانه بازنشانی کردم سیمکارت وقتی بازنشانی کردم تو گوشی بود بعد اینکه بازنشانی شد سیمکارت دیگه بالا نیاورد انداختم تو یه گوشی دیگه بالا اورد یه سیمکارت دیگه انداختم تو گوشیم بالا نیاورد همه کار هایی که گفتین رو کردم هیچی کار نمیکنه ولی IMEIگوشی من یه چیز دیگه است بعد پیامکی که به شماره ام اومده بود IMEI اون یه چیز دیگه بود یعنی این مشکلو ایجاد کرده اگه میشه راهنمایی کنید

  3. سلام من گوشی a10sدارم وقتی تک سیم کارتس کار میده و نت فعاله ولی وقتی سیم کارت دوم رو وارد میکنم حتی نت بالا نمیاد و سیم کارت ها خوانده نمیشه چ کنم؟

    1. سلام، مشکل شما ممکن است به دلیل تنظیمات یا مشکل سخت افزاری باشد. در ابتدا، مطمئن شوید که سیم کارت دوم و به درستی درون گوشی قرار دارد. سپس، به تنظیمات گوشی خود بروید و مطمئن شوید که سیم کارت دوم شناخته شده و به درستی تنظیم شده است. برخی گوشی‌ها نیاز به فعال‌سازی سیم کارت دوم دارند.
      اگر مشکلی در تنظیمات وجود ندارد و سیم کارت ها همچنان خوانده نمی شوند، ممکن است مشکل سخت افزاری داشته باشید. در این صورت، پیشنهاد می‌شود با شماره 54114-02 تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند.

  4. سلام خسته نباشید من گوشیم رو حدودا دو ماهه خریداری کردم a14 هستش اول که سیمکارت رو انداختم درست بود و آنتن داشت اما. بعد از یک مدت کلا آنتن پرید و نمیتونستم با هیچکس تماس بگیرم و پیامک بدم و به اینترنت وصل شم و کسی هم نمیتونست به من اس ام اس بده یا تماس بگیره
    سیمکارت رو انداختم روی خط دو درست شد یکبار دیگه هم همینطوری شد حدود نیم ساعت سیمکارت رو درآوردم دوباره انداختم درست شد اما الان دوباره همونطوری شده هرکاری هم میکنم درست نمیشه با اپراتور ایرانسل و کسی که گوشی رو ازش خریدم هم تماس گرفتم نه سیمکارت مشکل داره نه گوشی باید چیکار کنم؟

    1. سلام دوست عزیز روزتون به خیر،
      متأسفیم که با این مشکل روبرو شدید. برای تشخیص دقیق لازم است تکنسین از نزدیک گوشی شما را بررسی کنند. برای این کار می توانید به صورت حضوری به یکی از شعب ما مراجعه کنید. اگر مایل باشید می توانید پیش از مراجعه با شماره 54114-021 نماس بگیرید تا کارشناسان به سوالات شما پاسخ دهند.

  5. سلام ، من سیم کارت دائمی ایرانسل گرفتم و انداختم تو گوشیم متاسفانه کار نمیکنه گوشی رو خاموش روشن میکنم بازم نمیشه سیم کارت رو در میارم مجددا میندازم تو بازم نمیشه کار نمیکنه موندم چیکار کنم

    1. سلام دوست عزیز امکان داره مشکل از سمت اپراتور موردنظر باشه. اگر چنانچه مطمعن هستین مشکل از سمت اپراتور نیست، نیاز هست که گوشی توسط تکنسین بررسی بشه.

  6. سلام
    من گوشیم j5 pro است نمیدونم چرا سیمکارتامو میزارم رو گوشیم بالا نمیاره میگه روی شبکه ثبت نشده ولی همون سیمکارت ها رو میزارم رو یه گوشیه دیگه بالا میاره با نت و آنتن دهی خوب
    لطفا اگه میدونید مشکل از چیه راهنماییم کنید.

    1. سلام دوست عزیز، گوشی شما باید توسط تکنسین بررسی بشه، لطفا با شماره های ذکر شده در سایت تماس بگیرید.

  7. گوشی من a11چند وقتی بدون سیمکارت بود الان که گذاشتم نمیخونه سیمکارت رو

  8. سلام،سامسونگ B310داشتم که زمین خورده وشکسته بود که بعد 5سال قاب وفرم وباطری تعویض کردم روشن هستش.سیم کارت هم شناسایی میکنه ولی بالا نه آنتن هست نه شکل آنتن فقط شکلهست لطفاً راهنمایی کنید چکار کنم ،همتا هم چک کردم مشکلی نداشت؟

    1. ایراد مربوطه هم میتواند از خشاب سیم کارت باشه هم میتوند مربوط به برد دستگاه شود در رابطه با هردو مورد خدمات برای دستگاه قابل ارائه بوده و برای دریافت خدمات میتونید تشریف بیارید شعبمون در تهران ، کرج یا مشهد بابت ارائه ی خدمات . درصورت عدم امکان مراجعه حضوری میتونید دستگاه رو از طریق پست ارسال کنید. جهت ارسال از طریق پست نیاز هست که باشماره های ذکر شده در سایت تماس بگیرید تا نحوه ارسال را کارشناسان خدمتتون ارائه دهند.

  9. با سلام من یه گوشa10s
    دارم تازه بروزرسانی کردم الان دیگه شبکه رو پیدا نمیکنه اصلا آنتن نداره

  10. درود. من سامسونگ گلکسی دارم. سی کارت را نمی خونه و در پخش فیلم هم هنگ میکنه. همه کار هم کردم درست نشدهـ اقدامات اولیه

  11. سلام گوشی سامسونگ a10s رو بروز رسانی کردم الان هر دو سیم کارتم غیر فعال شدن.راهنمایی کنید

    1. سلام گوشی من Redmi not9 هست و اصلا علامت سیم‌کارت دوم نشون نمی‌ده کلا حتی علامت آنتن ندارع ینی کلا هیچی نیس فقط ی سیم کارت بالا میاد

  12. سلام وقتتون بخیر، من دو روز گوشیمو عوض کردم الان ردمی k40 دارم اما سیم کارت های وب را ساپورت نمیکنه بدون سرویسه، شبکه نداره ریست کردم تنظیم کارخانه زدم فقط برای های‌وب اینجوریه راه حلش چیه

  13. سلام من سیمکارتم را از گوشی لمسیم در اوردم توی گوشی نوکیا انداختم ولی کد امنیتی میخواد، هر چی کد زدم کار نکرد

    1. سلام دوست عزیز این كد بر روی دستگاه تلفن تنظیم می‌شود و در گوشی‌های NOKIA به طور پیشفرض برابر 12345 است.

  14. سلام. گوشی s21 اولترا دارم تقریبا” ۵ ماهه خریدم و بدون هیچ مشکلی کار می‌کرد چند روزی هست شبکه ارتباطی تغییر کرد سرعت اینترنتم خیلی پایین اومده و حتی ورودی و خروجی تماس و پیامک هم غیر فعال شده. یعنی وقتی به خطم زنگ میزنم پیغام در شبکه موجود نیست به من میده. مشکل از سیم کارت هم ظاهرا” نیست چون پیگیری کردم گفتن مشکلی نداره. اصلا” رجیستر نمیشه فقط 2g 3g اونم به سختی رجیستر میکنه. روی 4g 5g هنگ میکنه یا خارج میشه. ایراد چی میتونه باشه. لطفا” راهنمایی کنید. ممنون

    1. سلام وقت بخیر. گارانتی داره، باید با شرکت گارانتی کننده اش تماس بگیرید

  15. سلام من سامسونگ s21 اولترا را یکسال دارم و از ایران گرفتم با سیم کارتهای ایران هم کار می کند اما با سیم کارت خارجی کار نمی کند باید چه کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *